Тот кто решит задание в течение 5-ти минут, 5. Прочитайте фрагмент промови.
Християнська культура - це не тільки церковна тематика у творах літератури, мистецтва, а й культура християнської поведінки, у якій нема місця ненависті до ближнього, але є відкритість серця для вмісту нової Христової заповіді: щоб ми любили одне одного (Д. Степовик). Провідною риторичною фігурою в тексті є
a
антитеза
b
градація
c
риторичне запитання
d
порівняння
6. Антитеза є в реченні:
a
Держави стоять не на династії, а на внутрішній єдності й силі народу.
b
«Душа вночі – як чергова аптека» .
c
Я зупинив таксі, але воно заявило,що не поїде туди, куди мені потрібно.
d
Історія – це святая святих народу, недоторканна для злодійських рук.Антитеза є в реченні
7. Правильним продовженням речення «Постійна рухливість і надмірна жестикуляція промовця є рядок :
a
спонукають до бурхливої полеміки в аудиторії.
b
викликають зацікавленість текстом промови.
c
викликають утому й роздратування слухачів.
d
посилюють значимість промови.
8. Утворіть тропи, добираючи відповідне слово із запропонованих, натискаючи на підкреслений рядок.
1. А вона, як
сну, чарівна...
2. Ніч... а човен - як
птах...
3. О, який же прекрасний ти,
єдиний!
4. Все шукатиму зірку
, Ясну владарку
ночей.
5. Поглянь, уся земля
В
обіймах ночі.
6. Я Ваші очі пам'ятаю, Як
, як спів.
9. Оберіть правильний троп або правильну риторичну фігуру в реченнях серед запропонованих варіантів.
1. Сеньйорито акаціє, добрий вечір.
2. Я забув, що забув був вас.
3. Сеньйорито, колюче щастя, Хто воно за таке любов?
4. У годину суху та вологу Відходились усі мости...
5. Прийшов, побачив, переміг ...
6. Збагни ж, нарешті, сину, цю недолю і заховай глухонімий свій крик.
10. Прочитайте висловлення. Поясніть письмово, як ви його розумієте (3–4 речення).
Промова повинна розцвітати, розгортатися на основі повного знання предмета, коли за нею не стоїть зміст, засвоєний і пізнаний оратором, то словесне її вираження уявляється порожньою й навіть дитячою балаканиною (Цицерон).
Двадцять пять років незалежності України, безумовно, вже мають позитивні наслідки у різних сферах нашого життя. Змінюється наша свідомість, набираючи рис високої духовності. Ми все частіше і сильніше відчуваємо себе українцями, з інтересом вивчаємо справжню історію, що тривалий час була закрита для народу, знайомимося зі своїми героями. Велику до у цьому нам надають героїчні думи та історичні пісні — живі свідки подій минулого. Саме з цих творів і постає історія України, історія безперервної боротьби за волю. Татарські ординці, турецькі яничари, литовські феодали, польські пани — всі вони зазіхали на українські землі, намагалися підкорити наш народ.
Одним із найулюбленіших народних героїв був і є Богдан Хмельницький, який прославився і в боях з турками, і в битвах з польською шляхтою. Його образ постає з найбільшої, мабуть, кількості пісень і дум. Що найбільше приваблювало в ньому? Безумовно, його військовий талант, рішучість і мужність, з якими він вів козаків на ворога. У пісні «Чи не той то хміль» Богдан нагадує казкового велетня, від одного помаху шаблі якого гине ціле військо.
Гей, поїхав Хмельницький і к Жовтому Броду,
Гей, не один лях лежить головою в воду.
Перемога козаків під Жовтими Водами подається за до паралелізмів:
Гей, там поле, а на полі цвіти, —
Не по однім ляху заплакали діти.
Гей, там річка, через річку глиця, —
Не по однім ляху зосталась вдовиця!
Хмельницький, безумовно, був головним організатором тієї перемоги. Це засвідчила й пісня «Не дивуйтеся, добрії люди». Приклад гетьмана надихає на подвиги й воїнів.
Од нас, козаків, од нас, юнаків,
Ні один панок не вкрився.
У цій пісні згадується ще один герой — Максим Кривоніс, соратник Богдана, який не поступається йому в силі й спритності. Він рубає мечем голову з плечей, «решту топить водою». Під керівництвом умілих ватажків козаки «загнали панів аж за Віслу».
Богдан Хмельницький залишився у пам’яті народу ще й як мудрий діяч. У думі «Хмельницький і Барабаш» подається епізод, коли Хмельницькому довелося навіть піти на хитрощі, аби забрати у зрадника Барабаша королівські листи про пільги українським козакам, сам вчинок Богдана важко назвати чесним і благородним, але для народу головне те, що Хмельницький діє в його інтересах, до кінця відданий йому.