олександр македонський – найбільший завойовник усіх часів, син царя філіпа ii і олімпіади, дочки епірського царя неоптолема, народився в 356 р до р. х., помер у 323 році. вихователем олександра з 13-річного віку був аристотель, який пробудив у свого вихованця ту ідею про велич, ту силу і строгість мислення, які облагороджували прояви пристрасної натури олександра, і привчав його проявляти силу помірно і свідомо. олександр ставився до свого вчителя з великою повагою, він часто говорив, що батькові він зобов’язаний життям, а арістотелю – тим, що живе гідно. ідеалом олександра македонського був герой троянської війни ахілл. повний енергії і прагнення до дії, олександр часто при перемогах свого батька, скаржився, що той не залишить для нього ніякого діла. в гімнастичних та інших змаганнях олександр не мав собі рівного; ще будучи хлопчиком, він приборкав дикого коня букефала, який слугував йому бойовим конем. битва при херонеї (338 р) була виграна, завдяки особистій хоробрості олександра.александр македонський був популярною фігурою в мистецтві з найдавніших часів і залишається таким досі. александр мав особистого скульптора лісіппа, котрий створив кілька статуй александра, з яких одна герма відома за копією римської доби. у помпеї виявлена, так звана, мозаїка александра, що зображує битву при іссі. подвиги александра описані багатьма істориками та письменниками не тільки античності, але й середньовіччя та сучасності. нерідко фігура александра великого зустрічається у масовій культурі.
Причины распространения христианства: глубокий кризис языческих культов, плохо при для объединения большой, многонациональной империи; не в пользу язычества говорила и стремительно слабеющая языческая мораль, так как римское общество одолевали безнравственность, разврат.
Самыми первыми христианами были обращенные в христианство евреи, впоследствии к ним стали примыкать греки и римляне из низших классов общества. На этом периоде своего распространения христианство было апокалиптической религией, возвещавшей о том, что конец света придет в ближайшее время, и на место безнравственной, рабовладельческой Римской империи придет справедливое Царство божие на Земле. Эти пророчества, как и рассказы о чудесах, давали надежду самым угнетённым слоям населения.
Наконец, на христианство обратили внимание высшие слои общества Римской империи. Император Константин легализовал христианство, и вскоре оно стало официальной религией Римской империи. Это новое, уже не пещерно-катакомбное, а формальное и имперское христианство стало новым придания легитимности власти императора: если в языческие утверждения о божественности императоров уже никто не верил, то в христианские проповеди о том, что император благословлен на правление Богом, народ стал верить.
Каменные стены с башнями