За своєю суттю тогочасне суспільство було феодальним. Для нього характерним був поділ на стани — великі соціально-правові групи людей, що різнилися між собою спадковим, закріпленим у законах становищем у суспільстві, певними правами, привілеями та обов’язками. Для станової організації суспільства, що зазвичай містить декілька станів, характерна ієрархічна будова, виражена в нерівності становища і привілеях. Соціальна структура українського суспільства ХІV—ХV ст. була доволі розмаїтою. Основними станами були шляхта, духовенство, міщани і селянство.
Більш вагомими слід вважати не політичні, а мовні і територіальні ознаки кожної з культур. Однак сучасне розселення народів Європи і Азії є, переважно, результатом процесів, що тривали у світі від доби "неолітичної революції", внаслідок якої сталася і "революція" демографічна. Зв'язки між мовами і мовними групами дозволяють припускати, що більшість сучасних народів Євразії отримали свою національну мову з одного джерела - індоєвропейської прамови, носії якої передавали її разом із здобутками своєї синкретичної на той час культури. Проте, подальший розвиток людства призвів до суттєвого розгалуження мов і значної культурної диференційованості народів. Отже, сама лише мова не могла бути вирішальним чинником у формуванні культури. Вона вбирала в себе весь життєвий досвід народу, сприяла його відтворенню в подальших поколіннях, але й сама змінювалася в часі й Незмінним можна було б вважати лише територіальний фактор. Проте, протягом тисячоліть на планеті змінюються і клімат, і довколишні ландшафти. До того ж, у сучасному світі навряд чи можна знайти народ, який протягом останніх тисячоліть хоча б раз не змінив місця свого проживання, не зазнав асиміляційних впливів з боку інших народів, які волею історії перетинали його історичний шлях.
ответ:
норма́нская тео́рия (нормани́зм) — направление в , согласно которому народ-племя русь происходит из скандинавии периода экспансии викингов (называемых в западной европе норманнами).
сторонники норманизма считают варягов норманнами и рассматривают их как основателей первых государств восточных славян: государства рюрика, а затем киевской руси. норманизм зародился на основе концепции «повести временных лет» (начало xii века) и дополнил её широким кругом письменных, археологических и лингвистических источниковперейти к разделу «#аргументы». основные споры велись вокруг этнической принадлежности варягов. временами они усиливались политической идеологизацией.
в российской и советской норманизму противопоставляется антинорманизм, при этом обе концепции как отдельные и противостоящие друг другу существуют только в постсоветских странах[1][2][3][4][5] антинормани́зм — направление в российской досоветской[1], советской и постсоветской , сторонники которого отвергают и стремятся опровергнуть норманнскую теорию происхождения первой правящей династии руси и создания государства[2]. антинорманизм включает широкий спектр концепций и гипотез, общими признаками которых являются отрицание существенности влияния скандинавов на политические и процессы становления древней руси и выдвижение альтернативных норманской гипотез. народ русь и варяги, составившие раннюю элиту государства, в рамках антинорманизма рассматриваются не в качестве выходцев из скандинавии, а как восточные или славяне[3], финны[4], пруссы[5] и др.[6] также антинорманизм распространён в построениях, включая фолк-, и в славянском неоязычестве)[7].