Ліричний роман Шолом-Алейхема — один з найпоетичніших творів світової літератури. «Пісня над піснями» написана прозою, але мову й образи уподібнюють твір до прекрасної пісні про кохання. Кожна глава схожа на строфу ліричного вірша — сповненого світлого смутку, посмішки, чарівності.
Перед нами — початок юного життя, коли найчарівніші мрії можуть здійснитися й уже здійснюються в любові Шимека і Бузі. Але закони світу не збігаються з внутрішніми законами людини, і мрійник Шимек виявляється занадто слабким, щоби протистояти їм. Батько Шимека вважає, що син його зрадив заповітам старовини, але сам юнак розуміє, що трагедія його життя полягає в тому, що він не зміг утримати любов, яка щойно зароджувалася, не звільнив свою царівну. Твір Шолом-Алейхема має підзаголовок «юнацький роман», адже тема юнацтва, втілена в цьому творі, хвилювала письменника протягом усього його творчого шляху.
У «Пісні над піснями» Шолом-Алейхем простежує долю своїх головних героїв від їхніх дитячих ігор, коли почуття любові лише зароджувалося, до дорослого життя, прощання з дитинством.
Міркуючи про свої твори, Шолом-Алейхем писав, що сприймає слово «роман» і як художній твір, і як історію кохання. Отже, твір Шолом-Алейхема — це ліричний роман про трагічний роман, про нездійсненне кохання.
У дитинстві Шимек і Бузя були господарями свого світу: «Наш будинок — палац. Я — принц. Бузя — принцеса... Це наше небо, наш вітерець, наші пташки — все наше, наше, наше!». Вони були з’єднані в ньому, як закохані Соломон і Суламіт у біблійній «Пісні над піснями». Але Бузя вже в дитинстві зіткнулася з жорстокістю світу: батько її потонув, а мати покинула її. Шімек відчуває ворожість світу, коли дитинство вже в минулому, а кохання втрачене: «Наш двір уже не виноградник Царя Соло- мона, що в «Пісні над піснями». Навколишній світ втратив своє метафоричне, символічне звучання.
Оповідь ведеться від першої особи, і завдяки її особливостям — зверненням до читача і повторам — читач стає слухачем, майже співрозмовником автора. Символіка і поетична мова роблять роман схожим на ліричний вірш: серед казкових володінь Шимека «великий луг, який тягнеться нескінченно, зеленим килимом укритий, жовтими ромашками вкритий червоними квіточками прикрашений квітами».
Роман пройнятий не лише символікою біблійної «Пісні пісень», а й фольклор¬ними, авторськими символами: це образи казок з «Тисячі й однієї ночі», які Шимек розповідає Бузі (історії про царівну, країну карликів, політ над хмарами), вогники святкових свічок і великодні молитви, символи вечірнього сонця, чарівної гори. Образ сонця, як і біблійний образ Суламіти, пов’язаний із героїнею роману: «Хмарка майнула по її прекрасному личку. І мені здається, ніби сонце раптово заховалося ... Бузя припинила плакати, і все ожило. Сонце сяяло, як і раніше». Образ Бузі, наче сонце, освітлює життя ліричного героя, Шимека, але дівчина, як сонце, йде за горизонт: в останній частині роману Шимек залишається сам і може лише згадувати про свою ніжну Суламіт.
Мрія про ідеальну любов залишається нереалізованою, але в фіналі оповідач знову повертається до початку свого роману і свого життя — адже «початок, початок найсумніший, кращий від найрадіснішого кінця». Які б радості та печалі не принесла подальша доля героєві роману, його чарівна дитяча казка залишиться в його пам’яті.
Объяснение:
Надеюсь ))
Объяснение:
В рассказе мы знакомимся с двумя бывшими одноклассниками, которые встречают друг друга на вокзале. Рядом с тонким стоит его жена и сынишка. Он искренне рад видеть своего старого друга. В начале разговора приятели задают обычные вопросы, а затем улыбка у тонкого медленно сходит с лица, и даже «чемоданы » от неудобства. Мы видим, что герою не нравится отвечать на вопросы о карьерном росте. Он узнает, что его товарищ имеет награды и хорошее положение в обществе. Теперь толстый для него не бывший одноклассник, а важный чиновник, которого уже нельзя похлопать по плечу. Поэтому он обращается к нему «ваше превосходительство». Несмотря на это, тонкий счастлив, так как он имел честь учиться с таким человеком в одной гимназии. Толстый не желает лицезреть унижения приятеля и отвернувшись прощается с ним. Между тем тонкий наклоняется и пожимает толстому три пальца.
В этом рассказе Антон Павлович Чехов демонстрирует своим читателям не просто встречу двух одноклассников, а проблему «маленького человека». К сожалению, в обществе принято считать людей, которые выше по статусу, лучше и привлекательней. Мы видим, что пока тонкий не знал какую должность занимает толстый, то никаких смущений он не испытывал. А затем появилось это обращение в виде «ваше превосходительство». Мне кажется, что автор хотел сказать нам, что не стоит прогибаться под кого-то и стараться угодить кому-то. Все мы люди, поэтому, даже если наш собеседник или приятель лучше нас по каким-то показателям, то вовсе не значит, что он превосходит нас во всем. Всегда нужно придерживаться золотой середины и сохранять свое достоинство. С одной стороны, мне жаль тонкого, ведь он не сумел добиться карьерных высот, но с другой стороны у него есть семья и это настоящее счастье.
Они сами начали искать себе проблемы , их не устраивал их правитель и поэтому они начали искать себе другого , ща что в последствии твои наказаны за такое "предательство".
Объяснение:Скачать характеристику
Глуповцы – жители города Глупова, на примере которого рассматривается история русского самодержавия.
Глуповцы - «люди, как и все другие, с тою только оговоркою, что природные их свойства обросли массой наносных атомов…» Образ жизни и образ правления сделал их пассивными, невежественными, забитыми, легковерными, иногда очень жестокими, но боготворящими всякое начальство. Все эти качества изображены писателем в преувеличенном виде.
Глава «О корени происхождения глуповцев» посвящена возникновению власти и самого города Глупова. Без правителя предки глуповцев разорили свои земли, надругались над своими женщинами и стали умирать с голоду. Тогда они решили выбирать себе главу. Сначала среди своих, потом надумали искать себе князя на стороне. «Он нам все мигом предоставит, …, он и солдатов у нас наделает, и острог, какой следовает, выстроит! Айда, ребята!»
Князья, попавшиеся предкам глуповцев на пути, поразились их глупости и отказались править ими. Только сказали, что называться им нужно не головотяпами, а глуповцами. Наконец, с горем пополам, они уговорили одного князя править ими. Да сами тому не обрадовались. Тот князь «наложил на них дани великие», ввел у них воинскую обязанность и приказал ничем не интересоваться и ни о чем не думать. И подвел итог: «А как не умели вы жить на своей воле и сами, глупые, пожелали себе кабалы, да называться вам впредь не головотяпами, а глуповцами». В городе Глупове сменились двадцать два градоначальника (1731-1826). Об этом сообщает глава «Опись градоначальникам». Из нее мы узнаем о деяниях этих славных мужей. Один из них прославился своим увлечением макаронами, другой «был росту трех аршин и трех вершков», третий умел летать и петь непристойные песни. И так далее. Но всех градоначальников отличает чрезмерная жестокость (драли с глуповцев три шкуры). Больше никаких благих дел за ними замечено не было.