М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации

Приклад гіперболи в усній народній творчості підскажіть пліз

👇
Ответ:
1охико1
1охико1
22.12.2022
Один із в створення художнього образу - це гіпербола, тобто перебільшення. Гіпербола дуже часто використовувалася в усній народній творчості: казках, билинах, піснях. Так в билині "Ілля Муромець і Соловей-розбійник" для яскравої характеристика образу Солов'я-розбійника, зображення його сили використана така гіпербола: Засвистів тут Соловей по-солов'їному, Закричав, собака, по-звірячому, Зашипів, проклятий, по-зміїному, Так все травиці-моріжку уплітали, Всі лазуровий квіточки осипався, А що є людей поблизу, так всі мертві лежать. Коли потрібно показати щось могутнє, сильне, що перевершує звичайне, використовується гіпербола. Так Н. В. Гоголь, вказуючи на богатирську силу Тараса Бульби, пише: "У ганку стояли осідлані коні. Бульба раптом вискочив на свого Чорта, що скажено відсахнувся, відчувши на собі двадцяти тягар, тому що Тарас був надзвичайно важкий і товстий". Збираючись в Запорізьку Січ, Бульба дав синам багату козацький одяг, частину якої складали шаровари "шириною у Чорне море". Тепер уявіть Бульбу вагою в 320 кілограм і його синів, що носили шаровари, шириною з Чорне море. Ось що таке гіпербола. А тепер звернемося до "Пісні про Роланда" - французькому героїчного епосу. Описуючи сутичку Роланда з могутнім мавром Вальдаброном, безіменний автор говорить, що Роланд одним ударом свого меча розсік не тільки шолом і голову супротивника, але і все тіло його до сідла, і саме сідло, і хребет коня, так що "вбив і мавра і коня під ним "(кантилена CXIX). Гіпербола широко використовується і в живописі. Розглянемо "Портрет Ф. І. Шаляпіна" роботи Кустодієва. Для Кустодієва Шаляпін - втілення російського богатирства, духовного і фізичного. Тому Шаляпін намальований на весь зріст і в зіставленні з тих, хто бавиться народом, який зображений на задньому плані картини, виглядає як гігант, велетень. Можна було Шаляпіна зобразити лише на тлі дерев, будинків, і все одно цей гіперболічний образ богатиря зберігся б, але Кустодієва знадобилося показати ще й народ, тому що Шаляпін - плоть від плоті цього народу. Він ніби корінням вріс у народну культуру. За спиною Шаляпіна зображені сцени народного гуляння з балаганним поданням. А балаган - це народний театр. Він нагадує, по-перше, про те, що Шаляпін - артист, по-друге, про те, що витоки мистецтва Шаляпіна - у народній культурі і служить воно народу. Художник показує нам, що Шаляпін - концентроване вираження духовних сил народу. Шуба Шаляпіна відчинені. Це вказує на його гарячий і відкритий характер, широту його російської душі. Ось ще один зразок гіперболи у того ж Кустодієва. Творчість Кустодієва взагалі перейнято народним духом, тому в своїх картинах він особливо охоче використовував гіперболу. Погляньте на його акварель "Купець в шубі": величезний купчина займає як ніби все місто, йому затісно. Це богатир, господар життя, опора держави. Гіпербола і в картині Кустодієва "Більшовик", якого художник зобразив на тлі міста. Більшовик вище будинків, вище церкви, а прапор в його руці затуляє все небо, прямо за Маяковським: "Прапорами небо обклеювати!" Народ же в ногах у більшовика в порівнянні з ним мізерно крейда, що відображає перебільшення більшовиками ролі особистості в історії і їхнє зневажливе ставлення до народу як аморфною "масі", з якою можна робити все, що завгодно. Кустодієв висловив те уявлення про тверді більшовиків, яке вони намагалися навіяти про себе народу. Якщо вдивитися в обличчя більшовика, фанатичне і запекло-нещадне, його нищівну ходу, його готовність знести що стоїть на шляху храм, то можна припустити, що в художника було досить скептичне ставлення до революції, принаймні, під час створення цієї картини. Тим більше, що дія відбувається на заході дня, що дуже символічно. Чудовий зразок гіперболи - "Святий Себастьян" Антонелло да Мессіни з Дрезденської галереї. Святий Себастьян зображений на повний зріст на передньому плані картини, і все навколо нього здається маленьким і незначним у порівнянні з ним: і найкрасивіші будівлі міста, і люди, його мешканці, що занурені у свої повсякденні праці і турботи. Герой не корчиться від болю, що заподіюється пронизали його стрілами, благаючий погляд його звернений до Бога, і в особі ледь помітні сліди переносимих страждань. Це могутній титан духу. І як було художнику обійтися тут без гіперболи, якщо він прославляє мученицькі страждання героя за віру християнську, протиставивши цей вчинок святого Себастьяна буденному поведінки інших персонажів картини. А на те, що це страждання за віру і що подвиг героя не був даремним, вказує нам уламок античної колони біля його ніг - символ переможеного язичництва.. 
4,8(2 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:

риси характеру павлуся вольові якості: а) цілеспрямованість і наполегливість; б) мужність і витримка; в) незламність і твердість; г) готовність на самопожертву; д) велика сила волі; е) ненависть до гнобителів українського народу, зрадництва. розум і кмітливість: а) володіння зброєю; б) застосування знань, отриманих від діда андрія і козаків. почуттєві риси: а) справедливість; б) вірність; в) сердечність і доброта; г) гордість; д) кмітливість і винахідливість; е) любов до сестри, родини, рідного краю; є) вміння реально оцінювати ситуацію.

довідник цікавих фактів та корисних знань . павлусь — козацький нащадок. 2. прив’язаність хлопця до сестри, його лицарська поведінка. 3. засвоєння козацьких умінь та навичок. 4. відвага, сміливість та кмітливість головного героя. 5. допитливість, здатність павлуся до науки, його товариський характер. 6. твердість у вірі. 7. співчуття до невільників, волелюбність. 8. блискучий план врятування сестри. 9. любов до рідного краю. 10. вірність даному слову. а. чайковський “за сестрою” характеристика павлуся головний герой повісті — павлусь. хлопець жив у селі спасівка з дідусем, матір’ю та сестрою ганнусею, але одного дня життя його перевернулося. павлусь утратив рідних, а сестру татари забрали в полон. щоб урятувати її, герой вирушає в далекі й небезпечні мандри. павлусь намагається довести собі, що він — гідний нащадок козаків-запорожців, вірних захисників україни. саме тому хлопець залишає козаків, старшого брата й батька та їде за сестрою. чимало перешкод виникло на шляху до криму, але хлопець не здавався: він же славного козацького роду! його продавали, змушували тяжко працювати, карали, але він гідно переніс випробування долі, не втратив почуття гідності, іншим у скруті. звісно, що таким сміливцям посміхається доля. павлусь досяг своєї мети: девлет-ґірей відпускає сміливого хлопчину з сестрою з неволі та навіть дає охоронну грамоту, щоб дорогою не чіпали татари. павлусь знайшов свою сестру завдяки геройству, відвазі, кмітливості. навіть девлет-ґірей визнав: «добре в тебе серце, хлопче! »

4,4(9 оценок)
Ответ:
Dashasdh
Dashasdh
22.12.2022

т.г.шевченко — центральна постать українського літературного процесу xix ст. його творчість мала вирішальне значення в становленні й розвитку нової української літератури, утвердивши в ній загальнолюдські демократичні цінності та піднісши її до рівня передових літератур світу. у своїй поезії шевченко звернувся до тем, проблем та ідей (соціальних, політичних, філософських, історичних, художніх), які до нього ще не порушувалися в українській літературі або порушувалися надто несміливо й соціальне обмежено.

збагачуючи українську літературу новими життєвими темами й ідеями, шевченко став новатором і в пошуках нових художніх форм та засобів. автор "кобзаря" виробляв і утверджував нове художнє мислення. його роль в історії української літератури більша, ніж роль пушкіна в російській, міцкевича — в польській літературі. його значення в розвитку передової вітчизняної суспільної думки, соціальної і національної свідомості народу не менше, ніж в історії поезії.

наша дума, наша пісня

не вмре, не

от, де люде, наша слава,

слава україни!  

без золота, без каменю,

без хитрої мови,

а голосна та правдива,

як господа слово.

тарас григорович шевченко народився 9 березня 1814 р. у селі моринцях звенигородського повіту київської губернії у родині григорія шевченка та катерини бойко. батьки шевченка були кріпаками магната василя енгельгардта. наступного року родина (у якій крім тараса, було 6 дітей: старші - катерина, марія і микита, молодші - ярина, марія і йосип) переїздить до кирилівки. у віці 8-ми років батько віддає тараса до школи до дячка-вчителя павла рубана. 1823 р. помирає мати тараса, а через два роки помирає і батько. залишившись сиротою, малий тарас спершу жив у дячка павла (де пас свині, працював разом з наймитами), згодом був школярем-попихачем у дяка п. богорського (де майже голодував), далі у лисянського диякона-живописця великими відрами носив воду з річки та розтирав фарби. з 1827 р. наймитує у кирилівського священника г. кошиця.

з ранніх років тарас цікавився народною творчістю, у дяків він навчився читати і писати, також рано виявився у хлопця хист до малювання, який помітив маляр з села хлипнівці, але тарасу було вже чотирнадцять років і його зробили козачком енгельгардта. в той час молодий шевченко вперше закохався в дівчину оксану. родичі та знайомі закоханих були впевнені, що молоді одружаться, щойно досягнуть старшого віку, але надії були марними, бо восени 1829 р. разом з обслугою енгельгардта шевченко виїздить до вільна. розлука була несподівана і довга, усе своє подальше життя шевченко буде з ніжністю згадувати ту дівчину, яку колись кохав. помітивши у хлопця хист до малярства, енгельгардт віддає тараса вчитися до досвідченого майстра (можливо, яна рустемаса).

1831 р. шевченко приїздить до петербурга, а вже наступного року енгельгардт законтрактував шевченка на чотири роки ширяєву - різних живописних справ майстру. 1836 р. шевченко у складі артілі ширяєва розписує театр у петербурзі. знайомиться з іваном сошенком, гребінкою, григоровичем, венеціановим, жуковським, брюлловим. у лютому 1837 р. товариство художників дозволило шевченкові (неофіційно) відвідувати навчальні класи. квітень 1837 р. брюллов створює портрет жуковського, який був розіграний у лотереї за 2500 карбованців - за ці гроші було викуплено шевченка з кріпацтва, а 25 квітня 1838 р. тарасу була вручена жуковським відпускна.

4,8(10 оценок)
Это интересно:
Новые ответы от MOGZ: Українська література
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ