Жанр: вірш.
Тема : зображення туги за рідним краєм.
Ідея: співчуття козакові, що не знайшов своєї долі.
Основна думка: наймиліше у рідній стороні.
Сталі епітети: синє море, неньку старенькую, молоду дівчину, шляхи биті.
Порівняння: тече вода в синє море, та не витікає.
Персоніфікація: грає море, грає серце, думка говорить.
Гіпербола: «пішов козак світ за очі».
Метафора: грає серце козацькеє, а журавлі летять собі додому ключами, шляхи биті заросли тернами.
Паралелізм: «Тече вода в синє море, та не витікає, шука козак свою долю, а долі немає»;
«Грає синє море, грає серце козацькеє»;
«Сидить козак на тім боці, грає синє море. Думав, доля зустрінеться – спіткалося горе»;
«А журавлі летять собі додому ключами. Плаче козак — шляхи биті заросли тернами».
Звертання: «Куди ти йдеш, не спитавшись? На кого покинув батька, неньку старенькую, молоду дівчину?».
Роль богів та долі у Вергілія - неосяжна, безмірна, всеоб*ємна. В "Енеїді" Вергілія доля людини цілковито підкорена рішенню богів, і обов*язковою чеснотою вважається неухильне виконання вищих божествених настанов. Наприклад, Еней зустрічається зі жрицею бога Аполона Сивіллою, яка віщує його долю. I герой просить Сивіллу зробити так, щоб він побачився в підземному царстві з тінню батька. Сивілла показує йому, як туди дістатися, вони спускаються в підземне царство Аїда. Там тінь батька Енея вказує йому єдиний правильний шлях. Еней скористався цією порадою. Цей епізод свідчить про те, як герої Вергілія покладаються на до богів та долі.
Античный миф о рождении Зевса повествует, что Кронос, как и ег отец, боялся за власть, тем более что он знал о пророчестве, огласно которому его собственный сын отнимет у него трон – точноо так же, как Кронос поступил со своим отцом. Поэтому детей, появявшихся у него от егожены Реи, он пожирал – это были буущие олимпийские боги и богини. Рея была в ужасе от того, что происходило с ее детьми, и чтобы сохранить хотя бы последнего, не рожденного еще сына, богиня послушалась родительского совета.Она отправилась на Крит и там, в тайне, в горной пщере на свет появился ее сын, будущий правитель олимпийский богов. Существует две версии по поводу горы, в пещере которой родился Зевс – в первом варанте это гора Дикта, во втором – гора Ида, но есть и третий вариант – у подножия первой горы он родился, а у второй – воспитывался. Итак, оставив ребенка на попечение обитателей острова, Рея вскоре возвратилась к мужу и дала ему проглотить продолговэатый камень, обернутый в пеленки. Кронос не заметил обмана и был спокоен, полагая, что ничто больше не угожает его власти.