М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации
Wikpiklear
Wikpiklear
28.02.2023 00:44 •  Қазақ тiлi

1-Тапсырма. Абай кунанбайулынын омирбаянын, шыгармаларын, аудармаларын жазыныз. 2- Тапсырма.

1) «гылым таппай мактанба» олениндегі 2,3 шумактагы ойды тусиндирип жаз. (окулыктан оки отырып)

2) Нафратли –

гибратли –

Капир –

гуламаһи –

Мизан –

3) оленнин идеясысын жаз

👇
Ответ:
whale66666
whale66666
28.02.2023

1-тапсырма.

Абайдың шығармалары.

Ақынның шығармашылықпен еркін араласуы 1860 жылдар болды. Ол кезде Абай өлеңдерін басқа аттармен жариялаған, тек 1886 жылы «Жаз» деген өлеңінен бастап өз атын қоя бастайды. Ақынның «Жаз», «Күз», «Қыс», «Жазғұтыр», сонымен қатар «Жасымда ғылым бар деп ескермедім», «Ғылым таппай мақтанба», «Интернатта оқып жүр», «Сегіз аяқ» өлеңдерінің сол кездегі әлеуметтік жағдайларды түсіну үшін маңызы зор.

Абайтанудың білгірі М. Әуезовтің атап көрсеткендей, Абай мұрасының нәр алған рухани үш арнасы: өз халқының мәдени мұрасы мен Шығыс, Батыс елдерінің рухани қазынасы болды. Оқи жүріп, білімін толықтыра жүріп қырықтан асқан шағында біржола ақындыққа берілді.

Туған халқын сүйіп, оны қасіреттен құтқаруды, бодандыққа қарсы Абай халқын оятып, береке-бірлікке шақырды. Туған халқы да Абайын сүйіп, қатты құрметтеді. Өмірлік мағынасы зор өлеңдерін жатқа айтып, тұмардай сақтады. Шынында әр сөзі теңіздің тереңіне тартқандай мың батпан ойдан туған, кісіге берер шабыты мен шапағаты мол Абай әр қазақтың бағдаршамы іспетті.

Абай өлеңдері бай философиялық, курескерлік қасиетке ие. Ол ең алдымен қазақтың телегей –теңіз ауыз әдебиетінен сусындап, батырлар жыры мен ғашықтық жырларының үрдісіне мұрагерлік етті. «Ескендір», «Масғұт», «Әзім әңгімесі» – Абайдың шығармашылық мұрасындағы поэмалары да зерттеушілердің назарында. Абай қазақ өлең үлгісін жаңаша тұрғыдан байыта түсті. Сондықтан да Абай қазақ жазба әдебиетінің негізін қалаушы деуге болады.

Абайдың ақындық дәстүрін ақынның көзі тірісінде тікелей дамытып, жалғастыраған ақын шәкірттері болған. Солардың ішінде ерекше орын алатыны Абайдың өз балалары.

Абай тек қана ақын емес, сонымен бірге сазгер. Халық арасынан шыққан таланттарды танып, олардың еңбегін таратушы болды. Абайдың ән шығармашылығы қазақтың халық музыкасында ерекше орын алады. «Сегіз аяқ», «Айттым сәлем, Қаламқас», «Желсіз түнде жарық ай» т. б. әндері әлі күнге халық жүрегінен жылы орын алған.

Абай өзінің шығармашылығында қара сөзге ерекше мән берген. Абай поэзиясының арқауы ғылым, білім, еңбек – осы қара сөздерде жалғасып дамиды. Қара сөздерден адамның көңіл-күйінің жарығы мен қараңғысының айнасы болған – күлкі мен қайғы туралы педагогтар арасында осы күнге дейін айтылмаған тың ой табамыз. Өйткені күлкі мен қайғы туралы ешкім Абайдай тап басып айта алмаған. Абай «күлме» демейді тек «орынсыз күлкіден сақ бол» дейді. Абай өз шығармалары арқылы рухани бірлікке шақырады.

Қорыта айтқанда, Абай қазақтың демократ ақыны, ұлы ойшыл, философы. Ол қазақ тілінің мәйегінен көптеген өлеңдер мен дастандар сондай-ақ, басқа да философиялық шығармалар жазды.

Абайды Абай еткен, асыл сөзімен өлең етіп ұйытып, жүрегіне жыр болып байланған қасиеті – өмірден әділет, мейірім, сенім, адалдық іздеу барысында тапқан танымдық олжалары, санасын сарғайтып барып көзін ашқан тұжырым тоғыстары өлең арқылы өріліп жатыр.

Абай өлеңдерінің тақырыбы жан-жақты әлеуметтік аясы кең. Өлеңдері халықты өнерге, білімге, ғылымға шақырады, әрі жанға жайлы, жүрекке жылы тиетін махаббат өлеңдері болып келеді. Сондықтан Абай өлеңдері XIX ғасырдағы «қазаққоғамының айнасы» деп те аталады.

2-тапсырма.

Түсіндірілетін шумақтар:

Өсек, өтірік, мақтаншақ,

Еріншек, бекер мал шашпақ –

Бес дұшпаның, білсеңіз.

Талап, еңбек, терең ой,

Қанағат, рақым, ойлап қой –

Бес асыл іс, көнсеңіз.

Түсіндіру:

«Бес дұшпан» - Абай айқындап берген адамгершілікке жат этикалық-әдеп нормалары. Абай «Бес асыл ісінде» нағыз адам болу үшін бес нәрсеге асық болу керектігін айтса, «Бес дұшпанда»: «Адам болам десеңіз, Оған қайғы жесеңіз. Өсек, өтірік, мақтаншақ, еріншек, бекер мал шашпақ - Бес дұшпаның, білсеңіз...» -деп адамның бойындағы жағымсыз қасиеттерді сынға алады. Ақынның түсіндіргеніндей адамгершілікке жат жаман қылықтар - арамдық, әдепсіздік, әділетсіздік, жағымпаздық, жылпостық, менмендік сияқты қасиеттер толып жатыр. Абай қазақ халқының дамуы үшін, оның басқа елдер қатарына жетуі үшін бүл әдеттердің бәрі де кедергі болатын қылықтар деп ұғып, бұларға барынша қарсы шықты. Ақын сол кездегі ауылдың басты әдеттерінің бірі - есек, өтірік, мақтаншақ, еріншек, бекер мал шашпақ тәрізді елді аздыратын мінез-құлықты әшкерелеп, жұртшылықты олардан сақтандырмақ болды, қазақ қауымының болашағы жастардың бойына адамгершіліктің асыл қасиеттерін қалыптастыру туралы даналық ой қозғайды.

4,7(7 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:
dashutka20032
dashutka20032
28.02.2023
Спорттың адам өмірінде алатын орны өте зор . Спортпен айналысқан адамның денсаулығы мықты, өзі шыдамды болады. Спорттың қай түрімен айналысу адамның қабілетіне байланысты болады.Спорт мағынасына қарай жеңіл, ауыр, ұзын, қысқа сияқты бірнеше түрге бөлінеді. Қазіргі кезде спортқа арналған көптеген үйрмелер құрылған.Бұл үйірмелерде адамдар футбол,волейбол,баскетбол сияқты ойындар ойнап,денесін шынықтырады.

Спорт играет большую роль в жизни человека. Человек, который занимается спортом, здоров и терпелив. Какой вид спорта выбрать будет зависеть от человека. Спорт делится на несколько видов, таких как легкий, тяжелый, длинный, короткий, в зависимости от значения. В настоящее время проводится множество спортивных тренировок, в которых люди играют в такие игры, как футбол, волейбол и баскетбол, и укрепляют свое тело.
4,6(12 оценок)
Ответ:
Nolly567
Nolly567
28.02.2023

Спорт адамның өмірінде маңызды. Ол бізге күшті, аман береді және ұзақ өмір. Барлық спорт ылғи керек және барлық жерде. Барлық должный жүгіру біл- секір- және шапқыла- және т.д. Спорт сияқты және дәстүр. Айту болады не бас бас-басы елдердің өзі спорттың көріністерінің болады. Айталық Жапонда дамыт- Баевамен спорттың көрінісінің. Ал спорттың көрінісінің біздің елімізде көп. От байги олимпиадаға. Спорттың ұлттық көріністері және оның интернационалдқының. Кәрі жергілікті және ұлттық тұйықтанушылықтың ауысуына. қырлы байланыс және ұлттың қырлы тәуелділікі дос достан келеді. Сол арада тең шарада қара- как материалдық, олай және к рухани өндіріске. Жеке ұлттың игіліктері ортақ құтпен болады. Дореволюционном Қазақстанда барлық дене тәрбием, физикалық тәрбиенің барлық ақы-пұлдары халықпен самодеятельных түптерде пайдаланылды, неғұрлым басқарманың ешқандай органдары осы үдерістермен өмір сүрмеппін. Сол себептен тәрбиенің самобытная халықтың тәжірибесі дамыт- жүйеге деген рәсімделу білмеді. Ара шарттар өмірдің кочевого бейнесінің негізгі пішіндермен

4,4(39 оценок)
Это интересно:
Новые ответы от MOGZ: Қазақ тiлi
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ