Эдит Грейнджер — красавица, вторая жена Поля Домби-старшего. Домби привык воспринимать отношения между людьми, как торговые сделки. Он практически покупает себе жену в полной уверенности, что одновременно с человеком можно купить и его покорность, преданность, любовь. Но гордая и сильная Эдит отказывается признавать власть денег над собой. Она оскорблена: ведь ее продали дважды. Сначала — выдав замуж за Грейнджера, а потом — за мистера Домби. Эдит горда и высокомерна, но вместе с тем она «слишком унижена и подавлена, чтобы себя». И все же Эдит восстает против деспотизма Домби. Она убегает от мужа вместе с его управляющим Джеймсом
Каркером. Джеймс Каркер вдобавок разоряет своего хозяина и служит для Эдит своеобразным оружием мести, т. к. никаких других чувств, кроме презрения, Эдит к управляющему не испытывает.
Картина написана в конце 1860-х - начале 1870-х гг. художник отобразил пейзаж российской глубинки, с ее тяжелым климатом, хлябями от частых дождей, мрачным небом. мы видим тяжелые тучи, которые обильно проливают дождь на землю. особенно это заметно по одинокой березе с согнутой от ветра и дождя кроной. береза стоит поодаль небольшой рощицы, которая кажется сплотившейся под ливнем. лишь одно дерево страдает в одиночку. на переднем плане болото, поросшее травой, кажущейся в свете этого сумрачного дня коричневой. болото проходит до самой рощицы, а дальше мы видим бесконечные просторы, справа чуть освещенные солнцем, и от этого сразу ставшие зелеными и оживленными.
У апавяданні В. Карамазава «Дзяльба кабанчыка» расказваецца пра звычайны для вясковага жыцця эпізод — дзеці прыехалі ў вёску да маці «на свежыну». Але пісьменнік звяртае нашу ўвагу на паводзіны дзяцей, іх адносіны да маці. Маці вырасціла, выпеставала трох дзяцей: Веру, Ніну і Сцяпана. Мы даведаліся, што ўсе яны добра ўладкаваліся, жывуць у горадзе, не адчуваюць сябе беднымі, а дапамагае маці толькі адзін Сцяпан. Вера і Ніна нават не адчуваюць сваёй віны за тое, што даўно не былі на магіле бацькі, забыліся туды дарогу. Не заўважаюць, што іх маці стала зусім старэнькай, а даглядае такую вялікую гаспадарку. I даглядае не для сябе, а для таго, каб дзеці, прыехаўшы, маглі чаго ўзяць. Пісьменнік не апісвае знешнасці сясцёр, а ўсю ўвагу надае адзенню малодшай сястры Ніны — белы плашчык, чырвоны берэцік, лакавыя чаравічкі. Яна прыехала не дамоў, а ў госці. Ці можна ў белым плашчыку і лакавых чаравічках дапамагчы маці па гаспадарцы? Канешне, не. Ды яна і не збіралася дапамагаць. Яе не ўразілі словы маці аб тым, што цяжка стала «цягнуць» гаспадарку — рукі ломіць і не хапае сіл. Але найбольш яскравы эпізод, які характарызуе ўсіх дзяцей — сцэна дзяльбы кабанчыка. «Смешна было глядзець, як маці бярэ з агульнай кучы кавалак, варочае яго з боку на бок, перакладае з рукі ў руку, гадаючы, каму пакласці, а сёстры і Коля ўважліва сочаць за матчынымі рукамі, маўчаць, ані слова — не да размоў...» Сясцёр і зяця турбуе толькі адно, каб толькі іх не абдзялілі. Адзін толькі Сцяпан заўважае, што маці недзе парэзала палец і ён, заматаны ў белую анучку, «падобны на белую каціную лапку». Аднаму Сцяпану няёмка, што маці ўсё мяса аддае ім, а сабе нічога не пакінула. Менш за ўсё маці думае пра сябе, а дарослыя дзеці нават не заўважаюць гэтага ў прагным жаданні атрымаць найлепшы кавалак. З усіх дзяцей мне падабаецца Сцяпан. Толькі ён зразумеў сваю памылку і вярнуўся да маці. Ён не прымае жорсткасці і абыякавасці іншых дзяцей. Яму сорамна перад бацькам, што не спраўдзіў яго надзеі і з'ехаў у горад. Сцяпан — адзіны чалавек, якога і можна назваць сапраўдным сынам, а астатнія дзеці ўжо «страцілі святое штосьці», «ачарсцвелі душою».
Эдит Грейнджер — красавица, вторая жена Поля Домби-старшего. Домби привык воспринимать отношения между людьми, как торговые сделки. Он практически покупает себе жену в полной уверенности, что одновременно с человеком можно купить и его покорность, преданность, любовь. Но гордая и сильная Эдит отказывается признавать власть денег над собой. Она оскорблена: ведь ее продали дважды. Сначала — выдав замуж за Грейнджера, а потом — за мистера Домби. Эдит горда и высокомерна, но вместе с тем она «слишком унижена и подавлена, чтобы себя». И все же Эдит восстает против деспотизма Домби. Она убегает от мужа вместе с его управляющим Джеймсом
Каркером. Джеймс Каркер вдобавок разоряет своего хозяина и служит для Эдит своеобразным оружием мести, т. к. никаких других чувств, кроме презрения, Эдит к управляющему не испытывает.