кожна з великих класичних культур сходу унікальна. своєрідність, унікальність китайської традиційної культури зводиться насамперед до того добре відомому феномену, який на рівні буденної свідомості давно вже отримав досить точну назву - «китайські церемонії». звичайно, в будь-якому суспільстві і тим більше там, де існують висхідні до глибокої старовини традиції, чимале місце займають жорстко сформульованістереотипи поведінки та мови, історично сформовані норми взаємовідносин, принципи соціальної структури і адміністративно-політичного устрою. але якщо мова йде про китайських церемоніях, то все відступає в тінь.
і не тільки тому, що в китаї мережа обов'язкових та загальноприйнятих норм поведінки була найбільш густою. у общинно-кастової індії аналогічних регламентів та заборон було, мабуть, не менше, однак тільки в китаї етико-ритуальні принципи відповідні їм форми поведінки вже в давнину були рішуче висунуті на перший план і так гіпертрофовані, що з часом замінили ідеї релігійно-міфологічного сприйняття світу, такіхарактерні майже для всіх ранніх суспільств. деміфологізація і навіть в чималому ступені десакралізація етики та ритуалу в стародавньому китаї мали наслідком формування унікального соціокультурного «генотипу», колишнього протягом тисячоліть основним для відтворення й автономного регулювання суспільства, держави та всієї культури стародавнього китаю. це мало для китаю далекосяжні наслідки, зокрема, місце міфічних культурних героїв зайняли майстерно демі-фологізованние легендарні правителі старовини, чия велич і мудрість були найтіснішим чином пов'язані з їх чеснотами. місце культу великих богів, перш за все обожненого першопредка шанди, посів культ реальних кланових та сімейних предків, а «живі боги» були витіснені небагатьма абстрактними божествами - символами, першим і головним серед яких стало безособово-натуралістичне небо. словом, міфологія і релігія за всіма пунктами відступали під натиском десакралізованних і десакралізує етико-ритуали-них норм на задній план. цей процес знайшов своє найбільш повне і яскраве завершення у вченні конфуція.
Важно помнить и не путать названия разрядов до и после запятой в десятичной дроби.
Правила округления десятичной дроби
При округлении дробной части десятичной дроби пользуемся правилами округления.
Подчёркиваем цифру округляемого разряда.
Вертикальной чертой отделяем все цифры, стоящие справа от округляемого разряда.
Если справа от подчёркнутой цифры стоит цифра 0, 1, 2, 3 или 4, то подчёркнутую цифру оставляем без изменений, а все цифры после вертикальной черты отбрасываем.
Если справа от подчёркнутой цифры стоит цифра 5, 6, 7, 8 или 9, то к подчёркнутой цифре добавляем 1, а все цифры после вертикальной черты отбрасываем.
Округлим 41,958 до сотых.
Округлим 0,748 до десятых.
0,7|48 ≈ 0,7
Округлим десятичную дробь 14,89 до разряда единиц в целой части.
Если при округлении десятичной дроби последняя из оставшихся цифрой в дробной части оказывается 0, то отбрасывать этот ноль нельзя. Так как в таком случае данный ноль в дробной части показывает, до какого разряда округлено число.
Пример. Округление 5,038 до десятых.
5,0|38 ≈ 5,0
Еще один пример:
Обратите внимание, что в примере, в разряде сотых стоит цифра 9, которая при добавлении 1, превращается в 10. Поэтому вместо 9 записываем ноль, а к разряду десятых (у нас это 8) прибавляем 1.
Если десятичную дробь нужно округлить до разряда выше единиц (десятков, сотен и т. д.) , то дробная часть отбрасывается, а целая часть округляется по правилам округления натуральных чисел.
Пример. Округлим 837,89 до десятков.
83|7,89 ≈ 840