М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации
victoriya0205
victoriya0205
15.04.2023 09:08 •  Қазақ тiлi

ответить на вопросы вопросы ниже.​


ответить на вопросы вопросы ниже.​

👇
Ответ:
veronikarub
veronikarub
15.04.2023
413 АдамҚазақстан халықтарының бірлігі Достықтарын білдіріп жатырҚазақстан халық достығы
4,4(25 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:

1Спорттың адам өмірінде алатын орны зор екендігін бәріміз білеміз. Спортпен айналысқан адамның денсаулығы мықты, өзі шыдамды болады. Біздің ата – бабаларымыз “тәні саудың – жаны сау” – деп бекер айтпаған. Спорттың қай түрімен айналысу адамның қабілетіне байланысты болады.

Елбасы Н.Ә. Назарбаев өзінің “Қазақстан-2030” стратегиялық бағдарламасында халықты салауатты өмір салтына ынталандыруды басым бағыттың бірі ретінде атап көрсетті. Бүгінгі таңда елімізде үлкен ағалардан кішкентай балаларға дейін дене тәрбиесіне ерекше мән беруде.

Мектептегі оқу тәрбие жұмыстарының басты міндеті – оқушылардың ой өрісін дамыту, сабақ үлгеріміне қажетті жағдай тудыру, денсаулығын сақтап, денесін шынықтыру. Ол үшін мектептегі барлық жұмыстар балалардың жасына лайық, организмдерінің ерекшеліктеріне сай жасалады. Оқу-тәрбие жұмыстарының ұзақтығы, ауырлығы оқушылардың жұмыс қабілетіне, жыл маусымдарының организмге әсеріне байланысты жоспарланады. Оқу бағдарламасы балалардың жасына қарай жылдан жылға күрделеніп отырады.

Оқу жоспары балалардың жыл бойындағы еңбек қабілетін де ескереді. Қыркүйек айында және сәуір мен мамыр айларында еңбек қабілеті төмендейді. Мектептегі сабақ кестесі. Сабақ кестелеріне қойылатын талаптар оқушылардың апталық, айлық, тоқсандық және оқу жылындағы еңбек қабілетіне сай жасалады. Ол аптаның дүйсенбі – сәрсенбі күндері жоғары болады. Бейсенбі күнінің аяғында шаршау белгілері пайда бола бастайды. Жұма, сенбі күндері апталық шаршау белгілері айқындала түседі, жұмыс қабілеті төмендейді. Осыған байланысты оқушы жексенбі күні жақсы демалу үшін аптаның аяғында қиын тапсырма берілмейді. Демалыстан соң, дүйсенбі күні оқушының сабаққа зейіні төмен болады. Осыны ескеріп мектептегі оқу бөлімінің меңгерушісі бұл күні сабақ кестесінде қиын пәндердің санын азайтып, сейсенбі – бейсенбі күндері оларды көбірек қояды. Жұма – сенбі күндері сабақ санын және қиын пәндердің мөлшерін азайтқан жөн. Бұл күндері жеңіл пәндерді көбірек қояды.2Осы тақырыпты алған себебім, болашаққа деген үмітім зор екенімді білдіреді, қазіргі уақытта өмір сүргенімді мақтан етемін. Тәуелсіз Қазақстанның кішкентай ғана тұрғынымын, ұлтым башқұрт болғанымен қазақ тілін меңгеруге жетік, білуге бар ынтамды қосып жүрмін. Мектепте озат оқушылардың бірімін. Жан - жақты болуыма менің әжем де барын салып жүр, қазақ тілі үйірмесіндегі білгенімді жеке өмірімде де пайдаланып жүрмін, би үйірмесіне қатысып, енді ағылшын тілін де білуге үміттенемін. Өйткені, біздер үшін, біздің болашағымыз үшін мемлекетіміздің Елбасшысы үлкен еңбек етуде.3Бүгінде жастар тәрбиесіз,санасыз болып барады.Балалар Шаншатайдан үлгі тұтуы тиіс.Себебі,Шаншатай тәртіпті,үлгілі,ұқыпты,әдепті,мейірімді

Объяснение:

4,6(66 оценок)
Ответ:
Лера22062004
Лера22062004
15.04.2023
 Қазақ халқының рухани мəдениетінің  етене саласы музыка өнері  болды. 

 Жеке əн салу мен аспапты  жеке тарту кең тараған.Шығармалардың  негізгі түрлері əн мен күй болған.

 Жиырмадан аса əр түрлі  музыкалық аспаптар болған, олардың  кейбіреулері – шертер, жетіген, саз сырнай, шаңқобыз, даңғыра, асатаяқ жəне басқалары музыка өнерінің кəсіби талаптарына сай келмей, біртіндеп құри берген. Ал дыбыстық сапаларын жетілдіруге келетін басқалары музыкалық аспаптар тобын құрады. Олар: домбыра, қобыз немесе қылқобыз, сыбызғы, дауылпаз.

 Əн мен күй халық өмірінің  барлық салаларымен етене аралас  болды. Той-думан əн-күймен басталды, ақсақалдар кеңестерінің алдында,  жайлауға көшу мен 

 қыстауға қайтып оралу да  əн-күймен атап өтіліп отырған.  Əйелдер үй тігіп, мал

 сауып, жүн сабаған, жіп  иіріп, кілем тоқыған, киіз  басқан кездерінде өлең айтып, 

 балаларын тербете отырып, бесік  жырын жырлаған. Қайғыға ұшыраған  отбасын 

 жұбататын көңіл айту, қуаныш  хабарға сүйініп сүйінші сұрап,  құттықтау дəстүрі 

 де өлеңмен айтылған.

 Музыкалық туындылар мазмұны  мен құрылымы жағынан əр алуан  болған.

 Тұрмыстық жол-жора (той-томалақ,  жерлеу) кезінде орындалатын əндер,  сондай-

 ақ балалар əндері, бесік  жыры қысқалылығымен, əсерлілігімен  ерекшеленеді.

 Бұларды жұрттың бəрі айтатын болған. Ал лирикалық, əлеуметтік тақырыптарға,

 тарихи, эпикалық жəне аңыздық  сюжеттерге шығарылған əндер  мен күйлердің 

 əуендері ырғақты қайырмалы,  формалары күрделі болып келген.Оларды  танымал 

 дарындар айтатын болған. Орындайтын  шығармаларының тақырыптарына қарай

 “ақын”, “жырау”, “əнші”, “  күйші”, “ертекші” деп атаған.

 Кəсіби музыкалық өнерпаздардың  дарындылығы көпшілік алдындағы  арнайы айтыстарда көрінген. Мұндай  музыкалық-поэзиялық жарыстар тойларда, жайлауға көшуге байланысты, қыз  ұзатқан кезде жəне басқа да отбасылық қуаныштарға орай өтіп отырған. Аса көрнекті ақындардың есіміне “сал”, “сері” деген құрметті атақтар қосылып айтылған.

 ХVIII ғасырда əншілердің, аспаптарда  ойнаушылардың, ақындардың 

 шығармашылық-орындаушылық шеберлігі барынша дамыды. Осы ғасырдағы

 тарихи оқиғалар қазақтың  музыкалық өнер туындыларынан  да орын алды. Жоңғар 

 шапқыншылығы кезінде өмірге  келген қазақ күйшілерінің шығармаларының 

 арасында аса белгілілері  “Қаратаудың шертпесі”, “Қалмақ  биі”, “Беласар”, 

 “Абылайдың қара жоғасы”, “Кеңес” т.б. күйлер.

 Сол заманның белгілі күйшілерінің  бірі – Керейдің Абақ тайпасынан  шыққан,

 теңдесі жоқ өнер иесі  Байжігіт күйші. 1723 жылы 18 жасында  ол “Ақтабан” атты 

 күй шығарған. Одан кейінгі  оның кең тараған шығармасы “Қайың сауған”. Ол да

 ақтабан шұбырынды оқиғасымен  өзектес, мұң, зармен басталып, жеңіске деген 

 жігер мен қажымас күреске  шақырған, сенімге толы күй. Байжігіттің  халық өмірі 

 мен тұрмысы тақырыбына шығарған  күйлері көп болған (300-ге жуық), олардың 

 ішінде аңға шыққан кезде  болған əр алуан жайлар туралы 10 бөлімді “Аңшының 

 зары” күйінің орны бөлек. 

 ХVIII ғасыр мен ХIХ ғасырдың  алғашқы жартысында бүкіл қазақ  халқына аты 

 шыққан домбырашылардың арасынан  республиканың батыс өңіріндегі 

 күйшілердің ішінен Қара ұлы Боғданы атауға болады. Ол домбырашы болумен

 бірге ел тағдырын, халық  қамын өз күйлеріне өзек етіп, əлеумттік маңызы,

 көркемдік қасиеті күшті  күйлерді көп шығарған. Солардың  ішінде “Ақ желең”,

 “Боз төбе”, “Қара жаяу”  деп аталатын күйлерінің жөні бөлек.

 Сол заманның белгілі күйші-композиторлары  Құрманғазы, Дəулеткерей, Абыл, Сарымалай,  қобызшы Ықылас, Қазанғап, Диналардың  арасында Махамбет батыр да  болды. 

 Махамбеттің “Ақжелең”, “Жайық  асу”, “Жорық”, “Қайран Нарын”, “Тарлан”,

 “Нарын” сияқты оннан астам күйлері сақталған. Бұл шығармалары оның қатардағы

 көп күйшінің бірі емес, аса  дарынды тұлға екендігін дəлелдейді.

 Қазақ күйшілерінің арасында  халқымыздың рухани бітім-болмысына  қайталанбас қасиет, нəр берген, оның ажарын ашып келе жатқан тұлға – Құрманғазы Сағырбай ұлы (1818-1889). Ол Батыс Қазақстан облысының Жаңақала ауданында туған.

 Құрманғазының анасы аса  дарынды əнші, өнерпаз адам болған. Жасынан өнер дарыған Құрманғазы  күйшілікпен ерте айналысқан. Ол  халық арасына кең тараған елуден аса күй шығарған. Құрманғазы күйлерінің бірі өмір жайындағы

 философиялық толғау, бірі нəзік  махаббат лирикасы болса, енді  бірінде халық 

 мерекелерінің шат-шадыман көріністері  бейнеленеді. Солардың ішінен  “Адай”,

 “Алатау”, “Байжұма”, “Балбырауын”, “Жігер”, “Кішкентай” “Көбік шашқан”,

 Кісен ашқан”,”Қайран шешем”  күйлерін ерекше атауға болады.

 Қазақ өнеріне өзіндік қолтаңбасымен  із қалдырған, жанға жағымды,  жаймақоңыр 

 күйлердің дəстүрін жалғастырған  Тəттімбет Қазанқап ұлы (1815-1860) заманының

 белгілі, беделді, лауазымды  адамы болды. Оның шертпе күйлер  шығарып, 

 орындаушы ретінде даңқы  жайылды. Күйлерінің көпшілігіне  əсерлі, асқақ 

 лирикалық сарын тəн. Ол  елуден аса халыққа кеңінен  тараған күйлерін қалдырды.

 Бұлардың арасында “Азына”, “Бес төре”, “Балқан тау”, “Былқылдақ”, “Қос басар”,

 “Боз торғай”, т.б. күйлері  кейіннен камералық, симфониялық  туындыларға 
4,5(23 оценок)
Это интересно:
Новые ответы от MOGZ: Қазақ тiлi
Полный доступ к MOGZ
Живи умнее Безлимитный доступ к MOGZ Оформи подписку
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ