Тема весняного пробудження розробляється й у вірші “Гримить”. Структурна новизна його в тому, що картини природи й суспільства не зіставляються за принципом антитези, а уподібнюються за до паралелізму. Дві п’ятирядкові строфи з обрамленням, епіфорою ключового образу – слова “гримить”, яке утворює шостий рядок, – цементуються в органічну єдність мажорним настроєм. Провідна тональність поезії значною мірою підсилюється інтонаційно-синтаксичним та ритмічним ладом, який утворюється градаціями, інверсіями, чотирьохстопним амфібрахієм та окситонним римуванням п’ятого і шостого рядків: летить - гримить, обновить - гримить.У цьому короткому вірші теж поєдналися два засоби естетичного зображення дійсності. В першій строфі – ліричне розмірковування над процесами в природі навесні, а в другій звучить політичне пророцтво: Мабуть, благодатная хвиля надходить... Мільйони чекають щасливої зміни, Ті хмари – плідної будущини тіни, Що людськість, мов красна весна, обновить... Гримить! На змісті цієї частини твору позначилися світоглядні переконання І.Франка 80-х рр. Слуховий образ “Гримить” у другій строфі набирає мастштабного значення як символ очікуваних корінних змін у всій Європі.)))
1.Де і коли народився Т.Г.Шевченко? (9.03.1814р. с.Моринці Звенигородського повіту Київської губернії) 2.Яким псевдонімом підписував деякі свої твори Т.Г.Шевченко? (К.Дармограй) 3.Яким твором відкривався перший “Кобзар” 1840 р.? (“Думи мої, думи...”) 4.Які балади написані Т.Г.Шевченком у ранній період творчості? (“Причинна”, “Тополя”, “Утоплена”, “Лілея”). 5.Хто був літературною донькою Т.Г.Шевченка, продовжувачем його справи? (Марко Вовчок) 6.Які драматичні твори Т.Г.Шевченка дійшли до нас? (“Назар Стодоля”, “Никита Гайдай”). 7.У якому творі Юрія Федьковича – відгомін поеми “Гайдамаки”? (“Осьмий поменник Тарасові Шевченку на вічну пам’ять”) 8.У яких поемах Т.Г.Шевченко звертається до образу жінки-матері? (“Утоплена”,“Катерина”, “Наймичка”, “Неофіти”, “Марія”) 9.Хто були першими лауреатами літературної Шевченківської премії і коли? (О.Гончар, П.Тичина, П.Майборода, 9 березня 1962 р.) 10.Чиї це слова: “Тарас буде абияким чоловіком: з його буде або щось дуже добре, або велике ледащо” (Батька поета) 11.Коли і у кого вперше навчився грамоти Т.Г.Шевченко? (У 1822 р. у дяка Павла Рубана). 12.Яким твором відкривається сучасний “Кобзар”? (Балада “Причинна”).
суспільства не зіставляються за принципом антитези, а уподібнюються за до паралелізму. Дві п’ятирядкові
строфи з обрамленням, епіфорою ключового образу – слова “гримить”, яке утворює шостий рядок, – цементуються в органічну
єдність мажорним настроєм. Провідна тональність поезії значною мірою підсилюється інтонаційно-синтаксичним та ритмічним
ладом, який утворюється градаціями, інверсіями, чотирьохстопним амфібрахієм та окситонним римуванням п’ятого і шостого
рядків: летить - гримить, обновить - гримить.У цьому короткому вірші теж поєдналися два засоби естетичного зображення дійсності. В першій строфі –
ліричне розмірковування над процесами в природі навесні, а в другій звучить політичне пророцтво:
Мабуть, благодатная хвиля надходить...
Мільйони чекають щасливої зміни,
Ті хмари – плідної будущини тіни,
Що людськість, мов красна весна, обновить...
Гримить!
На змісті цієї частини твору позначилися світоглядні переконання І.Франка 80-х рр. Слуховий образ “Гримить” у
другій строфі набирає мастштабного значення як символ очікуваних корінних змін у всій Європі.)))