Особое внимание привлекает отрывок из рассказа А.П.Чехова "Налим", когда на ловлю налима уже отправляются четыре человека: плотники Любим и Герасим, пастух Ефим и кучер Василий. Казалось бы, вот-вот, и налим будет пойман. Главное, "надо умеючи!" На приходит сам барин Андрей Андреич, которому удается пальцами залезть налиму под жабры. Все, казалось бы, дело сделано. Налим пойман, наши рыболовы им любуются, ведь у него почти аршинное тело. И фунтов десять будет. И печенка у налима отдувается. Но не тут-то было"Налим делает резкое движение хвостом..и поминай как звали"
Тісний зв'язок політики та релігії, їх переплетіння - як історичну традицію всіх великих конфесій - християнства, мусульманства, іудаїзму, буддизму простежується в змісті і концепціях священних книг - Біблії, Корану, Талмуду, де поряд з релігійно-обрядовими та побутовими, морально-етичними порадами і рекомендаціями даються широкі і прості політичні настанови, обов'язкові для віруючих, що відображають політичні події рабовласницького і раннє-феодального суспільства. Священні книги - настільні путівники для віруючих в їх житті та діяльності. При певних специфічних відмінностях у змісті священних книг, ясно простежується їх разюча схожість в головному і вирішальному - в політичних орієнтаціях, .що відображають інтереси панівних класів - рабовласників або феодалів, в ставленні до нижчих класів і станів, а наполегливістю, уперто наголошується на непохитність існуючого обожнюючого експлуататорського ладу.
Священні книги визнають непорушним і природним поділ суспільства на багатих і бідних і засуджують прагнення бідних змінити своє тяжке становище, немовби уготоване їм не владами, а самим господом Богом.