Объяснение
Стислий переказ, виклад змісту
Кавказькі гори "засіяні горем, кров’ю политі" — там тривалий час іде війна. Споконвіку там орел карає Прометея, та не в змозі подолати мужнього титана: "Не вмирає душа наша. Не вмирає воля".
Ліричний герой звертається до Бога, коли ж нарешті "прокинеться правда" й кати перестануть знущатися з людей: "Ми віруєм твоїй силі І духу живому Встане правда! Встане воля!" А поки що "течуть ріки, Кровавії ріки!" Кавказькі гори политі кров’ю, бо там живуть волелюбні народи, які відчайдушно захищають свою батьківщину. Тисячами там гинуть і царські солдати, яким ця війна зовсім не потрібна. А скільки сліз пролито! їх вистачить, щоб утопити "всіх імператорів... з дітьми і внуками".
Ліричний герой поеми славить синів Кавказу — "лицарів великих: Борітеся — поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава І воля святая!" Він протиставляє вільному Кавказу, який не зазіхає на чуже, кріпосницьку Росію, в якій можуть лише навчити, як ошукувати людей, здирати з них останню шкуру, мордувати по тюрмах, продавати чи програвати в карти своїх же братів — християн. І докоряє панству, що люблять вони "на братові Шкуру, а не душу!"
Зажерливі й багаті моляться Христу, б’ють поклони за крадіжку, кров, війну, щоб потім йому ж принести в дар украдені ними багатства.
Поет звертається до пам’яті свого друга Якова де Бальмена, який загинув на Кавказі, і "не за Україну, а за її ката". З обуренням він говорить про облудні твердження загарбників, ніби вони несуть ту темним і "диким" народам: "Все покажем! Тілько дайте Себе в руки взяти, Як і тюрми мурувати, Кайдани кувати... Всьому навчим; тілько дайте Свої сині гори Остатнії.. бо вже взяли І поле, і море".
Критика, коментарі до твору, пояснення (стисло):
Отримавши звістку про загибель свого друга Якова де Бальмена у війні з кавказцями, поет гірко роздумує над цією безглуздою втратою життя за чужі загарбницькі інтереси. Він повністю на боці вільнолюбного кавказького народу, який захищає свою батьківщину і страждає, як Прометей. Царський уряд прикривається тим, що Несе ту диким народам. Але чому може навчити держава інших, коли сама гнобить свій народ, продає братів-єдиновірців і всі питання вирішує за до кайданів та в’язниць?
Обе комедии относятся к классицизму.
В этих классических произведениях образно воплотились
принципы рационализма, “высокой” красоты, иерархичности
жанров и идеал гражданской добродетели.
Структура комедий строго упорядочена.
Пьесы почти одинаковы по объему
(по 60-70 страниц среднего формата),
делятся на пять актов, а каждый акт – на несколько явлений.
Примерно совпадает и число действующих лиц – по 15-20
персонажей.
В основном соблюдаются три знаменитых классицистических
единства: действие разворачивается быстро и целеустремленно,
конфликты обозначены четко и ведут к вполне благополучным
для положительных героев финалам, все происходит в одном
доме и в течение немногих часов.
Правда, образцов величественной красоты нет в пьесе Мольера,
но жанр комедии и не требует её непосредственной демонстрации.
Зато положительные герои обязательно выступают в роли
резонеров (французское “резон” – разум), мыслителей и
наставников.
Юный Клеонт защищает принципы чести и отвергает
низкопоклонство. Софья, Милон, Правдин и Стародум
хором возвеличивают добродетель и осуждают злонравие.
Можно только восхищаться подобной упорядоченностью
этих пьес. И удивляться их долголетию.
Ибо давно уже ушли в персонажи комедий, а
проблемы чванства, глупости, лени, жестокости, лицемерия
остались.
В дополнение можно сказать, что в обеих комедиях
присутствует ирония по отношению к главным героям,
высмеиваются их отрицательные черты.
Комедии Мольера и Фонвизина начинаются “костюмными”
сценами: Журден, распираемый тщеславием, демонстрирует
учителям свои “дворянские” обновки, а Простакова
отчитывает портного Тришку за слишком узкий кафтан
для Митрофанушки.
В комедии Фонвизина, Митрофан воспитывается
вынужденно, из за моды быть грамотным и желает на
жениться на"приданном"Софьи.
а господин Журден стремится завоевать уважение
знатных господ, сватовством к маркизе и обучением
разных наук и языков.
Желает придать себе превосходство и значимость.
В обеих же пьесах герои оказываются в таком
положении, что всё раскрывается, и автор
посрамляет их:
порок наказан, а добродетель-торжествует.
стихотворение очень красивое и а том как его любит а просит её саму и показывает свою любовь в стихотворение
Объяснение: