Одним з найвизначніших творів І. П. Котляревського є п'єса "Наталка Полтавка". У п'єсі оспівується і утверджується громадська та особиста мораль, вироблена народом, викривається і засуджується аморальність панівної верхівки.
У п'єсі дві групи образів: бідні і багаті. Найяскравішим є образ Наталки. Чесна, проста селянська дівчина палко покохала Петра, чекає його. Любов до матері примушує її згодитись на шлюб з возним, якого Наталка не любить. "Ви пан, а я сирота, ви багатий, а я бідна, та й до того ж я вам не до пари". Шлюб з возним для Наталки означає поневолення. Наталка розуміє, що возний не стане їй ширим другом, а справжнє щастя родинне можливе тільки з Петром.
Петро дізнається, що Наталка подала рушники і хоче полегшити її долю, виявляє великодушність, дає зароблені гроші, щоб возний не дорікав Наталці за її бідність.
Наталка сміливо бореться за щастя, вона відмовляє возному, бо "жити люб'язно і дружно, бути вірним до смерті і помагати одно одному" можна тільки з коханим. А це за гроші купити не можна. Тому Наталка відмовляється від грошей, бо їй потрібне щастя, а не гроші.
: Наталка не хоче нікого образити. Вона не тільки зовні красива, а й великодушна. Найкраще про її душевну красу, сказав виборний: "Золото — не дівка! Окрім того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна, — яке в неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця; себе і матір свою на світі держить".
Знаючи про відповідальність за порушення звичаїв, вона все одно виступає проти звичаїв, залишається з Петром. Своєю добропорядністю зачаровує Миколу, товариша Петра, який намагався до Петрові. Наталка не тільки не злякалась на краю безодні, а ще й підтримала свого коханого.
В образі Наталки, Петра, Миколи, Терпелихи 1. П. Котляревський підкреслив моральну вищість представників народу в порівнянні з представниками панівного класу, змалював душевну красу простих людей, показав, що під грубою свитою б'ється щире людське серце.
Письменник порушує питання, які хвилювали представників і багатих, і бідних. Це доброта, великодушність, щирість. Цими моральними категоріями наділив письменник і возного. Але в цілому це негативний персонаж, та наділений і позитивними якостями. Багатий, на посаді, покохав по-справжньому просту дівчину з народу. Покохав щиро: наважився навіть переступити звичаї свого кола, взяти за дружину селянку, не рівню собі. Уже це змушує нас бачити у возному хороше, порядне, добре. Любов його людяна. Хоча епізод погрози Наталці свідчить проти возного. Але що йому робити? Відбулися заручини, радість переповнює людину — дівчина майже уже дружина. 1 тут раптом відмова, несподівана ганьба. Та й тут возний проявляє великодушність. Відмовляється від Наталки. Хай вона буде щаслива з коханим Петром! Кохання підносить, робить людину кращою. Не дивно, що й Тетерваковський трошки виріс духовно. Можливо, цьому допоміг Макогоненко, який сватався до Наталки за проханням возного. Та пізніше виборний, маючи десь і совість, починає рятувати становище, із співчуттям говорить, що йому жаль Петра, що такого чоловіка, як Петро, він зроду не бачив. Цим допомагає Терпилисі утвердитися у думці, що дочка буде щасливою тільки з коханим, що не можна силою, як вона хотіла, та погрозами змусити Наталку піти до вінця. Макогоненко пом'якшує біль, втішає возного: "Наталка — по всьому полтавка, Петро — полтавець". Виборний знає свій край, пишається ним, його історією.
У створенні образів п'єси відіграли велику роль пісні, казки, у яких народ наділяв своїх улюблених героїв високими моральними якостями. Самовіддане кохання Наталки до Петра показано таким, яким це почуття зображено в народних піснях. Наталчин ідеал сімейного щастя збігається з народним ідеалом, відтвореним у піснях. "Нащо мені багатство, нащо мені гроші, ти мені, милий, і без них хороший".
П'єса сподобалась мені тим, що вчить по-справжньому любити, поважати старших, боротися за своє щастя.
ДЖЕ довго писав його раніше, ха-ха)
Объяснение:
1. Приїзд до столиці. Привокзальні пригоди;
2. Німий Міхал заговорив;
3. Іван влаштовується на роботу;
4. Бійка з Велетом;
5. Знайомство з доктором Брякусом;
6. Оглядини тренажерної зали. Підготовка до першого тренування;
7. Заборона працювати. "Твоя робота - це спорт!";
8. Поява таємного поліцейського агента Фікси;
9. Встановлення республіканського рекорду видалось простим;
10. Зустріч Міхи з агентом Фіксою;
11. Іван зустрічає Міху з Фіксою та знаходить поліцейське посвідчення;
12. Рекорд. Журналісти. Фоторепортери;
13. Агент Фікса отямився і дізнався про успіх Івана з газети;
14. На вокзалі, де працював Іван, його вшановують табличкою. На ній сказано, що там працював чемпіон республіки;
15. Доповідь агента Фікси про діяльність злочинців-контрабандистів під керівництвом доктора Брякуса та Івана-сили;
16. Автомобільна аварія;
17. Смерть доктора Брякуса. Звинувачення в цьому Івана;
18. Щоденник доктора;
19. Міха робить сенсацію;
20. Коливання начальника поліції стосовно Івана та його подальшої долі;
21. Нова неволя. Цирк "Бухенбах";
22. Нове життя Івана;
23. Новий номер. Образа Піні;
24. Фікса вербує Піню;
25. Користь оголошення;
26. Міха Голий влаштовується на роботу;
27. Іван перезакохується;
28. Візит Президента. Фото на пам'ять;
29. Погрози звідусіль;
30. Євро-гастролі;
31. 50/50. Заручниця Мілка.
32. Визнання Івана Європою;
33. Пандорський рятує Івана від смерті;
34. Допит Піні;
35. Захисник тварин;
36. Бокс заради Королеви;
37. Фікса рятує Івана;
38. Реабілітація в лікарні;
39. Америка;
40. Піня перед вибором;
41. 150 тисяч гонорару;
42. Перемога Пацаки Макурі;
43. Прощавайте;