М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации
cabinamaksarov
cabinamaksarov
08.04.2023 12:16 •  Литература

Вчера я приехал в пятигорск, нанял квартиру на краю города, на самом высоком месте, у подошвы машука: во время грозы облака будут спускаться до моей кровли. нынче в 5 часов утра, когда я открыл окно, моя комната
"герой нашего времени") если я правильно понимаю, то " у подошвы машука" является метафорой. а какой ее смысл? , , нужно для сочинения.

👇
Ответ:
ivanmyas
ivanmyas
08.04.2023

машук-гора,а ее"подошва"-подножие.

у полножия машука получается)

 

4,6(64 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:
milinamonid
milinamonid
08.04.2023

Жанр «Євшан-зілля»: ліро-епічний твір, поема. Тема «Євшан-зілля»: зображення перебування у Володимира Мономаха ханського сина , який потрапив до Русі разом з ясиром; повернення хлопця на Батьківщину за до вшан-зілля. Ідея «Євшан-зілля»: возвеличення любові до рідного краю, його безмежних просторів, природи, народу; засудження тих, хто занедбав свою країну і відцурався від неї. Основна думка: 1) щастя можна знайти тільки на рідній землі; 2) «…хто матір забуває, того бог карає, того діти цураються, в хату не пускають». 3) Краще в ріднім краї милім Полягти кістьми, сконати, ніж в землі чужій, ворожій в славі й шані пробувати. Композиція «Євшан-зілля» • Експозиція: пророкування, суть якого буде розкриватися у творі. Критика тих, хто край свій рідний «…зацурали, занедбали…». • Зав’язка: ханський син потрапив з ясиром до князя Володимира; бажання половецького хана за до гудця повернути єдину дитину на Батьківщину. • Кульмінація: хлопець згадав рідний край за до вшан-зілля. • Розв’язка: роздуми автора над складною долею українського народу, який потрапив у полон до хана і не має вже шляху вороття додому. Художні засоби “Євшан-зілля” епітети:слова гучні і мальовничі;  пісня рідна, половецька, невпинна; вчинки войовничі; спів ніжний, колисковий любий, сильний, дужий; рідний степ, вільний, пишнобарвний квітчастий; край веселий: в землі чужій, ворожій;  кохана дитина; вдача молодецька; походи молодецькі; він сидить німий, байдужий;чарівне зілля; метафори: оповідання зворушує почування, таїться пророкування;сну не знають його очі; кров’ю з серця слово точиться; виглядають очі; ти шугаєш соколом. Вовком скачеш порівняння: наче вітер у негоду, загула пісня, мов скажена хуртовина, мов страшні громи стогнали струни і той спів; Риторичні питання і звертання: Україно! Мамо рідна! Чи не те ж з тобою сталось? Чи синів твоїх багато на степах твоїх зосталось? синоніми: зажурився, засмутився; улещає, намовляє; йде, приходить; шугаєш. Короткий зміст «Євшан-зілля» Горе тій людині, яка відцуралась від свого і, потрапивши на чужу землю, забула рідне слово, блиск материнських очей та мозолисті руки батька. Йдеться в поемі про взятого в полон сина половецького хана, якого, хоч він і був у неволі, оточили розкошами, і він став забувати рідний степ, бо вже звик до чужини. Хан страждає від розлуки з сином, і тоді він посилає старого віщуна, щоб той повернув додому юнака. Але це доручення виявилося дуже складним. Бо на юнака не подіяли ні розповіді про батькові сльози, ні половецькі пісні: «…де пустка замість серця, порятунку вже не буде!» Тоді посланець дав понюхати зав’язане у вузлику зілля, привезене з батьківщини. Сталося диво: перед очима хлопця постав рідний степ — «широкий, пишнобарвний і квітчастий». Історія написання «Євшан-зілля» Доля України, проблема історичної пам’яті її народу турбувала поета повсякчас, у 1895 році він написав прекрасну зворушливу поему «Євшан-зілля». Цей твір — авторська інтерпретація дуже давньої легенди, про яку М. Вороний дізнався з Іпатського літопису. Автор її не просто переповідає, а переосмислює поему в науку своїм сучасникам, які зневажливо ставилися до рідного краю. Поема переносить нас у часи існування Київської Русі, під час князювання Володимира Мономаха. В поемі «Євшан-зілля» проблема, яку піднімає автор, є актуальною і сьогодні, бо розкидала мачуха-доля українців по різних куточках земної кулі. І є нашого цвіту та й по всьому світу. Але хочеться, щоб кожен завжди пам’ятав предковічну, прадідівську землю, що відома всюди своїми рясними щедротами: хлібом-сіллю і піснею, чесною звитягою і милосердям до скривджених.

Джерело: https://dovidka.biz.ua/yevshan-zillya-analiz/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

4,4(61 оценок)
Ответ:
lllkjhgf
lllkjhgf
08.04.2023
Марина Цветаева              
x x x
Есть счастливцы и счастливицы,
Есть счастливцы и счастливицы, 
Петь не могущие. Им — 
Слезы лить! Как сладко вылиться 
Горю — ливнем проливным! 

Чтоб под камнем что-то дрогнуло. 
Мне ж — призвание как плеть — 
Меж стенания надгробного 
Долг повелевает — петь. 

Пел же над другом своим Давид, 
Хоть пополам расколот! 
Если б Орфей не сошел в Аид 
Сам, а послал бы голос 

Свой, только голос послал во тьму, 
Сам у порога лишним 
Встав, — Эвридика бы по нему 
Как по канату вышла… 

Как по канату и как на свет, 
Слепо и без возврата. 
Ибо раз голос тебе, поэт, 
Дан, остальное — взято. 

Январь 1935

1.История создания, кому посвящено.  Стихотворение посвящено памяти друга - молодого поэта-эмигранта Николая Павловича Гронского. 21 ноября 1934 года его жизнь в 25 лет оборвал несчастный случай на станции парижского метрополитена.
2.Тема. Смерть близких.
3.Идея. Долг поэта – петь и в горе, следуя дару.
4.Проблематика. Марина Ивановна говорит о счастье тех, кто может просто плакать по умершим, изливая горе в слезах. Для поэта же это невозможно. Его признание  требует выражения своей скорби в стихах, надгробных песнях.
     В стихотворении приводятся ссылки на подобные явления. Библейский сюжет: Давид, выражающий свою скорбь по погибшему другу Ионофану прекрасной погребальной песней. И древнегреческий миф о певце Орфее, спустившемся в Аид за своей умершей от укуса змеи женой  Эвридикой. Песни ему разжалобить всех в царстве мертвых, и он почти достиг своей цели. Но личные чувства – тревога беспокойство за любимую, нетерпение и желание увидеть ее - помешали.
     Здесь Цветаева поднимает вопрос, что судьба поэта – отречься от жизненных благ: дар дается взамен личного счастья.
5. Лирический герой произведения. Лирический герой этого стихотворения - страдающий поэт, анализирующий историю, чтобы понять совместимость призвания и счастья. Он отделяет себя от остальных "счастливцев  и счастливиц, петь не могущих".  Его удел – потери, неуют, одиночество.
6.Личное впечатление. Стихотворение наталкивает на размышления, что творческие люди – "не от мира сего". Может быть, и скорее всего, это так. Но мне не очень понравилось явно выраженное противопоставление избранных и обычных людей. Общечеловеческие чувства и ценности не должны различаться. А выбрать призвание, пестуя свой дар и живя во имя его, или отречься от него во имя счастья – личный выбор. В данном стихотворении чувствуется кокетство и снобизм.
4,4(45 оценок)
Это интересно:
Новые ответы от MOGZ: Литература
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ