М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации

Паспорт народної пісні «ой не ходи грицю».

👇
Ответ:
GuardiaN55
GuardiaN55
02.12.2020

ОЙ НЕ ХОДИ, ГРИЦЮ...

Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці,  

Бо на вечорницях дівки-чарівниці!  

 

Котра дівчина чорні брови має,  

То тая дівчина усі чари знає.

 

У неділю рано зіллячко копала,  

А у понеділок пополоскала.  

 

Прийшов вівторок — зіллячко зварила,  

А в середу рано Гриця отруїла.

 

Як прийшов четвер — та вже Гриць помер.  

Прийшла п'ятниця — поховали Гриця.  

 

А в суботу рано мати дочку била:  

«Ой нащо ж ти, доню, Гриця отруїла?»

 

«Ой мамо, мамо, Гриць жалю не має,  

Нащо ж Гриць, мамо, разом двох кохає!  

 

Нехай же не буде ні тій, ні мені,  

Нехай достанеться Гриць сирій землі!»

 

«Оце ж тобі, Грицю, я так і зробила,  

Що через тебе мене мати била!  

 

Оце ж тобі, Грицю, за теє заплата —  

Із чотирьох дощок дубовая хата!»

 

Тема: розповідь про жорстоку помсту дівчини за зраджене кохання.  

Ідея : засудження зради в коханні.

Основна думка: зрада приводить до непоправних наслідків.  

Рід літератури: ліро-епічний твір.

Жанр: літературна пісня.

 

Композиція

Експозиція:  «на вечорницях дівки-чарівниці».

Зав’язка: дівчина не може змиритися зі зрадою, «у неділю рано зіллячко копала».  

Розвиток подій: «у понеділок пополоскала» зілля, «прийшов вівторок — зіллячко зварила».

Кульмінація: «А в середу рано Гриця отруїла».  

Розв’язка:  потім мама била дочку, бо вона отруїла хлопця.  

Епілог: оправдання дочки перед матір'ю за свій непоправний вчинок.

 

Художні засоби.

Постійні епітети: «чорні брови», «сирій землі», «дубовая хата».

Епітет-прикладка: дівки-чарівниці.

Метафора: «нехай достанеться Гриць сирій землі».

Гіпербола: «…тая дівчина усі чари знає»  

Звертання: «не ходи, Грицю, …», «…ти, доню,….», «Ой мамо, мамо,…», «Нащо ж .., мамо, …»  

Пестливі слова: зіллячко.

Оклики: «…бо на вечорницях дівки-чарівниці!»  

Анафора:

«Нехай же не буде ні тій, ні мені,  

Нехай достанеться Гриць сирій землі!»

Рефрен (повтор) : «Оце ж тобі, Грицю,…».

 

Кількість строф – десять.

Вид строфи: двовірш.

 

Рими:  вечорниці – чарівниці, має – знає, копала – пополоскала, зварила – отруїла, била – отруїла, має – кохає, мені – землі, зробила – била, заплата – хата.

Римування: паралельне (АА)

Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці,  

Бо на вечорницях дівки-чарівниці!

 

Пафос: трагічний.

Настрій: сумний.

Думки, що навіює пісня: «зрада приносить нещастя»,  «помста - ворог умінню пробачати», «покарання повинно мати міру».

 

ІІ варіант пісні.

ОЙ НЕ ХОДИ, ГРИЦЮ.

Ой не ходи, Грицю, на вечорниці,  

Бо на вечорницях дівки чарівниці,  

 

Солому палять і зілля варять,  

Тебе, Грицуню, здоровля позбавлять.

 

Тамта одная чорнобривая,  

То чарівниця справедливая!  

І чарівниця, і зілля знає,  

Тебе, Грицуню, заздрісно кохає!

 

У неділю рано зілля копала,  

У понеділок пополоскала;  

А у вівторок зілля варила.  

В середу рано Гриця отруїла.

 

Прийшов же четвер, Гриценько умер,  

Прийшла п'ятниця, поховали Гриця;  

Сховали Гриця близько границі,  

Плакали за ним всі молодиці.

 

І хлопці Гриця всі жалували.  

Чорнобривую всі проклинали;  

Нема й не буде другого Гриця,  

Що 'го зігнала з світа чарівниця!

 

В суботу рано мати доню била:  

«Нащо ти, доню, Гриця отруїла?  

Не зналась того, що зілля уміє?  

Що Гриць сконає, нім когут запіє?»

 

«Ой, мати, мати! Жаль ваги не має, —  

Най ся Грицуньо у двох не кохає!  

Оце ж тобі, Грицю, за теє заплата:  

Із чотирьох дощок темная хата!»

4,4(68 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:
Taimy
Taimy
02.12.2020

Твір на тему "За що народ увічнив імена своїх героїв":

  Історія нашого народу славетна та неповторна. Чимало випробувань пройшли наші предки, а згадки про них лишилися у ліричній поезії: думах, історичних піснях тощо. У цих творах люди згадали про тих хоробрих воїнів, які мужньо боролися за щастя та незалежність нашої держави. Народ увічнив імена своїх героїв у творах, бажаючи, щоб слава їхня не вмерла ніколи.

  Згадаємо відомі рядки Ліни Костенко, яка каже про героїв так: "Пішов у смерть - і повернувся в думі. І вже тепер ніхто його не вб'є". Дійсно, лишивши спогади у вигляді поетичних рядків, ми назавжди закарбовуємо у своїй пам'яті згадку про тих, хто боронив нашу землю, був палким патріотом та щирим українцем. Кожен з нас має знати історію свого народу, пишатися нею, піклуватися про її збереження. І у цьому нам до думи та історичні пісні.

4,5(67 оценок)
Ответ:
efimovvvilyha
efimovvvilyha
02.12.2020

ответ:

цём)

объяснение:

протягом багатьох століть напруженої боротьби за національне і соціальне визволення український народ створив свою сувору й мужню ліричну поезію — історичні думи та пісні, у яких в образах видатних народних героїв оживають героїчна історія нашого народу, його гордий нескорений дух, безмежна відданість своїй батьківщині.улюбленими героями історичних пісень і дум є ко-заки-запорожці, горді і сміливі, сильні і відважні сини свого народу, імена яких назавжди залишаться в його пам'яті.у думах і піснях народ майже ідеалізував своїх захисників, своїх героїв. так, образ мужнього воїна, який уміє постояти за свою власну честь і честь своєї рідної землі, змальовано в «думі про козака голоту». народ в образі героя втілив кращі людські риси, усе те, про що він мріяв. козак постає відважним і сміливим: « не боїться ні огня, ні меча, ні третього болота»; він наділений миролюбністю: «ні города, ні села не займає» , та коли йому загрожує небезпека, він вміє за себе постояти.частим є оспівування в піснях і думах походів козаків у туреччину і крим з метою визволення полонених. вічною славою увінчали себе гетьман сагайдачний і кошовий отаман іван сірко, які організували походи до далеких турецьких і татарських міст і визволили чимало невільників.у часи національно-визвольної війни 1648-1654 ро-ків українським народом було створено велику кількість історичних пісень і дум про боротьбу проти польської шляхти. у цих творах оспівуються народні герої — славетні ватажки — іван богун, данило нечай. їх наділено неабиякою силою і мужністю, але ж вони не всесильні й підвладні смерті. і коли гине хтось з козаків, як загинув данило нечай, оплакують його не тільки вірні товариші, а й уся україна. так, наприклад, за «преславним» морозенком «вся вкраїна тяж-ко-важко плаче».у пісні «гей, не дивуйтесь, добрії люди» розповідається про пилявську битву, що відбулася в 1648 році на волині. у цій битві прославився максим кривоніс, якого в пісні названо перебийносом: а перебийніс водить немало —сімсот козаків з собою.рубає мечем голову з плечей,а решту топить з улюблених героїв історичних пісень і дум є богдан хмельницький, роль якого в боротьбі за визволення україни високо оцінив наш народ. в особі хмельницького український народ бачив такого вождя, який чітко знав мету своєї діяльності — визволення україни від польських завойовників і встановлення її державності. в образі славетного гетьмана народ втілив кращі риси народного ватажка і людини. у пісні «чи не той то хміль» хмельницького змальовано як справжнього народного героя, мужнього і відважного воїна, мудрого державного діяча і політика, захисника поневолених, «козацького батька». широко розкрито образ богдана і в думі «хмельницький і барабані» , що побудована на контрастному зіставленні двох представників козацької старшини. хмельницький, на відміну від барабаша, дбає про долю всього українського народу, виражає його одвічні мрії і прагнення, веде його на справедливу боротьбу за своє майбутнє.козацьку звитягу і мужність своїх синів у боротьбі за волю та незалежність україни оспівав народ у своїх думах і піснях, уславив своїх героїв, подарував їм вічне життя.

4,4(72 оценок)
Это интересно:
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ