Противопоставление человека и природы. Природа вечна, а человек - нет. Зима отождествляет смерть (холод, покой), сосны - жизнь (зеленый цвет противопоставлен белому).
Під час влади класицизму утворюється конкретна ієрархія жанрів. Високому жанру живопису відповідає історичний, релігійний і міфологічний. До Низьким жанру відносяться портрет, натюрморт і пейзаж. Вони зараховуються до побутового жанру, і є менш значними.
Поєднання жанрів в період панування класицизму не допускалось. В художньому мистецтві є обов'язкові для виконання канони, які зобов'язують чіткий поділ фігур, недоступність алегорії, а так само аллегоричности.
Незважаючи на явну консервативність напрямки, стиль послужив початком немаленькому кількості художніх традицій. До них відносяться - закінченість композиції, узгоджені форми, відповідна передача форм. Класичні живописці створили своє особисте відчуття кольору. На передньому плані постійно переважав коричневий колір, на середньому - зелений, а на дальньому плані блакитний колір. Це створювало картинам додаткову об'ємність, і це враження відмінно додавала гра світлотіней.
Художники під час панування класицизму прагнули в своїх роботах показати співзвуччя і гармонію, а так само до Ідеалізування і створення прекрасного. Барвисті почуття і емоції вважали недоречними і навіть потворними. Сюжет картини повинен був закликати глядача до величі розуму над почуттями та емоціями, а також пропаганда порядку у всіх сферах життя.
первые произведение было исполнено в Куйбышеве весной 1942. Дирижировал премьерой Самуил Самосуд. Примечательно, что на исполнение в небольшой город приехали корреспонденты из разных стран. Оценка слушателей была дана более чем высокая, сразу несколько стран захотели исполнить симфонию в известнейших филармониях мира, стали поступать об отправке партитуры. Право первым исполнить сочинение за пределами страны, было поручено знаменитому дирижеру Тосканини. Летом 1942 года произведение было исполнено в Нью-Йорке и имело огромный успех. Музыка разлетелась по всему миру.