Кто главный герой рассказа? А) Миша Б) Игорь В) Андрей 2.Почему он решил идти на пруд? А) Играть было не с кем, а там была лодка.. Б) просто В) Его обидели. 3.В какую игру он играет? А) В медведя Б) охотника В) В адмирала. 4.Какие детали на это указывают? А)Флаг из носового платка, лупа, качает лодку. Б) Носовой платок и трубка.
В) Палка, машет метлой и кричит. 5. Чем закончилась эта игра? А) Он закончил играть и пошел домой Б) Лодку сорвало и унесло на середину пруда. 6. Как вы думаете, откуда он знает, что должно быть у адмирала? А) Из книг. Б) Рассказал папа. В) Увидел, как играют мальчишки по соседству. 7.Что делает Игорь на острове? А) Сражается. Б) Ищет сокровища.В) Осматривает владения, зовёт на задумывается, как будет ночевать, придумывает план1. Потому что до появления первой печатной книги все произведения писали от руки, от чего книг выпускалось значительно меньше. А когда печатный станок изобрели, то и процесс пошел лучше. книг стало больше. Книга в печатном виде стала куда дешевле, поэтому и печатный станок является великим изобретением того века.
2. Первопечатник сравнивал книги с духовными семенами, а книгопечатание назвал рассеиванием этих духовных семян.
Как обычные семена дают всходы, а потом урожай, так духовные семена - книги духовному развитию человека и также дают свой урожай - грамотность и образованность.
– Спробуйте порівняти Енея та Ахілла як взірців античного героя. Що між ними спільного, чим і чому вони відрізняються? Висновки запишіть у вигляді порівняльної таблиці “Спільне та відмінне в образах Енея та Ахілла за поемами Вергілія “Енеїда” та Гомера “Іліада”.
Образу Енея притаманні риси, не характерні ідеальному епічному героєві. Він – “людина Долі”. Йому притаманні внутрішні протиріччя між особистими почуттями та покірністю волі богів, коханням та обов’язком, від природи миролюбним характером та необхідністю виконувати те, що визначене долею. Він мудрий політик.
Вергілій свідомо розкриває недосконалості і помилки головного образу поеми. Це дуже корисно. Адже читача Еней цікавить не тільки сам по собі, а здебільшого як і відображений в ньому певний “історичний” тип людини, особливий різновид ментальності, в якому “людське” і “надлюдське”, доля не тільки не виключають одне одного, а й співпрацюють між собою, вибудовуючи той новий тип, який найбільше просунувся на шляху до формування особистості. відрадно – кожен випадок збереження людяності й зростання її навіть під час виконання “надлюдських” завдань вселяють упевненість у тому, що людяність не підлягає подоланню чи знищенню, що вона є найважливішим ракурсом людини, опорою її існування у дусі й запорукою духовного зростання.
Якщо людині властиво помилятись, то Еней, безумовно, людина. Він має й чутливу людську душу (Пригадайте сльози Енея під час розлуки з Креусою, у зв’язку із загибеллю Палінура чи під час відплиття з Бутроту, де він назавжди прощається з Геленом і Андромахою.)
Ключові події – втеча із Трої, прощання з Дідоною заради “лавінійських” берегів Італії, зустріч з покинутою коханою у царстві мертвих – не тільки відтворю ють основні риси Енеєвого “персонологічного” типу, його можливості поведінки, стереотипи й сам вибір їх за конкретних умов, а й насамкінець “особисту поведінку”, дрейф, за сім років блукання. Вони допомагають вибудувати Енея – його поведінку і його “персонологічний” тип, ненав’язливо готуючи зміни у них. Ключовий момент, що відділяє життя Енея минулого від Енея теперішнього, – зустріч з батьком у царстві мертвих. Не випадково там же він востаннє бачить і Дідону.
Ці дві зустрічі співвіднесені одна з одною за принципом контрасту. Перша – про минуле, про розрив і його наслідки, друга – про майбутнє і торжество вірності. Першої зустрічі не чекали вже ні Еней, ні Дідона, на другу чекав Еней, і на неї сподівався Анхіс.
Перша залишила гіркий осад і усвідомлення невідворотності й незмінності того, що сталося, після другої ще не до кінця зрозумілі визначення долі й воля богів уперше набула цілком конкретних обрисів і “любові до майбутньої слави”. Еней вперше зримо побачив свою мету й знав тепер, що потрібно робити, в чому полягає його обов’язок та щастя. В Енеєві зливаються особистісне і державницьке, що робить його новою людиною, а відтак і трансформує образ Енея як античного героя епосу у образ політика, державного мужа.
В цьому, безумовно, проявилось авторське новаторство Вергілія.