с 15
* complete the gaps with the past
simple of the verbs in brackets.
anna pavlova
0
.
.
anna pavlova was born in
st petersburg, russia, in
1881.
she 1).
(decide) to be a dancer after
she 2)
(visit) the
ballet one day as a child. at age 10,
she 3) (enter) the imperial ballet
school. she 4) (work) very hard
there and in 1910, she 5) (start) performing
at the metropolitan opera house in america.
afterwards, she 6) (travel) around
the world performing. when she 7)
(not/be) on tour, she (live)
in england with her many exotic pets! anna
(perform) in many famous
ballets, such as swan lake. she 10)
(die) in the netherlands in 1931.
Стало знаковим, що наш народ наділяє своїх героїв, титанів духу, творців у своїх переказах та легендах надприродними силами.
Не став виключенням і ШЕВЧЕНКО.
Тема сьогоднішніх наших розмислів - Тарас Шевченко у народній фантастиці.Ім'я Тараса Шевченка – найвидатнішого поета України, палкого, незламного революціонера – оповите в народній творчості яскравим серпанком легенд і переказів. Народ завжди високо цінував своїх мужніх синів – борців за долю й щастя трудової людини, за світле майбутнє, оспівуючи їх у піснях, звеличуючи в легендах. Герої цих творів наділені надприродною силою, незрівнянною мудрістю, винятковою чистотою сумління. Саме такою виступає постать Тараса Шевченка в українській народній творчості. В легендах і переказах про Кобзаря трудящі України не тільки виявили своє захоплення його мужньою революційною діяльністю, але й висловили одвічні прагнення та бажання, щоб не було панів і визиску, щоб на вільній землі запанували рівність, братерство і щастя працюючих людей.
В численних народних переказах епізоди й факти з біографії поета постають так, як їх уявляв собі гноблений люд, що вбачав у геніальному Кобзареві свого захисника, героя, поборника справедливості.
Ще у 1859 році М.Максимович писав до свого друга: «А на правой стороне Днепра Вы стали лицом мифическим, о котором идут уже баснословия и легенды, наравне с преданиями старых времен».Перші відомі нам записи легенд про Шевченка були зроблені у 1861 р. Г.Честахівським. Півтора десятиліття по тому було констатовано, що «в Южной Руси существует о Шевченке много рассказов и анекдотов» , і наприкінці 1910-х років їх було записано вже чимало.
Можна визначити основні напрямки, за якими розвивалася «шевченкова легенда».
1. «Баснословия и легенды, наравне с преданиями старых времен», якщо повторити формулювання Максимовича, де Шевченко постає героєм-поборником народних інтересів.
Були записані легенди, в яких Пугачов перед стратою каже Шевченкові: «Заповідаю тобі продовжувати нашу справу!», або ті, де Шевченко зустрічається з Кармалюком. Окрім того в Україні ходили чутки, буцімто “селяни вийшли з кріпацтва заходами Шевченка, що цар, не погоджуючись на це, посадив його був до в’язниці, але тверда воля Шевченка примусила государя поступитися…”
Вже у 1882 р. зустрічаємо згадку про те, що «народ представляет его [Шевченка] и изображает в своих легендарных рассказах героем, равным другим любимым историческим лицам, каковы Морозенко, Нечай, Палий и друг. … Несмотря на то, что Шевченко был еще не так давно, существование его относится народом к давнему времени. О нем говорят так же, как и о Кармелюке», мовилось, що Шевченко був «роду Кармелюцького»
2. Надприродні, магічні здібності Шевченка.
Шевченко віщун: «Він був, коли хочете, такий чоловік, що все знав. Носив він з собою чорні книги і по них усе вгадував, що робиться, й доказував, де і які „клади“ (скарби) лежать», «Шевченко розказував, що далі буде на світі». Серед інших передбачень Шевченка кілька разів фігурує віщування ним місця власного похорону.
Шевченко чародій, який довільно змінює своє обличчя: «оце він такий буде лицем, зараз … він і перемінився»; маскується під начальство або приховує свій високий чин, а, розкривши його, «в Каневі, в казначействі, брав грошей скільки хтів»; незвичайним чином звільняє із в’язниці себе і товаришів: «Він (Шевченко) було як намалює щось там на стіні — то сяде та й полетить».
3. Шевченко як «заклята», «зачарована» особа.
Характерні легенди: «Дуже-дуже давно старі люди говорили, тоді пропаде проклята панщина, коли народиться людина, яка не віддати своєї крові стільки капель, скільки на небі зірок». "…доля Тараса була визначена ще в дитинстві. Рідна мати пожертвувала свою дитину ради щастя кріпаків: «Важко матері про смерть своєї дитини говорити, але коли смерть мого сина дасть волю кріпакам, а їх як зірок на небі, нехай буде так…»
Найбільшу за обсягом групу, складають оповіді, присвячені могилі Шевченка і посмертній долі Тараса. Відома «тривога» над могилою Шевченка у липні 1861 р. була спричинена переказами про те, що «Тарас Шевченко не умер, но живет и, проникнутый мыслью малороссийской пропаганды, не перестает думать о дорогой ему Малороссии и со временем даст знак к действиям, что в так называемой могиле Шевченко находятся ножи».Існування численних фольклорних матеріалів про Великого Кобзаря вказує на глибоку народність його образу, вкраплення особистості Шевченка в історію свого народу.