Изучение комедии Д.И. Фонвизина «Недоросль» – это следующий
(после темы «Классицизм» и рассмотрения жанра оды в поэзии М.В.
Ломоносова и Г.Р. Державина) виток в осуществлении главной цели:
выработать наиболее результативные, реально значимые методы освоения
русской литературы XVIII в. как единого духовного пространства и
художественной целостности. В соответствии с этим учитель должен каждый
раз соизмерять «составляющие» конкретно взятой темы: её нравственный и
эстетический, историко-литературный и историко-культурный,
мировоззренческий и социальный компоненты – применительно к отдельному
произведению как объекту изучения. Находясь в границах, заданных на первом,
вступительном занятии по русской литературе XVIII в., где цитировались
строки из итогового для эпохи стихотворения А.Н. Радищева «Осьмнадцатое
столетие» (1801), освещающие её главное драматическое противоречие:
…Нет, ты не будешь забвенно, столетье безумно и мудро,
Будешь проклято вовек, ввек удивлением всех.
…………………………………………………………………
Но зри, две вознеслися скалы во среде струй кровавых:
Екатерина и Пётр, вечности чада! и Росс.
Мрачные тени созади, впередь их солнце;
Блеск лучезарный его твёрдой скалой отражён.
Там многотысячнолетны растаяли льды заблужденья,
Но зри, стоит ещё там льдяный хребет, теремясь;
Так и они – се воля господня – исчезнут растая,
Да человечество в хлябь льдяну, трясясь, не падет,
Твір: Літописець Нестор
Нестор-літописець – визначна людина для Київської Русі. Жив він на території сучасної України у 10-11 столітті. Точні роки його народження та смерті невідомі, бо достовірних пам’яток того часу залишилося не так вже і багато.
Основним напрямом його діяльності, як можна здогадатися, виходячи з ім’я – це написання літописів. Крім того, він відзначився у руській історії ще й як агіограф, тобто людина, що описувала житія святих.
Насправді, він був ченцем, тобто відмовився від радощів плоті для визволення власної душі. Нестор досяг великих чеснот
на поприщі монаха, але цього йому було мало. Основною ціллю для нього було – звільнитися від тілесних кайданів, щоб стати справді достойним служіння Богу.
Як би там не було, але книжна справа була для нього найважливішою. За його власним виразом, саме книги можуть навчити людину мудрості, та привести до покаяння. Читання книг Нестор зводив до розмови з Богом або його земними поплічниками – святими. Звісно, мова ішла саме про церковні книжки, і ні про що інше.
Освіту літописець мав гарну, і знався не лише на літературі та грецькій мові, що потрібні були йому для роботи, та ще був добрим богословом, себто
теологом, та мав неабиякі глибокі знання з історії. Все це робило його чи не найосвіченішою людиною того часу. Про рівень його знань можна судити з написаних їм життєписів та інших творів.
Объяснение: