М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации

Прочитайте текст, сформулюйте й запишіть основні його положення у формі вільних тез.
Чиї ж ми діти?

Батьки і діти, діти і батьки. Одвічний клубок, тісно змотаний у родовідну спілку. Протягом століть наш народ виробив і опрактикував мудрі моральні критерії цієї неперервності. Вони передавалися з покоління в покоління, залишаючи по собі добру чи оганьблену славу.
Добра пам’ять про батьків чи дідусів, матерів або бабусь завжди переходила і на їхніх нащадків. Саме це змушувало більшість людей увічнитися в родоводі. Але траплялися й протилежні випадки — людський осуд одного з пращурів міг також причепитися і до дітей. І хоч вони в тому не були винні, іменне тавро переходило з покоління в покоління, особливо на тих, хто успадкував риси такого характеру.

Родовідна пам’ять — явище у традиційному вкраїнському побуті унікальне, але, на жаль, майже не досліджене. Очевидно, мало хто вже знає, що було за обов’язок знати поіменно свій родовід від п’ятого чи навіть сьомого коліна.

Пам’ять про своїх пращурів — не забаганка і тим паче не данина моді. Це була природна потреба триматися свого родоводу, оберігаючи в такий б сімейні реліквії й традиції та передаючи їх у спадок наступним поколінням. Тих, хто цурався чи нехтував історичною пам’яттю, зневажливо називали: «Людина без роду-племені».

Ось так з роду-віку й співіснував тісний взаємозв’язок: батьки намагалися передати в спадок своїм дітям не тільки навички до праці та поведінки, але й залишити добру пам’ять про самих себе; діти ж мали за обов’язок дотримувати й далі розвивати родовідні звичаї. Так привселюдно створювався колективний літопис родинної звичаєвої пам’яті як одна з форм суспільної поведінки. Адже дитина, не засвоївши родовідних цінностей, не все житія залишиться Іваном, який не знатиме свого роду-племені, чиїх батьків він дитя. Звідси й зневажливе ставлення до отчого вогнища, батьківського слова, авторитету старших. На сьогодні вже втратили свою першооснову ввічливі форми вітань, зникли з ужитку вияви шляхетності, зникають традиції... А все це — наше духовне багатство, без якого самовтрачаємося, міліємо. Саме так: там, де руйнується моральний ланцюжок між поколіннями, неодмінно з’являються лагуни. Скільки вже сплодилося таких порожнин! Щоб зліквідувати їх, мусимо починати з першооснов і повертати народові його історичну пам’ять. І починати маємо з найсвятішого: хто ми і чиїх батьків діти?

👇
Открыть все ответы
Ответ:
tagirova2
tagirova2
02.05.2021
Закувала зозулина, сіла на лозину,
Ей, люблю, мамко, літо, ще ма люблю зиму.Ой співанки-коломийки, в'язанку з них в'яжу,
Як попросять заспівати, я ся не відкажу.Пусти мене, моя мати, та й на вечорнички,
То там хлопці чорноброві, плетуть рукавички. Як я стану коломийки співати, співати,
Засмієшся, і затужиш, і станеш гадати.Ой дрібонько коломийка, дрібонька, дрібонька,
Одна мила, друга люба, третя солодонька.- Звідки мої співаночки! – питаються люди.
В полонинах, буковинах ростуть вони всюди.Та я собі заспіваю, тоненько засвищу,
Стільки знаю співаночок, як трави та листу.Ой повіяв буйний вітер, повіяв, повіяв,
Та він мої коломийки по горах розсіяв.Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
Коломийку заспіваю, як болить серденько.Коли собі заспіваю, то журба щезає,
Бо то ж наша коломийка такі чари має.Ой Матію та Матію, відколи тя
Зроби мені коновочки, най співанки ношу.Зроби одну, зроби одну та зроби ще другу,
Одна буде про весілля, а друга про тугу.Ой я собі заспіваю двома голосами.
Один піде понад лугом, а другий лісами.Ой щебече соловейко у мене на груші,
Кожен так собі співає, як йому на душі.Співаночки-складаночки, я вас не складала,
Вас складали  парубочки, а я переймала.Я посію пшенечиньку, а вродиться льоночик,
Коби таки до роботи, як до співаночок.А я годна льонок брати та годна стелити,
А я годна заспівати та й годна робити.Ой коби ми, подружечко, голосочки склали,
Ми би своїх легіників співанками вкрали.
4,4(70 оценок)
Ответ:
маша2521
маша2521
02.05.2021

Цитати до образу Грицька Чупруненка з роману "Хіба ревуть воли як ясла повні "

Зовнішність та перше знайомство з читачем: "Ось приходить і другий підпасач - Грицько, Чупрунів син, хлопчик однакових з Чіпкою літ, та не кращих, видно, й достатків... На йому сорочка чорна-чорна, полотна не знать, да ще й порвана; штаненята - саме гноття висить на очкурі - позасукувані аж за коліна".

Виховання:"Грицько - козачий син, сирота. Після смерті батька та матері (вони під холеру померли обоє одного-таки й року) громада оддала сироту далекій родичці - вдові Вовчисі; а як піднявся хлопець на ноги, то дід узяв його до себе в поміч коло отари".

Байдужість:"...сидів, рота роззявивши, коли дід повідав, що пани знову забирають його до двору, і не журився долею Уласа ".

Після одруження: "І стали вони між людьми поважними хазяїнами, чесними, робочими людьми, добрими сусідами, навдивовижу парою".

Мріє про багатство: "Купивши ґрунт, почув себе Грицько зараз іншим… зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда ".

4,4(28 оценок)
Это интересно:
Новые ответы от MOGZ: Українська література
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ