Абайдан басталған қазақ мәдениетіндегі тың сарын XX ғасырдың бас кезінде ары қарай жалғасты. Қазақ мәдениеті XX ғасырды әрі үмітпен, әрі түңілумен қарсы алды. Дүниежүзілік техникалық және демократиялық прогресс Азия орталығына да жете бастады. Ұлттық идея темір тордағы халықты толғандырып, оны азаттық үшін күресуге ұмтылдырды. Әрине, ұлт-азаттық күреске бүкіл Ресей империясын қамтыған революциялық және реформалық қозғалыстар да әсерін тигізді. Алайда Қазақстандағы толқулар тек орыс революционерлерінің ықпалымен болды деу жаңсақ пікір. Бірде-бір ресейлік саяси ұйым мен белгілі қайраткерлер империяны таратып, басқа ұлттарға азаттық әперу туралы мәселе көтермеді. Социал-демократтардың өздері Шығыс халықтарының оянуына панисламизм, пантюркизм айдарын тағып, күдіктене қарады...
"Дәстүрдің озығы бар, тозығы бар" деген сөз бар емес пе?! Қазақ халқы сан ғасырлық тарихында көптеген оқиғаларды бастан кешірді, бір елдің дәстүрінің элементтері бізге, біздің дәстүрдің элементтері басқа бір елге енген болар. Меніңше, қазақ халқының басты салт-дәстүрлері орындалып жүр, қалғаны заманға сай келмеуі мүмкін. Бірақ оларды қайта, зманға сай етіп жаңалау сіздің де қолыңызда болуы мүмкін. Көргенін жасайтын халықпыз, себебі, бір-бірінен көріп, салт дәстүрдің жаңадан мүлдем бұрын болмаған түрлері де пайда болып жатыр. Оған не дейсіз? Жалпы алғанда, сұрағыңыздың жөні бар, бірақ бұл жер пікірталас өткізетін жер емес, нақты сұрақ пен нақты жауаптың ортасы"
1.Алғашқы өлеңдер жинағы «Сапар» 1950 жылы жарық көрді. «Жазғы жаңбыр» (1964), «Қаратау өрнектері», «Туған ауылда» (1968), «Боз жорға» (1969), «Күрең өзен» (1971), «Кертолғау» (1973, 1990), «Шежірелі сахара» (1976), «Көкек айы» (1982) атты әңгімелер мен повестер жинағы, «Ақ боз ат» (1962, орыс тілінде 1968), «Тұлпардың тағдыры» (1975), «Ел мен жер» (1978), «Замана екпіні» (1982) романдары шықты.
2.Негізгі тақырып табиғат сияқты,өйткені Т.Әлімқұловтің шығармашылықтарының көбісі табиғатқа,ауылға байланысты.
3.Махамбет Өтемісұлы (18031846) Махамбет Өтемісұлы – 1803 жылы Ішкі Бөкей ордасы, қазіргі Батыс Қазақстан облысы Жәнібек ауд. Нарын құмының Жанқұс жерінде туған. – 20.10.1846, Қараой өңірі, қазіргі Атырау облысы Махамбет ауданында жерденген қазақтың көрнекті ақыны, сонымен бірге 183638 ж. Исатай Тайманов бастаған шаруалар кетерілісінің жалынды жыршысы ретінде де мәлім, қозғалысты ұйымдастырушы тарихи қайраткер тұлғалардың бірі. Кіші жүздің Байұлы бірлестігі ішіндегі Беріш руының Жайық бөлімінен шыққан. Атасы Құлмәлі, әкесі Өтеміс те өз заманында айтулы тұлғалар болған. Құлмәлінің тұқымынан билер де, шешендер де шыққан. Халықтың азатығын көксеген күрескер, ел бастаған батыр, өр рухты ақын. Бекетай елді мекенінде (Бөкей ордасы, Орал облысы, Жөнібек ауданы) дүниеге келді. Махамбет ақын жастайынан ақындық өнерге кұмартып өсті. Асқан дарындылығына қалың жұртшылық бас иген. Махамбет тек от ауызды сөз шебері ретінде ғана ел кұрметіне бөленген жоқ, сонымен бірге, өзінің батырлығы, даналығы мен адамгершілігі арқасында да даңққа бөленді. Ол халық арасында болып жататын келеңсіз кұбылыстар мен келелі істерді өлеңдеріне арқау еткен. Есімі қалың жұртшылыққа таныла бастаған асқақ ақынды Жәңгір хан өз еркіне көндіріп, билік басында отырғандарға қарсы өлеңдер шығаруына тыйым салғысы келеді. Алайда көзі ашық, көкірегі ояу ақын оның бұйрығына мойын ұсынбады. Ал Жәңгір хан болса, оған үстемдік жасау мақсатымен Махамбетті қамауға алғызды.
4.Махамбеттің Истайға арнап жазған өлеңдер:«мінгені Исатайдың ақтабаны-ай»,«Есіл ер»,«Тайманның ұлы Исатай»,«мінкен ер»,«Тарланым»,«Исатай сөзі».
Күйлері:«жұмыр қылыш»,«қайран тарын»,«жауға шапқан»,«қиыл қырғыны»,«өкініш»,«жорық күйі»,«жайық ақсу»,«шілтелі терезе».
5.Лиро-эпостық жырлар Махаббат туралы,ал батырлар жырында отат туралы,отанды сүю,отанға қызмет ету,отанды қорғау туралы айтылады.
Объяснение:
вот енді.!