М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации
NoraDun
NoraDun
25.04.2020 16:18 •  Қазақ тiлi

Составьте 7-8 вопросов по этому тексту 1935 жылы атақты геолог иван ильич машкар қаратау өңірін зерттеді. ол кісі қаратау алабын шарлап, сайсайда, жылға-жылғанда мал боғы отырған қазақ ауылдарын аралады. өзіне қалғанаттар тапты жер қазып, тас қопару ісін жүргізді. бір күні тереңнен шаққан күлгін қоныр тасқа үңіле қараған иван ильич: - міне, қазына! - деп шаттанды. әлгі тас жер қыртысының ерте заманда пайда болған қабатан шығып еді - мұны өбден анықтайық - бұл не? - деп, ғалымның куанышына таңданысты жолдастары. - фосфорит денег осы! күлгін қоңыр тас зерттеп анықтауға жөнелтілді. әлгі тас фасворит кенінің көзі екен.

👇
Ответ:
aziret31101
aziret31101
25.04.2020
1. ҚАРАТАУ ӨҢІРІН КІМ ЖƏНЕ ҚАЙ ЖЫЛЫ ЗЕРТТЕДІ?
2.СОЛ ӨҢІРДЕ ЖҮРІП НЕ ІСТЕДІ?
3. ОЛ ҮЛКЕН ҚОҢЫР ТАСҚА ШЫҒЫП НЕ ДЕП ҚУАНДЫ?
4,7(56 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:
mashabest19861
mashabest19861
25.04.2020

                 Табиғат-баға жетпес сый

Табиғат баға жетпес сый, тіршілік көзі.Себебі, керегіміздің бәрін табиғаттан аламыз.Кітапті, дәптерді де табиғаттан аламыз.Табиғат адамзатқа берілген сый.Табиғаттың таза ауасы, жанға ем.Табиғаттың сұлулығын көріп, жанымыз жадырай түседі.Табиғат бізге әрдайым қажет.Бізге жылу, күн, ауа, су, тамақ қажет.Осылардың бәрін табиғаттан аламыз.Адамзат табиғаттың ажырамас бөлігі болып саналады.Негізінде табиғатсыз өмір сүру, тіршілік ету мүмкін емес екені мәлім.Біз бұл баға жетпес сыйға қамқорлық жасап, күтуіміз керек.Әр адам табиғатты, аялап ұстауы қажет.

4,7(38 оценок)
Ответ:
Бацио
Бацио
25.04.2020

ЕКІ МЫҢ ЖЫЛ ЖҮРЕКТІ ТЕРБЕТКЕН ЖЫР

КІРІСПЕ

Қазақ халқы ғасырлар бойы айтып келген бұл жыр сахарадағы мал өсіруші тайпалардың шығарған бір жарқын сәулетті әңгімесі. Бұл туралы жазылған әдебиет әрбір тілде орасан көп, солардың ішінде орыс әдебиетшілерінің пікірі ерекше орын алады.

Бұл жазуларды зерттегенде, олардың аса көңіл қойып, қызыға қарағаны, әсіресе, Көрпеш пен Баян сұлудың тарихи заманнан келе жатқан ұлы мұнарасы, сәулетті етіп жасаған биік кешені. Ескі қазақтар ондай құрылысты «дың», «діңгек» деп атаған. Мұндай ескерткіштер Қазақстанның көп жерінде осы күнге дейін сақталып келеді. (Олар туралы кейінірек тоқталамыз).

Қозы Көрпеш - Баян сұлу күмбезі Аягөздің оң жағасында, Таңсық деген ауылға қарсы салынған. Қозы Көрпеш - Баян сұлу аңызы бойынша, Сарыбайдың інісі Тайлақ би Тобыл өзені бойынан Аягөзге төрт сан қол (40 мың кісі) жіберіп, Қозы Көрпешке ас беріп, ат шаптырып, той жасайды, Қозы мен Баян сұлудың күмбезін берік етіп тұрғызып, олардың суретін тасқа түсіреді. Баян сұлудың өңін, келбетін әдемілеп келтіреді (Радловтың варианты).

Жанақ ақынның жырлауынша, елу мың кісіні бастап келген Айбас. Олар үш көш жерден (90 километр) тас тасып, Аягөздің биік белесінен күмбез жасайды. Ол күмбез әлі тозған жоқ, оларды ұмыттырмай, артында белгі болып келеді (Жанақ).

Өлсе - дағы Қозыкем арманы жоқ,

Сурет болып бітіпті Аягөзге.

(Жанақ)

Халық аңызы бойынша, Қозы Көрпеш - Баян сұлу күмбезі қаланған тасты басқа бір таудан әкелген. Тау мен Аягөз өзенінің бойында көптеген тайпалардың мыңдаған кісілері атпен тізбектеле тұрып, бір қолдан бір қолға беріп жеткізіп тұрған.

В.В.Радлов Қозы Көрпеш - Баян сұлу мұнарасының қай заманда тұрғызылғанын жете танымаған. Оғыз-қыпшақ дәуірінде «дың» салу әдеті болғанын, ол сөз бүгінге дейін қазақ пенен түрік тілінде сақталып келгенін білмеген.

Қазақтармен қатар «дың», «деңглі», «деңглі тепе» түрікменнің көп жерінде кездеседі, әсіресе Ниса, Нишман қалаларының түбінде, Анау мешітінің қасында әдемі сақталған. Олар өзінің қалыбы бойынша не дөңгелек, не төрт бұрышты болып көрінеді; Қазақстандағы ең ескі дыңдармен салыстырғанда кейінірек жасалған оғыздар Сыр бойынан ауып, Амударияға барған кезден (XI ғ.) пайда болған. Олардың ескі түрі көбіне тастан (Нұратада), кейбіреулері балшықтан, пахсадан салынып, төбесі бұзыла бастаған. Сырдария бойында толып жатқан биік «дың қорғандар» сондай кұрылыстың қалдығы. В.В.Радловтың бұл айтылған дың құрылысынан хабары болмай, «Қозы Көрпеш - Баян сұлу» кешенін тұрғызған қалмақтар болу керек» деп жорамал жасаған. Сондай-ақ ол кешенмен бірге қатар жасалған бір топ мүсін тастар арасында мыңжылдық айырма бар деп қараған. Бүгінгі жаңа зерттеулер бұл тұжырымды теріске шығарады. Қасында мүсін тастар қойып тұрғызған дыңдар Ұлытауда, Кеңгір бойында осы күнге дейін сақталып келген. Оның үстіне В. Рубрук: «Куманы (Кипчаки) строят для богачей пирамиды (дың), т.е. остроконечные дома, хотя камней там и не находятся», - деген.

4,8(58 оценок)
Это интересно:
Новые ответы от MOGZ: Қазақ тiлi
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ