Монолог "Вкус, батюшка, отменная манера" произносит Фамусов в пятом явлении второго действия пьесы. В нем он описывает московское "высшее общество". "На всех московских есть особый отпечаток" - говорит Фамусов. В этом обществе ценятся только богатые потомственные дворяне. "Будь плохенький, да если наберется Душ тысячки две родовых, – Тот и жених". Ум как таковой там не котируется, главное - знатность. "Пускай себе разумником слыви, А в семью не включат. На нас не подиви. Ведь только здесь еще и дорожат дворянством."
Описывает Фамусов молодежь, "старичков", дам и барышень, входящих в это общество. И, хотя он отзывается об этих людях с восхищением, зрителю понятно, насколько эти люди пусты и тщеславны. Например, "старички": "Не то чтоб новизны вводили, – никогда нас боже! Нет. А придерутся К тому, к сему, а чаще ни к чему, Поспорят, пошумят и… разойдутся."
Серед персонажів давньогрецької міфології Прометей займає неабияке місце. Прометей - один з Титанів, захисник людей від свавілля богів. До того ж, згідно з деякими міфами, саме Прометей створив людей, виліпивши їх з глини. Але найвідоміший міф про Прометея - це міф про викрадення вогню.
За цим міфом, Прометей викрав вогонь з Олімпу і передав його людям, приховавши іскру в підлогою стеблі очерету і показав людям, як зберігати вогонь.
За викрадення вогню Зевс наказав прикувати Прометея до скелі. Прикутий Прометей був приречений на безперервні муки: орел знову і знову видзьобував його печінку, яка у нього знову відростала, бо Прометей був безсмертним. Ці муки тривали довго, поки Геракл не вбив стрілою орла і не звільнив Прометея. Прометей вказав Гераклу дорогу до Гесперид. Геракл переконав Зевса вгамувати свій гнів.
Образ Прометея є у безлічі витворів мистецтва, починаючи з античних часів. Так, у трагедії Есхіла "Прометей закутий" Прометей зображений як першовідкривача культурних благ, які зробили можливими досягнення людської цивілізації: Прометей навчив людей будувати житло, добувати метали, обробляти землю, плавати на кораблях, а також навчив людей писати, рахувати гати за зірками, тощо. У Есхіла, як і у багатьох інших авторів, Прометей є благородним, добрим, сміливим. Прометей кидає виклик Зевсу і готовий відстоювати свою правоту, незважаючи на страшні муки. Це приваблює людей у образі Прометея вже багато сторічь.