Естетичні погляди Мольєра
У передмові до комедії «Тартюф» Мольєр писав: «Театр має великої виправній силою». «Ми наносимо пороків важкий удар, виставляючи їх у загальнепосмеяние». «Комедія нічим іншим, як дотепна поема,обличающая людські недоліки цікавими настановами».
Отже, два завдання стоять перед комедією: повчати і розважати. Якщо відібрати у комедію повчального елемента, вона перетвориться на порожній зубоскальство; якщо відібрати в неї розважальні функції, вона не буде комедією і повчальні мети теж можна буде досягнути. Одне слово, «обов'язок комедії полягає й те, щоб виправляти людей, забавляючи їх».
Драматург чудово розумів громадське значення свого сатиричного мистецтва: «Краще, що здатна робити, – це викривати в кумедних зображеннях пороки мого століття». Тяжіння Мольєра до сценічної правді у її реалістичному тлумаченні дуже мабуть, і лише час, смаки й поняття століття не дозволили йому розгорнути свій хист з шекспірівської широтою. «Театр – це дзеркало суспільства, – говорить він про. – Зображуючи людей, ви пишете з натури. Портрети їх мають бути схожі, і це щось досягли, тоді як них дізнаються людей вашого століття».
Уявлення Мольєра про завданнях комедії не виходять із кола класицистичною естетики. Завдання комедії, як її собі представляв, «дати на сцені приємне зображення загальних недоліків» (II, 154). Він виявляє тут притаманне класицистів потяг до раціоналістичному абстрагуванню типів.
Мольєр анітрохи не заперечуєклассицистических правил, вбачаючи у них прояв «здоровим глуздом», «невимушен розсудливих людей у тому, як і зіпсувати собі задоволення від надання цього роду п'єс» (II, 157). Не древні греки підказали сучасним народам єдності часу, місця дії, а здорова людська логіка, розмірковує Мольєр.
Естетичні погляди Мольєра
У передмові до комедії «Тартюф» Мольєр писав: «Театр має великої виправній силою». «Ми наносимо пороків важкий удар, виставляючи їх у загальнепосмеяние». «Комедія нічим іншим, як дотепна поема,обличающая людські недоліки цікавими настановами».
Отже, два завдання стоять перед комедією: повчати і розважати. Якщо відібрати у комедію повчального елемента, вона перетвориться на порожній зубоскальство; якщо відібрати в неї розважальні функції, вона не буде комедією і повчальні мети теж можна буде досягнути. Одне слово, «обов'язок комедії полягає й те, щоб виправляти людей, забавляючи їх».
Драматург чудово розумів громадське значення свого сатиричного мистецтва: «Краще, що здатна робити, – це викривати в кумедних зображеннях пороки мого століття». Тяжіння Мольєра до сценічної правді у її реалістичному тлумаченні дуже мабуть, і лише час, смаки й поняття століття не дозволили йому розгорнути свій хист з шекспірівської широтою. «Театр – це дзеркало суспільства, – говорить він про. – Зображуючи людей, ви пишете з натури. Портрети їх мають бути схожі, і це щось досягли, тоді як них дізнаються людей вашого століття».
Уявлення Мольєра про завданнях комедії не виходять із кола класицистичною естетики. Завдання комедії, як її собі представляв, «дати на сцені приємне зображення загальних недоліків» (II, 154). Він виявляє тут притаманне класицистів потяг до раціоналістичному абстрагуванню типів.
Мольєр анітрохи не заперечуєклассицистических правил, вбачаючи у них прояв «здоровим глуздом», «невимушен розсудливих людей у тому, як і зіпсувати собі задоволення від надання цього роду п'єс» (II, 157). Не древні греки підказали сучасним народам єдності часу, місця дії, а здорова людська логіка, розмірковує Мольєр.
Краткая история создания. Стихотворение было написано 11 июля 1959 в поселке Комарово. Относится к позднему этапу творчества поэтессы.
Тема стихотворения. В русской литературе теме поэта и поэзии уделялось большое внимание. Не обошла эту тему и А. Ахматова. Теме роли поэта посвящены многие ее произведения, включая и стихотворение «Поэт».
Сюжет. Жизнь поэта, на первый взгляд, проста и беспечна. Что-то, услышал, где-то подсмотрел, пропустил через свое мировосприятие и вот уже готов новый литературный опус. Это взгляд на поэзию со стороны простого обывателя. И, возможно, доля правды в этом есть. Ведь и сама Ахматова признается в том, что черпает свое вдохновение из «жизни лукавой» и «ночной тишины».