Қожа Ахмет Ясауи – 1093 жылы туылған түркістандық ғұлама, әулие. Қожа Ахмет Ясауидің арғы тегі қожалар әулеті. Әкесі – Исфиджабта даңққа бөленген әулие, Әзірет Әлінің ұрпағы Шейх Ибраһим. Анасы – Мұса шейхтың қызы Айша (Қарашаш ана). Мұса шейх те Исфиджабта әулиелігімен танылған. Кейбір деректерде Қожа Ахмет Ясауидың Ибраһим атты ұлы мен Гауhар Хошназ (Жауhар Шахназ) атты қызының болғандығы айтылады. Қожа Ахмет Ясауидың ұрпағы негізінен осы қызынан тарайды. IX ғасырда Отырар, Исфиджаб, Баласағұн, Ясы, Сауран, Сығанақ Шаш, Сүткент, Жент, Кудур, Отлук, Өзкент, тағы да басқа Мауераннахр қалаларында ислам діні уағызшыларының белсенді әрекеттері саяси сипат алған болса, Х ғасырдан бастап ислам ілімі жолындағы тәлім-тәрбиелік ордалар – медресе-теккелер түбегейлі орнығып, исламдық-руханияттық ахлақи (моральдық) ұстанымдар қалыптаса бастады. Қожа Ахмет Ясауи дүниеге келмей тұрып, Исфиджабта исламдық фикһ (құқық) мектебі ханафи мазһабының ондаған өкілдері өмір сүрді. Ясауи ілімі осы саяси-әлеуметтік, тарихи шарттарға байланысты қалыптасты. Қожа Ахмет Ясауи ұстаздарының көшбасшысы – Арыстан баб. Кашифи “Рашахат-ул айн-ил хайат” атты еңбегінде Қожа Ахметтің Арыстан бабтың шәкірті болғандығы, одан заһир және батин ілімдерінің сыры мен мәнін үйренгендігі, оған 16 жыл қызмет еткендігі туралы мәлімет береді. Ясауидың “Диуани хикметінде” де Арыстан баб жиі ауызға алынады. Қожа Ахмет Ясауидың өмірі мен қызметі туралы Жазба деректерде (Хазини, “Жауаһир-ул Абра Мин Амуаж-ил Биһар”) оның Юсуф Хамаданидың шәкірті екендігін көрсететін деректер болғанымен, соңғы зерттеулерде оны теріске шығаратын тұжырымдар айтыла бастады. Қожа Ахмет Ясауидың алғашқы шәкірті – Арыстан бабтың ұлы Мансұр Ата, екінші шәкірті – Сайид Ата Хорезми, үшінші шәкірті – Сүлеймен Бақырғани. Осылардың ішіндегі ең көрнектісі – Бақырғани (Хакім Ата) (Кашифи, “Рашахат-ул айн-ил хайат”). Тағы бір танымал шәкірттерінің бірі Мұхаммед Данышменди сопы Қожа Ахмет Ясауидың “Мират-ул Қулуб” атты мұрасын хатқа түсірді. Сондай-ақ Садр Ата, Бадр Ата, Қажы Бекташ Әулие, Сары Салтұқ, Шейх Лұқпан Перенде сияқты тұлғалар да Қожа Ахмет Ясауидың шәкірттері саналады. А.Беннигсон Қожа Ахмет Ясауидың Шопан Ата және Зеңгі Баба атты да шәкірттерінің болғандығын айтады. Ясауи шәкірттері жөнінде Фуат Көпрулу: “Мутасаууфтардың (сопылардың) өмірбаяны жайлы еңбектерде Ирак, Хорасан және Мауераннахр сопыларынан басқа түркі шейхтары деп жүрген сопылардың барлығы дерлік Қожа Ахмет Ясауи тариқатының шейхтары еді” дейді. Ахметтің әкесі діндар, құдай жолын ұстаған атақты шайхылардың бірі болған секілді. Бұлай дейтін себебіміз, ақынның 149-хикметінде оның шыққан тегі туралы төмендегі сыр шертеді[1]:
Казахстан – полиэтническое государство, где проживают представители более 130 национальностей и каждая, храня свои обычаи и традиции, вносит достойный вклад в развитие суверенного государства. В нашей стране в мире и согласии сосуществуют представители более 40 религиозных конфессий. Глубинную суть казахстанского общества составляют взаимное понимание, терпимость, бережное восприятие духовных и культурных ценностей людей разных национальностей и вероисповеданий. Казахи говорят: «Основа счастья – в единении сил». Успешный опыт продуктивного сосуществования многих этносов в единой многонациональной семье – яркое подтверждение народной мудрости.
Казахстанцы хорошо понимают, что дружба народов – это бесценное достояние. Без доверия между людьми разных национальностей, без равенства всех перед законом не будет процветания государства, а значит, и счастливой жизни.
Каждый гражданин Казахстана хорошо понимает и чувствует, что наше единство – в сохранении нашего многообразия. Основной Закон страны неслучайно начинается со слов: «Мы, народ Казахстана…». Казахстанский народ – это единая общность, но в то же время каждый этнос самобытен, имеет свой язык, традиционные ценности, обычаи и обряды.
В Казахстане свободно развиваются все этносы. Созданы благоприятные условия для их самореализации. Государствообразующим этносом в Республике Казахстан является казахский. По инициативе Президента Республики Казахстан Н.А.Назарбаева в 1995 году была организована Ассамблея народа Казахстана – консультативно-совещательный орган при Главе государства.
Духовным стержнем любого государства, нации, консолидирующим началом является национальная идея, которая в самые сложные исторические периоды народу выжить и выстоять. Наша национальная идея – казахстанский патриотизм, идея «Казахстан – наш общий дом». Именно эта идея, многолетнее совместное проживание разных этносов формированию особого казахстанского менталитета, присущего всем гражданам республики.
Объяснение:
Дремала могучая, древняя, покрытая степью земля.
На все четыре стороны раскинулась она.
Султаном ковыль серебрился, а в небе кружили орлы.
В степи жеребенок родился, тучнели скотом табуны.
О! Если орлиным бы взором окинуть страну довелось.
Пять Франций вместилось, без спора, и Англии место б нашлось.
Веками к себе ты манила, слетались сюда вороньем
Монголы, татары, джунгары, пытали огнем и мечом.
О! Сколько страданий и бедствий пришлось испытать степняку,
Болезни, холод и голод, да тяжкую дань богачу.
Но выстоял гордый и вольный, стремящийся к миру народ,
Стараясь, работал до пота и шел неуклонно вперед.
Эта земля нас сроднила, дарила тепло и уют,
Согрела нас всех, накормила и многим дала здесь приют.
И вот не одно поколенье мы вместе все дружно живем,
С думой о хлебе едином, да общие песни поем.
А в синей космической дали парил наш крылатый Тулпар.
Златой удостоен медали мой брат – казахстанец Токтар.
Я степью сегодня любуюсь, а мысли с парящим орлом,
Взметнувшись до самого солнца, застыл он на флаге твоем.
И слава твоя облетела, как сокол степной много стран.
За мудрость народа, что в песнях воспели тебе, Казахстан!