1. Укажіть назву поняття за його визначенням: «Жіночий рух ІІ половини ХІХ ст. за зрівняння жінок у правах з чоловіками», який знайшов своє відображення у творчості О.Кобилянської: А фемінізм Б емансипація В романтизм Г експресіонізм Д модернізм. 2. Визначте центральний образ більшості творів О.Кобилянської: А надлюдина ніцшеанського типу Б селянин-трудар з рідної Буковини В жінка – виходець із середньої верстви дрібно містечкової буржуазії, що піднімається над оточенням, протистоїть йому, стає Людиною Г Земля, яка робить людей заручниками, володарює над ними, впливаючи на долі та характери. 3. У якому краї народилася О. Кобилянська? А на Галичині Б на Буковині В на Волині Д на Закарпатті ІІ РІВЕНЬ (4-6 б) 4. Якою мовою починала писати О. Кобилянська? А німецькою Б польською В українською Г французькою 5. До яких прозових жанрів О. Кобилянська зверталася найчастіше? А новела й повість Б роман і повість В нарис і оповідання Г оповідання й повість
7. Вкажіть мистецький напрям у творчості В.Стефаника: А бароко Б експресіонізм В імпресіонізм Г натуралізм Д футуризм. 8. З’ясуйте, у чому полягає специфіка зображення, опису психологічного стану героїв у новелах В.Стефаника: А у використанні оригінальних авторських образів-символів Б у застосуванні прийому образного паралелізму між психологічним станом людини і явищами природи В автор психологічний стан героя передає через його вчинки Г опис психологічного стану передано через детальне портретне зображення.
Вивчити напам'ять прозовий уривок з новели О. Кобилянської (на вибір)
9. Який образ у новелістиці В.Стефаника символізує пам’ять про людину на землі, її виснажливу й животворну працю? А портрет Шевченка Б кленові листки В розрита могила Г кров із порізаної на полі ноги Д камінний хрест.
ІV РІВЕНЬ (10-12 б) 10. Яке прізвисько дали Іванові Дідуху односельці? А Сивочубий Б Мандрівник В Безпалий Г Переламаний Д Зрадник. 11. Камінний хрест в однойменному творі В.Стефаника уособлює: А швидку й неминучу смерть Б загублене від тяжкої праці здоров’я В долю людини Г могилу батьків Івана Дідуха 12. Укажіть художньо-виражальний засіб, який є визначальним у наведеній цитаті: «Старі кості, як стара верба: на вогонь добрі, а з кіньми бігати ні до чого» (В.Стефаник): А синекдоха Б гіпербола В антитеза Г алегорія Д порівняння.
Кирибеевич и Калашников – два совершенно разных представителя русской знати.
Первый из них – Кирибеевич, любимый опричник царя Ивана Грозного. Он пользуется расположением и милостью государя и имеет все: хорошего коня, оружие, дорогие одежды, любовь девушек. Но ему полюбилась чужая жена, жена купца Калашникова Алена Дмитриевна.
Красота, богатство, могущество Кирибеевича испортили его, он стал человеком эгоистичным, попирающим семейные устои и правила.
Замужество избранницы его не останавливает. Подкараулив ее, Кирибеевич предлагает Алене Дмитриевне богатство в обмен на любовь:
«Хочешь золота али жемчугу?
Хочешь ярких камней аль цветной парчи?
Как царицу я наряжу тебя,
Станут все тебе завидовать… »
Его не останавливает присутствие соседок и бесчестие, грозящее замужней женщине.
Кроме того, Кирибеевич оказывается человеком лживым, ведь о замужестве своей возлюбленной он не рассказал даже царю.
Перед кулачным боем, на который его вызвал оскорбленный муж Алены Дмитриевны купец Калашников, Кирибеевич ведет себя как бахвал:
«Присмирели, небось, призадумались!
Так и быть, обещаюсь, для праздника,
Отпущу живого с покаянием,
Лишь потешу царя нашего батюшку» .
Дерзкая самоуверенность Кирибеевича отталкивает:
«Ты поведай мне, добрый молодец,
Каким именем прозываешься?
Чтобы знать, по ком панихиду служить,
Чтобы было чем и похвастаться» .
В финале поэмы любимый царский опричник получает по заслугам. Поступки этого человека вызывают чувство неприязни и осуждения.
Совсем другим героем предстает купец Калашников. Это порядочный семьянин, живущим по христианским законам, любящий жену и детей.
Ни минуты не раздумывая, Калашников готов отомстить обидчику за нанесенное его семье бесчестие. Перед боем он ведет себя как настоящий мужчина:
«Поклонился прежде царю грозному,
После белому Кремлю да святым церквям,
А потом всему народу русскому… »
На дерзкий вызов Кирибеевича Калашников отвечает так:
«И жил я по закону Господнему:
Не позорил я чужой жены,
Не разбойничал ночью темною,
Не таился от свету небесного…
К тебе вышел я теперь, басурманский сын, -
Вышел я на страшный бой, на последний бой! »
Одержав победу в этом бою, Калашников предстает перед разгневанным царем. На государев вопрос о причине конфликта, уклончиво отвечает, что убил соперника «вольной волею, а за что, про что – не скажет, а скажет только богу единому» .
Даже перед угрозой казни Калашников отказывается называть имя жены, чтобы не запятнать ее чести.
Порядочность, честь, благородство Калашникова показывают, что он один из лучших представителей русского общества.
Ну как ? Можешь переделать но это я примерно .