импровизатордың қосындысы. Айтыс кезінде ақындар кез-келген шығармашылық тақырыптағы ән диалогы болды. Бұл тапқырлықтың, тез өзгерудің, өзіндік ерекшелік пен белгінің, қарсыласқа жауап беру үшін әзіл мен талғамның үйлесімділігі, оның домбырада, қобызда ойнаған кезде ілеспе әндер түрінде жедел емес жауаптарын табу.
Сонымен, айтыс - өнердің барлық түрінің - поэзияның, музыканың, драмалық бейнелеудің және орындаушылық шеберліктің синтезі болды.
Әдетте, айтыс көрермендердің көз алдында өтті, олар ақыр соңында қай ақын үздік атағына лайық екенін анықтады.
2.Қазіргі уақытта айтыс қазақ мәдениетінің ерекше құбылысы ретінде мемлекеттің мәдени саясатында күн өткен сайын маңызды бола түсуде. Айтыс әлеуметтік мәдениеттің қуатты әлеуетіне ие, ол өз пікірін және дәстүрлерін құрметтеу мақсатында қолданылады. Концерттерде ақындар әрдайым ұлттық киімде болады, олар өте жігерлі және сөз бостандығы үшін күресуге дайын!
яснение:
Сәуір айы - қазақтың тәуір айы.
Жылайды да тұрады жылаңқы бұлт,
Бара жатыр не болып ауа райы?!
Ақ нөсер, өткіншісі - бәрі дайын,
Сабылтыға келген мына сәуір айын,
Құтты көріп, диқандар құптағанмен,
Малшылар салып отыр сарыуайым
Жылап тұр, жылаңқы бұлт сабылып тұр,
Сағынып тұр күн нұрын, жабығып қыр.
Бірде жауын, біресе қарға айналып,
Сәуір айы малшыға қағынып тұр.
Шопан жүр малыменен, көптен бөлек,
Төпеп тұр,келер емес көктен көмек.
Сәуір айын сықпыртып, сыбайды кеп,
- Құрғырдың түбі түсіп кеткен бе?! -деп
Ойында - әрі ашу, әрі уайым,
Әйтеуір оңдырған жоқ сәуір айын.
Сәуір айы - малшыға сарыуайым,
Малмен бірге бағады ауа райын...
© Мұқағали Мақатаев