М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации

Мәтінді мұқият оқып, оқылым тапсырмаларын орындаңыз. Төрт түлік – мал: түйе, жылқы, қой, сиыр.
Қазақ халқы осы төртеуін төрт түлік деп атаған. Ауыз әдебиетінде «төрт түлік малды құрадың» деген тіркес
кездеседі. Бұл дәулетіне сәулеті сай адамдарға арнап айтылған. Мысалы, «Байбөрі деген бар екен, Байбөрі
малға бай екен, төрт түлігі сай екен...» («Алпамыс батыр» жырынан).Халық төрт түліктің әрқайсысының
сақтаушы иесі бар деп ұғынып, оларды Ойсылқара, Қамбар ата, Шопан ата, Зеңгі баба деп атаған. Қазақ
төрт түліктің ішінде түйе малын байлық ретінде де, көлік ретінде де, азық ретінде де қатты қастерлеген.
«Нар жолында жүк қалмас» деген мәтел осының айғағы. «Ат-ердің қанаты», «Мінсең- көлік, жесең-ет» деп
жылқы малын аса жоғары бағалаған.
Қазақтың төрт түлік малдың ішіндегі қастерлеп, пір тұтатыны-жылқы. Жылқы көшіп-қонуға төзімді,
ыңғайлы, қысы-жазы жем-шөп тілемесі жайылады. Оның азығы - шырыны мол, қатқыл шөптер. Оның еті
де, сүті де денсаулыққа шипалы екендігі ертен кезден-ақ белгілі. Жылқы бетегелі, селеулі, қауданды жерде
өскен.
Қазақтың жылқымен қатар ұстаған малы-түйе. Қазақта «Түйелі бай қонады, сортаңды алып» деп
басталатын өлең бар. Себебі, ертедегі түйелер байлар суы тұзды көлдердің, теңіздердің, өзендердің
бойларына өсімдігі ащы, сортаң жерлерге қонатын болған.Түйе-жүк көлігі. Түйенің түбiтi мен шудасы
қымбат саналады: түбітінен иіріп тоқыған киім ең жылы, ең төзімді болады; шудадан жіп, арқан еседі.
Түйенің сүті де асыл. Одан ашытатын қышқылтым сусынды Батыс Қазақстанда «шұбат», Түркістанда
«қымыран» деп атайды. Ғылымның дәлелдеуінше, шұбаттың дәрілік қасиеті қымыздан да артық саналады.
(216 сөз)
1. Мәтінге қандай ат қоясыз? Неліктен?

👇
Ответ:
Arina8987
Arina8987
16.10.2021

төрт түлік

Объяснение:

себебі қара мал және олардың иелері туралы айтылды

4,5(92 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:
лиза5222
лиза5222
16.10.2021

Қақтығыстану – қақтығыстың жағымсыз зардабын алдын алу және даму заңдылықтары, оны шешу немесе жою әдістері туралы ғылым. Тарихи және көркем әдебиеттерде адамдар үшін күш салдары, формасы және мазмұны бойынша ерекшеленетін көптеген қақтығыстық жағдайлар келтіріледі. Мамандардың пайымдауларынша, соңғы бес мың жылда адамзат әлеуметтік қарама-қайшылықтарды шешудің ең қорқынышты формасы - он бес мың локальді және ортақ соғыстарға қатысқан.

Гераклиттің (530-470 ж.б.з.д.) ойы бойынша дүниеде бәрі ұрыс арқылы туады, ал соғыс пенен қақтығыс барлық заттың негізі. Соғыс бәрінің әкесі және бәрінің патшасы – деп санады. Ал Эпикур (341-270ж.б.д.) Гераклиттің ойымен бөлісіп, онда ұрыс адамдарды мейірімді және ұрыссыз өмір сүруге жетелейтін ұрыс деп тұжырымдады. [28,27]

Осы дәйектерге қандай қатынаста болмасақ та, өркениеттің бүкіл тарихы, кейде шешілуі күш қолдану әдістері мен тәсілдерін қолданусыз мүмкін болмайтын әлеуметтік қақтығыстардан тұрады, бұл жағдай шартсыз түрде халықтар өмірі мен әрекеттерінің барлық салаларына қалыпқа келтірілмейтін зиян келтіреді.

Тағы бір ерекшелейтін жайт, көбінесе ең күрделі байқалмайтын, анайы болып көрінетін жағдайлар, түрткілерден, себептерден туындайды, сондықтан да қақтығыстың маңыздылығы, оның құрамдас бөліктері, олардың шешу жолдарын қарастыру әлеуметтік психология ғылымының ең маңызды пәні болып табылады.

Барлық қақтығыстар адамның ішкі өмірі ерекшелігіне, сонымен қатар оның әлеуметтік қатынастарына негізделген психологиялық құрылымдардан тұратыны белгілі.

Қоғамда болып жатқан әлеуметтік процесстерді қақтығыстардың маңызды әлеуметтік мәселе болып табылатынын зерттеулерде көрсетті. Бұл бірқатар себептермен шарттасқан: қақтығыс феноменінің күрделілігі, сонымен қатар оның пайда болуын бірнеше мәнде түсіндірген.

Қақтығыс қоғамдық қатынастардың басым көзі болды. Ол айқын және латентті формаларда көрінеді. Ол тұлғааралық қарым-қатынастарға ене отырып, күнделікті өмір және мемлекеттің дамуына негізделген қақтығыстарда көрініс табады. Осындай жағдайдың басты себебі ретінде Аристотельдің (384-322ж..д.) ойы бойынша бастапқыда адамдарды табиғатынан жүйкесі жұқарған деп ойлады. Осыдан келе оның пікірі бойынша қақтығыс қоғамның қалыпты жағдайы болып саналады. Аристотель негізгі қақтығыстың қайнар көзі адамның тұрмыстық жағдайының жоғары немесе төмендігінен туындайды деп санады

4,8(85 оценок)
Ответ:
инна1903
инна1903
16.10.2021

мен табиғатты ластаудың жолын шешер едім.себебі қәзіргі таңда көптеген қоқыстар жерге тасталып жатыр.ол табиғатқа кері әсер етеді.және де көліктерді,зауыттарды аз пайдалану керек.себебі олар улы газдар шығарады.улы газдар табиғаттарға,адамның қалыпты дамуына зиянның келтіреді.жәнеде ағаштарға,өсімдіктерге және жануарларға да кері әсер етеді.сондықтанда табиғатты аялау керек.мысалы,өсімдіктер болмаса біз таза ауа жұтпас едік.табиғатты әрқашанда қорғап,таза ұстауымыз керек!

Объяснение:

подписка лайк

4,5(26 оценок)
Новые ответы от MOGZ: Қазақ тiлi
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ