1. Вступительное слово учителя.
Здравствуйте, ребята. Я смотрю на вас и понимаю, какие вы все разные: у каждого свой характер, каждый выберет свой жизненный путь, но как же мне хочется, чтобы каждый из вас состоялся как личность.
А как мы определяем, является ли человек личностью?
Что влияет на становление личности?
2. Предлагаю провести мозговой штурм. Назовите условия на ваш взгляд, становлению личности. А я все ваши мысли буду фиксировать
Предполагаемые ответы обучающихся:
Воспитание Книги
Школа Спорт
Родители Телевидение
Семья Интернет
Друзья СМИ
Улица
III. Подготовка к работе по новой теме
Сегодня на уроке, анализируя главы произведения А.И.Герцена «Былое и думы», мы вновь будем говорить с вами о личности.
Как вы считаете, что станет целью нашего сегодняшнего урока?
Предполагаемые ответы обучающихся: Как стать личностью? Как наш герой стал личностью? Какие условия необходимы для становления личности?
Цель урока: определить, что повлияло на формирование характера главного героя произведения А.Герцена «Былое и думы»?
Для этого нужно решить следующие задачи:
рассмотреть путь становления личности автора, его отношение к окружающему миру;
познакомиться с определением мемуарной литературы;
определить жанр произведения А.Герцена «Былое и думы»
Объяснение:
Алып Ер Тоңа - өте көне замандарда өмір сүрген түркілердің көсемі. Иранның ұлы ақыны Фирдоусидің " Шаһнама" кітабының (XI ғ.) кейіпкері болған. Онда Алып Ер Тоңа - Афрасияп Тұранның (Түр елі - түркілер) патшасы болып суреттеледі. Ақыл-айласымен, күшімен, біліктілігімен ел есінде мәңгілік қалған тарихи тұлға.
Алып Ер Тоңаның төрт ұлы болған. Олар: Барысхан, Қарахан, Шиде, Алак. "Алып Ер Тоңа" дастанының қысқаша мазмұны төмендегідей: түркілердің ата мекені Тұранға көрші отырған Иран елінің әскері қайта-қайта шабуыл жасап, тыныштық бермейді. Тұран елінің сұлу қыздарын, асыл бұйымдарын, қоңды малдарын әкетеді. Диқандардың енді ғана жайқалып өсіп келе жатқан егіндерін, бау-бақшаларын парсы әскері таптай береді.
Сол заманда Тұран елінде "арыстандай айбарлы, жолбарыстай жүректі, көк бөрідей тәкаппар Ер Тоңа" деген батыр жігіт бар екен. Ер Тоңа елден көп нөкер жинап, Иран әскеріне қарсы шығады.
Ақыры Тұран әскері жеңіп, Иран әскері ойсырай жеңіледі. Сол күннен бастап Ер Тоңаны "алып" деп атай бастайды. Енді ол халық алдында " Алып Ер Тоңа "деп аталады да Тұран патшасының тағына отырады.
Алып Ер Тоңа қайтыс болғанда, артында калған елі жоқтау шығарған. Сол жоқтау атадан балаға жетіп XI ғасырда Махмұт Қашқари жазған "Түркі сөздерінің жинағы" деп аталатын кітапқа енген. Бұл жоқтау ежелгі түркі әдебиеті мен фольклорінің алғашқы нұсқаларының бірі болып есептеледі . Жоқтау жырында опасыз дүниенің Алып Ер Тонаны да аямағаны, түркілердің оның қазасына қайғырып, бөрідей ұлып, жағасын жыртып жылағаны айтылады. Жоқтауда: "Ажал оғы жақсыларды құлатты, жамандар қалды",- дейді. Бұл жырдың қазақ халқының әдет-ғұрпындағы жоқтау айту салтының өте көне заманнан келе жатқанын байқаймыз. Жоқтау жырындағы ұйқастың да өзіндік ерекшелігі бар. Әдетте, шумақтың алғашқы үш тармағы (мысалы, бірінші шумағын алсақ, өлді ме? қалды ма? алды ма?) өзара ұйқасып, ал соңғы тармағы келесі шумақтың ақырғы жолымен ұйқасып (жыртылар, сүртілер) байланысады.
Объяснение: