М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации

1. В жанрах якого РОДУ ЛІТЕРАТУРИ працював Василь Стефаник?
2. В чому полягають сюжетно-композиційні особливості новели "Новина"?
3. В чому полягає психологізм новели "Камінний хрест"?
4. Пригадайте символи, що використав у своїх новелах В. Стефаник.
5. З яким металом порівнює Леся Українка слово (за творчістю )?
6. Якого міфічного героя і з якою метою згадує поетеса у вірші "Без надії сподіваюсь"?​

👇
Ответ:
тот22
тот22
08.08.2020

Відповідь:

1.Новели (літературний рід-епос)

2. Особливості в тому, що новела починається з розв'язки. «У селі з'явилася новина, що Гриць Летючий утопив у ріці свою дівчинку». Надалі у творі Стефаник розкриває соціально-психологічні причини такого жахливого вчинку головного героя. Життя в постійних злиднях, коли нема чим годувати маленьких дітей, змушує Гриця вдатися до вбивства. Його охоплює розпач та власне безсилля — дружина померла, діти голодують, всю зиму він провів у пошуках кусня хлібу та зігріваючи своїх діточок на холодній печі.

3.В цьому творі письменник розкриває тему еміграції, головним  чином, через психологічний стан головного героя – збірний образ українських  емігрантів.В. Стефаник уникає прямих  описів, що також є виявом психологізму в творі. Письменник не подає  чіткого портрета Івана Дідуха, а зображує героя в асоціативному  зіставленні з конем. «Коня запрягав у підруку, сам себе в борозну; на коня  мав ремінну шлею і нашильник, а на себе Іван накладав малу мотузяну

шлею. Нашильника не потребував, бо лівою рукою  спирав, може, ліпше, як нашильником». Порівняння не лише характеризує головного героя як людину, що  тяжко працює, а й має символічне значення: в умовах тотальної бідності  господар доведений до стану худоби. Іван Дідух прикладає надлюдські  зусилля, щоб обробити «горба щонайвищого і щонайгіршого над усе  сільське поле» , і все-таки вважає це неабияким щастям.Дже важливим є пмихологічне зображення ,наприклад, надзвичайно болісними, тяжкими є прощання Івана Дідуха з  рідним селом, які, як слушно наголошує Н. Шумило. До таких красномовних  елементів належать танок Івана та Катерини, плач, що асоціюється з  голосінням: «…від жіночого стола надбіг плач, як вітер, що з-поміж острих  мечів повіяв та всі голови мужиків на груди похилив». Глибоким  психологізмом пройнятий один із центральних, хоч і неживих образів.  Хрест перш за все асоціюється з могилою.У  психологічному аспекті є детальний розгляд образів-символів, які  виступають у творі одним із провідних засобів психологічного розкриття  теми еміграції. Так, межу між «українським сьогодні» й «канадським  завтра», межу між звичним теперішнім і невідомим майбутнім символізує  поріг, який так важко було перейти старій Іванисі: «…Іваниха обчепилася  руками порога і приповідала: – Ото-сми ті віходила, ото-сми ті вігризла  оцими ногами!». Символічного значення смерті набуває образ  Канади – країни, яка, здавалося б, повинна стати порятунком для бідуючої  родини Дідухів: «Аді, видиш, де твоя дорога та й твоя Канада? Отам! – І  показав їй через вікно могилу» .Для  В. Стефаника характерні такі, здавалося б, нелогічні порівняння,  трансформовані в образи-символи. Психологічне навантаження несе на  собі й абстрактний образ-символ зовнішньої «глухоти» («В хаті всі пили, всі

говорили, а ніхто не слухав». Односельчани не хочуть чути гірких слів туги  Івана Дідуха, вони ніби навмисне уникають розмов про рідний край, а  згодом і самі констатують: «За цим краєм не варт собі туск до серця брати!  Ця земля не годна кілько народа здержіти та й кількі біді вітримати» . Таке небажання покидати рідну землю і водночас ситуація  абсолютної відсутності будь-яких перспектив для щасливого життя на Батьківщині – один із виявів глибокого трагізму життя тогочасного  селянства.

4.Гора -виснажлива праця;Хрест -пам'ятник родині й усім емігрантам ;Сльоза перлина-чистота душі;танець-прощання з рідною землею.

5.Леся Українка порівнює слово з крицею,рядки вірша " Слово чому ти не твердая криця "

6.Авторка згадує Сізіфа,який за легендою через гнів богів підіймав на гору камінь .Є також фразеологізм "Сізіфова праця ",що означає марна праця .

"Я на гору круту крем'яную

Буду камінь важкий підіймать"-саме ці рядки нам про це вказують .Я вважаю що поетеса згадує цього міфічного героя аби наголосити на марній праці та ноші ,яку вона несе своїм життям ,співаючи "пісню веселу",показує цим що вона не буде підкорятися важкій долі ,а надіючись йти далі

Пояснення:Має бути правильно

4,8(100 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:
Повість видатного українського письменника М. Коцюбинського «Дорогою ціною» розповідає про важке життя українського народу у XIX столітті. Головними героями повісті є молоді люди – Остап і Соломія, доля яких була достатньо типовою для того часу. Українські селяни, довгі роки перебуваючи у неволі, загнані та знесилені, все ж таки не бажали миритися зі своїм становищем. Знаходилися сміливці, які не бажали до кінця життя залишатися під панським ярмом. Багато селян у ті часи бігло у дальні краї, рятуючись від кріпацтва та знущань, і обирали вони для вільного життя Дунай. Нажаль, і там селяни не могли себе відчувати у небезпеці і спокою, бо пани ловили втікачів, і якщо і не засилали їх до Сибіру, то повертали до маєтку і там ще більше з них знущались. І невідомо, що було краще – загинути, відчувши себе вільним чи залишатися на все життя безправним кріпаком.Головні герої повісті «Дорогою ціною» дуже кохали один одного, але розуміли, що не отримають бажаного сімейного щастя, залишаючись під владою панів. Оскільки для хазяїнів вони були лише звичайним живим товаром, то сталося так, що закоханих розлучили і Соломію насильно віддали заміж за хурмана. А Остапа пан вирішив закатувати за його сміливі слова, сказані проти господаря. Все це й стало причиною втечі закоханих.Головною метою парубка було прагнення жити вільно, серед таких же вільних людей, та й Соломія мріяла оселитися десь у вільній слободі, завести господарство та спокійно жити, піклуючись про свій добробут і коханого Остапа. У своїх бажаннях вони були не поодинокі, і не лише вони розуміли, що під паном ці бажання ніколи не здійсняться, а для спокійного та щасливого життя перш за все необхідна воля та свобода вчинків. Цілими родинами селяни бігли від панського знущання і кривди, та в пошуках щасливого життя підтримували один одного.Важким виявився шлях молодих людей до волі. Але й за кордом, де вони сподівалися знайти свободу, їх не чекало жадане щастя. Остапа поранили, потім він і Соломія потрапили у злодійське гніздо до циганів, через що Остап опинився у в’язниці, звідки його планували відправити назад до пана. Соломія просто не уявляла свого життя без Остапа і прагнула його найскоріше визволити. Під час переправи через Дунай вона разом в Іваном Котигорошком спробувала це зробити, але спроба ця закінчилася трагічно. Іван і Соломія загинули.А ось Остап залишився живий. Пройшов час і він повернувся на берег Дунаю – туди, де хвилі позбавили його найдорожчого, що було в житті – коханої Соломії. На все життя на тілі Остапа залишилися сліди катувань від свого пана, від москалів і турків. Все життя не загоювалася рана на його серці, до кінця днів його душа залишалася порожньою, бо не було поряд Соломії. Дуже самотнє і гірке життя прожив самотній Остап, чекаючи, доки його душа не з’єднається з душею нареченої.
4,8(14 оценок)
Ответ:
aftullaeva2
aftullaeva2
08.08.2020
Немає на нашій планеті такої людини, яка могла би задовольнитися стоянням на місці, відсутністю руху вперед і нічогонеробленням. Кожна людина хоче розвиватися, ставати красивіше, розумніше і в цілому краще. І якщо цього в реальній дійсності не відбувається, людина смутніє, переймається, в кінцевому підсумку вона стає нещасною і такою, до якої можна мати виключно почуття жалості. Але для повноцінного розвитку власного духу, людині необхідне дотримання ряду умов, головною з яких є свобода.З чим стикається людина, якщо не має свободи? У такому випадку вона повинна щодня займатися тими справами, які її не цікавлять. Власна воля в такому випадку підміняється чужою волею, яка зазвичай прагне поставити цю людину собі на службу. У цьому немає нічого хорошого, адже в такому випадку людина буде розвиватися не для себе, а для інших, для тих, хто хоче витягти з неї різноманітні вигоди. Навряд чи інший погодиться з тим, щоб людина займалася тим, що їй самій цікаво. Все це означає, що ніякого гармонійного розвитку ніколи не буде, буде лише розвиток для відповідності чужим критеріям і стандартам.У творі Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною» розказана історія людей, які прагнули втекти з місцевості, де вони не могли бути повністю вільними і реалізовувати всю свою волю. Твір цей засноване на реальних подіях. У часи, описані у творі, багато українців були жертвами своїх панів, які нехтували інтересами людей і примушували їх займатися тим, що було їм не цікаво і не сприяло їх розвитку. Розказано про те, як молоді люди Соломія та Остап чинили втечу з неволі, але так зрештою не змогли стати разом щасливими, оскільки подолати обставини у втечі просто не змогли. Головною бідою для них стало поранення Остапа, через яке він спочатку був хворий, а потім був посаджений у в’язницю разом з циганами. Врятувати його змогла Соломія і її приятель Іван лише цінами власних життів.Соломія та Остап прагнули бути вільними, щасливими, а тому не захотіли бути в неволі і здійснили втечу. Але ті проблеми, з якими їм судилося зіткнутися, виявилися занадто складні для двох цих молодих людей. Звичайно, два ці образи викликають велику жалість. Дуже хотілося б, щоб вони й інші тогочасні українці мали можливість повноцінного життя і розвитку на власній, Богом даній землі, а не стикалися з цими страшними проблемами, які можуть призвести навіть до смерті.
4,4(8 оценок)
Новые ответы от MOGZ: Українська література
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ