Улукоморья дуб зелёный златая цепь на дубе том и днём, и ночью кот учёный всё ходит по цепи кругом идёт направо-песнь заводит, налево-сказку говорит, там чудеса, там леший бродит русалка на ветвях сидит там, на неведанных дорожках следы невиданных зверей избушка там, на курьих ножках стоит без окон , без дверей, там лес и дол видений полны, там на заре прихлынут волны на брег песчаный и пустой. и тридцать витязей прекрасных средой из вод выходят ясных, и с ними дядька их морской, там королевич мимоходом пленяет грозного царя , там, в облаках, перед народом, через леса,через поля, колдун несёт богатыря. в темнице там царевна тужит, а бурый волк ей верно служит, там ступа с бабою ягой идёт, бредёт сама с собой, там царь кощей над златом чахнет . там дух. там русьючудеса: кот разговаривает, поёт; леший бродит; русалка сидит на дереве ; избушка на курьих ножках стоит без окон без дверей; тридцать витязей чредой из вод выходят ясных; колдун несёт богатыря; бурый волк верно служит царевне; ступа с бабою ягой идёт сама с собой; царь кощей над златом чахнет(p.s. чахнет -умирает)я думаю , что каждая сказка разная и эти чудеса встретишь не все, но всё же реже встретится русалка, сидящая на дереве, витязей, которые выходят из воды и т.п.1) чудеса, происходящие в лукоморье. 2)концовка.
Основні проблеми, на яких зосереджує увагу автор ще 1670 року, можна спроектувати і на сучасну дійсність, і ми переконаємося, що у ххі сторіччі, епоху розвитку наукових галузей, медицини, освоєння космічного простору, розвитку інформаційного суспільства вони залишаються актуальними. то ж чи не є це свідченням того, що людина не вчиться на власних помилках, вона не може досягнути апогею розвитку не покінчивши з тими аморальними якостями характеру, які наштовхують її на нерозумні вчинки? чи ж нема у нас сьогодні таких журденів майже у всіх царинах суспільного життя – економіці, політиці, культурі? думаю, особливо багато їх серед українського народу, інакше ми б давно жили мирно і не так убого, у нас не розвивалися б такі дефекти, як алкоголізм, наркоманія, маніпуляція громадськістю, тотальний обман і дезінформація, вивищування псевдоцінностей, нав’язування не властивих нашому менталітетові стереотипів поведінки. і політикам, і науковцям і сучасним «письменникам-штампістам» є чого повчитися у світових класиків літератури. у мольєра, наприклад, - стриманості, доброчесності: «серйозна людина повинна стояти понад усякі образи; найкраща відповідь на них – стриманість і терпіння». сучасні письменники повинні навчитися писати як мольєр, акцентувати увагу на моральних цінностях людини, а не на швидкоплинних матеріальних благах чи насолодах для тіла. література має пробуджувати бажання бути кращим, а не задовольняти низькі тваринні інстинкти. не гедонізм має бути метою літератури, а дидактизм (пророкування, повчання).