У В. Быкова во всех произведениях есть проблема выбора, по сути, главная проблема и в нашей жизни. В "Сотникове" он раздумывает над тем, почему Рыбак, физически сильный, крепкий, оказывается предателем, а немощный Сотников героем. Что руководит поступками героя, исходя из чего он делает свой выбор? Оказывается главное - это нравственная основа человека, его духовная сила. Рыбак всё время делает себе уступки, выторговывая у фашистов жизнь. А Сотников знает, что есть грани, за которые переступать нельзя. Кстати, не будь войны и прожил бы Рыбак хорошую жизнь: был бы передовым рабочим, имел крепкую семью и т. д. И только экстремальная ситуация раскрывает человека до конца, обнажает его нутро.
Ліричний герой Джорджа Байрона
Джордж Гордон Байрон був романтиком як у творчості, так і в своєму житті. Байрон був красивим, але кульгавим від народження. Його рід був дуже давнім, мав родинні зв'язки ще з англійськими і шотландськими королями, але маєток і титул Байрони отримали лише в XVІ столітті, а в XVІІ столітті англійська буржуазна революція призвела рід до занепаду. Все це сформувало особистість поета і теми його творчості.
Байрону дорікали, що його вірші схожі на багато інших, коли з'явилася його перша збірка поезій. Але сміливий, гордий і щирий Байрон дав гідну відповідь критикам. Такими ж рисами характеру наділений і його герой у поемі "Паломництво Чайльд Гарольда".
Поема має вигляд щоденника, який пишуть дві особи: сам автор і його герой. Герой поеми після перших рядків автобіографічного характеру стає лише ім'ям, його витісняє автор, дистанція між ними майже зникає.
Прагнення пізнати людей, незадоволеність дійсністю, намагання випробувати свої духовні можливості і сили — такі цілі паломництва Чайльд Гарольда, які були близькими і самому Байрону.
Розчарування і смуток Гарольда не залежать від його скривдженого самолюбства, сімейних конфліктів, нещасного кохання та інших особистих мотивів, які відіграють значну роль у його попередників у літературі. Герой Байрона не розпочинає боротьбу із суспільством, але його бездіяльність і споглядання — це не позиція пасивності. Головна риса Чайльд Гарольда як художнього образу — його незавершеність, герой покликаний відобразити момент пробудження самосвідомості людини нового часу, яка починає відчувати на собі й у світі, що її оточує, наслідки історичних змін і усвідомлювати трагічні протиріччя, які були характерною рисою сучасності.
Объяснение: