Визначте, в якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних
Г) Ненависний, якісний, очисний, цілісний.
8. У якому рядку в усіх словах НЕ відбувається спрощення приголосних?
Г) Піаністці, тоскно, шістсот, інтелігентський.
9. Зазначте, в якому рядку всі слова пишуться з подвоєними приголосними.
Г) Юннат, співвітчизник, туманність, розрісся, відданий.
10. У якому рядку в усіх словах є подвоєні приголосні?
В) Безз.убий, денн.ий, хвилинний, роззброїти, оббігти.
11. Знайти слово, у якому м’які приголосні не подовжуються:
Г перехрестя
12. З'ясуйте, у якому рядку допущено орфографічну помилку.
А) Розніжений, роззброєний, безземельний, беззаконний, південний.
14. Виберіть рядок, у якому в усіхсловах можливе чергування голосних
або приголосних:
А шостий, ніж, горох, порох
15. Правильно утворені всі прикметникив рядку:
Б камчатський, гадяцький
16. У котрому рядку є помилки в зміні приголосних:
А) парижзький, волзький, бугзький, прип’яцький
18. Літеру «е» треба писати в усіх словах рядка:
Г) звеличений, озеленення, замести
19. Літеру е потрібно писати в усіх словах рядка
19. Літеру е потрібно писати в усіх словах рядка
Г оберемок, вітерець, зачекати
20. Літеру о на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Б чорнило, вечорові, пшоно
21. У всіх словах треба писатилітеру «и» в рядку:
Г) вогничок, обітниця, брикет, огудина
Объяснение:
Володимирський собор (Патріарший кафедральний собор св. Володимира) — православний собор у Києві, головний храм Української Православної церкви Київського Патріархату. Зовнішнє та внутрішнє оздоблення собору, побудованого на честь хрестителя Русі – князя Володимира, виконано у старовізантійському стилі, який притаманний церквам, що будувалися за часів Ярослава Мудрого та Володимира Святого.
Шестистовпний Володимирський собор у Києві увінчано сімома золотими куполами. Довжина храму становить 55 метрів, ширина – 30, у висоту собор разом із хрестом сягає 49 метрів.
Історики впевнені, що ідея створення Володимирського собору в Києві належить митрополиту Філарету Амфітеатрову. Що стосується офіційного підтвердження будівництва храму, то його було отримано від Миколи I в 1852 році. Звернення Філарета до народу зі словами про те, що в граді Києві до цих пір ще немає “храму Божого в ім’я святого Рівноапостольного князя Володимира”, знайшло відгук у серцях багатьох віруючих. Було оголошено всенародний збір коштів для спорудження собору. Сам митрополит пожертвував 7 тисяч рублів. Ідею підтримала достатньо велика кількість людей і, до 1859 року було зібрано близько 100 тис. рублів. Києво-Печерська Лавра також зробила внесок у цю добру справу, надавши для будівництва мільйон штук цегли.
7Авторство первинного проекту Володимирського собору в Києві приписують архітектору І.В. Штрому. Однак, його ідея була настільки непідйомною щодо фінансів, що його проект було значно змінено в бік зменшення коштів. Подальшою розробкою зайнявся єпархіальний архітектор П.І. Спарро. Замість запланованих 13 куполів він вирішив залишити всього 7, вніс до проекту й інші зміни. Надалі роботу над плануванням Володимирського собору взяв на себе архітектор О.В. Беретті, який, у свою чергу, теж вніс деякі корективи, збільшивши розміри храми в півтора рази. Саме за проектом О.В. Беретті й було зведено собор, а перший камінь в його фундамент 15 червня 1862 року заклав митрополит Арсеній. Цю дату було обрано не випадково, саме 15 червня на Русі святкувався день пам’яті князя Володимира.
Протягом двох років, з 1862 по 1864, кипіла робота над будівництвом Володимирського собору. Але, навіть незважаючи на те, що стіни було виведено вже майже до куполів, будівництво довелося призупинити. На арках та стінах храму з’явилися тріщини, причому досить глибокі і небезпечні для будівлі. Щоб виправити ці недоліки були потрібні величезні фінансові вливання, а достатніх коштів на той момент не було. Тому 10 наступних років недобудований храм чекав вирішення своєї долі. Тільки у 1875 році за наказом государя Олександра Миколайовича будівництво собору було відновлено. Доробку проекту доручено Рудольфу Бернгарду, а всі наступні роботи виконував архітектор В. Ніколаєв, під керівництвом якого все-таки вдалося завершити будівництво храму.
Епопея з появою в Києві Володимирського собору закінчилася тільки в 1882 році. Далі тривала робота над внутрішнім оздобленням храму.
Мармур – головний матеріал, з якого виконано центральний іконостас Володимирського собору в Києві. Для оздоблення іконостасу та підлоги різнокольоровий мармур спеціально доставляли з Італії, Франції, Бельгії та Іспанії. Мозаїчні роботи виконували майстри з Венеції, а срібне приладдя для обрядів поставляла на той момент дуже відома ювелірна фірма Хлєбнікова.
Не секрет, що основна цінність Володимирського собору – це його унікальні розписи, завдяки яким храм отримав статус пам’ятки культури. Стіни храму прикрашено величезними композиціями на біблійні теми, які, взяті воєдино, представляють відвідувачам історію руської церкви. Тут можна побачити фігури святих, мучеників, святителів, князів та святих дружин. На стінах храму зображено також історичні сюжети (хрещення князя Володимира, хрещення киян), а також портрети історичних осіб: Олександра Невського, княгині Ольги тощо
Урочиста церемонія освячення Володимирського собору в Києві відбулася 20 серпня 1896 року.
У 30-і роки ХХ століття до Володимирського собору було перенесено мощі Святої Варвари, привезені до Києва ще князем Святополком, які до цього часу зберігалися в Михайлівському Золотоверхому монастирі.
У радянські часи, зокрема з 1929 по 1941 роки, у Володимирському соборі в Києві працював Музей антирелігійної пропаганди. Після Другої Світової війни собор було закрито. Тільки в 60-ті роки ХХ століття тут відновили богослужіння. Тут відбувалися головні урочистості тисячоліття хрещення Руси-України (1988) у Києві.
Після проголошення незалежності України в церковному житті відбулися великі зміни. Постала Київська патріархія Української Православної Церкви. У 1995 році у Свято-Володимирському храмі відбувся собор Української Православної церкви Київського Патріархату, на якому митрополит Філарет (Денисенко), який понад тридцять років служить у цьому храмі, був обраний Патріархом Руси-України.
Перший текст:
Вранці виплило сонечко на погідне небо, щоб оглянути, що зробила ніч з землею. Вітер стих, і чистий свіжий сніг сріблом сяв під блакитним наметом неба. Земля наче вбралась на Різдво в білу сорочку (М. Коцюбинський).
Вид зв'язку між реченнями: послідовність подій.
У цьому тексті речення описують послідовність природних явищ, які відбуваються вранці. Кожне речення додає нові деталі до загального опису ранкової картини. Починаючи з того, що сонечко з'являється на небі, подальші речення описують стихання вітру, свіжий сніг, який блищить під блакитним небом, і порівнюють землю з білою сорочкою на Різдво. Цей вид зв'язку між реченнями допомагає створити послідовний образ ранкової краси.
Другий текст:
Незабаром Хома з'явився на виклик і прибув не сам, а в супроводі цілого почту місцевих селян. Словаки вже запросто кликали його на ім'я, як свого односельчанина, розмахуючи руками, клялися, що обрали б Хому своїм приматором, якби він залишився тут (О. Гончар).
Вид зв'язку між реченнями: причинно-наслідковий зв'язок.
У цьому тексті перше речення вказує на появу Хоми на виклик, а друге речення пояснює, що він прибув не сам, а в супроводі селян. Наслідком цього є реакція словацьких жителів, які запросто кликали Хому на ім'я, розмахуючи руками і кажучи, що обрали б його своїм приматором, якби він залишився там. Таким чином, з'явлення Хоми з односельчанами спричинило позитивну реакцію словацьких мешканців, яка виражається в їхніх діях та заявах. Цей вид зв'язку між реченнями показує причину та наслідок дій Хоми та реакції місцевих жителів.
Объяснение: