Алдымен әже тәрбиесі арқылы бала жақсы-жаманды ажыратып, үлкен-кішіні тани бастайды. Мінез-құлық, тіл тәрбиесі қалыптасып, бала үй шаруасына бейім, елгезек тілалғыш, мейірімді болып өседі. Әженің алдын көрген балаға былайғы жұрт тәрбиелі бала деп баға береді. Әже тәрбиесі көбіне «олай істеме, былай істе», «бүйтсең жаман, өйтсең жақсы»деген вербалды сипатта, ақылгөйлік мазмұнда болып, әженің мейірімі мен жүрек жылуына бөленіп өседі. Осылайша жас бала қазақы ортадағы моральдық-этикалық нормалармен таныса отырып, адами тұлғаның қалыптасуына ғана емес, дәстүрлі ырым-тыйымдар жүйесінің қағидаттарын біртіндеп бойына сіңіре бастайды.2Әже әлдиіндегі әлем – тұнып тұрған салт дәстүр, әдет ғұрып. Әже әлдиі, қазақтың қара өлеңі әлемдегі ең әдемі ән. Ал, әже ертегісі бастан аяғына дейін халқымыздың ауыз әдебиеті. Әженің тәрбиесі – қазақ қоғамының жазылмаған оқулығы. Жадымызға қашалған қасиеті ілім
Ағаш пен табиғат
Табиғат-біздің әлеміміздегі ең құнды әрі өте маңызды нәрсе. Және осы табиғатымыздығы басқа да тіршілік иелері а көп пайда әкеледі. Және де солардың ішіндегі табиғатқа, сонымен қатар адамға көп пайдасын тигізетін-біздің айналамыздағы ағаштар. Ағаштар ауаны ластықтан, зиянды заттардан сақтайды. Ал ауа адам өміріндегі ең бірінші орындағы нәрсе. Ағаш-көптеген тіршілікке пана да бола алады. Табиғатта ағаштардың әр түрі бар және әрбіреуі өз пайдасымен де ерекшеленеді.
Адам табиғатты қорғаймын десе, біріншіден ағаштарға көп көңіл бөлу қажет. «Бір тал кессен, мың тал ек» деген осыдан шықты деп те айтуға болады. Ағаштарды көп отырғызу бізге үлкен пайда әкеледі. Табиғатқа сыйластықпен қарап, оны қастерлеу қажет.
Табиғаттағы әрбір тіршілік иесі біздің кесірімізден зардап шекпеуі тиіс және бұл біздің парызымыз!
Сатырлап – дара, туынды, еліктеуіш.
Сарт-сарт – күрделі, негізгі, еліктеуіш
Сатұр-сұтыр – күрделі, негізгі, еліктеуіш
Тарс-тарс – күрделі, негізгі, еліктеуіш
Дірілдеп – дара, туынды, бейнелеуіш
Тақыршық атып – күрделі, туынды, бейнелеуіш
Объяснение: