М
Молодежь
К
Компьютеры-и-электроника
Д
Дом-и-сад
С
Стиль-и-уход-за-собой
П
Праздники-и-традиции
Т
Транспорт
П
Путешествия
С
Семейная-жизнь
Ф
Философия-и-религия
Б
Без категории
М
Мир-работы
Х
Хобби-и-рукоделие
И
Искусство-и-развлечения
В
Взаимоотношения
З
Здоровье
К
Кулинария-и-гостеприимство
Ф
Финансы-и-бизнес
П
Питомцы-и-животные
О
Образование
О
Образование-и-коммуникации
Патригг
Патригг
24.03.2020 05:14 •  Литература

Назвіть ознаки сентименталізму. наведіть до кожної з них прикдади з повісті г. квітки-основ'яненка "маруся"

👇
Ответ:
ProPython
ProPython
24.03.2020

Світова література пережила багато змін: ці зміни стосувалися і погляду на мету мистецтва, і жанрових змін, і стилістичних вподобань.

Важливо, що зміна літературних напрямів і течій відбувається через зміну мислення людей у певну культурну й історичну епоху. Змінюється світогляд, думка щодо ролі та сутності людини, змінюються культурні акценти. Це призводить і до суттєвих змін в річищі літератури. Так, у Європі приблизно у другій половині XVIII століття виникає принципово новий мистецький та суто літературний напрям — сентименталізм. Що ж зумовило його виникнення? Попередня епоха класицизму, безкомпромісний позитивізм у сприйнятті і зображенні світу й людини зазнали серйозної кризи. Бо люди усіх часів розуміли, що не тільки і не стільки розум зумовлює людину, її дії, її вчинки та прагнення, скільки почуття, емоції, захоплення та пристрасті. Саме це розуміння змістило акцент з однозначного раціонального розуміння світу на почуттєве сприйняття, ліричність та емоційність.

Але сентименталізм розвивається не тільки на терені європейської літературної традиції — українські письменники, надихнувшись природною чуттєвістю українців як чи не провідної риси нашої ментальності, намагаються і в творах зобразити почуття людей, показати їх силу і красу.

Г. Квітка-Основ'яненко є найяскравішим представником українського сентименталізму. Його повість "Маруся" відома багатьом читачам в Україні та за її межами. Які ж прикметні риси сентименталізму письменник втілив на практиці? По-перше, як вже говорилося, головним предметом зображення автора стають не події, а почуття персонажів. Маруся, Василь, батьки Марусі глибоко і щиро переживають усе, що з ними відбувається, саме на почуття і спрямовує увагу письменник. Розкрити внутрішній світ персонажів йому допомагають пейзажні картини. Саме картини природи відіграють велику роль в сентименталістському творі, бо "настрій" природи є суголосним настроєві героя, підкреслюючи його, або ж навпаки — вони контрастують, і це також допомагає розкрити настрій, психологію персонажа.

Я помітив, що почуття передаються не тільки через висловлювання самих героїв, не тільки через природу, але й через стиль мови самої повісті і мови персонажів. Використання пестливих слів, відповідних фразеологізмів, поетичної і ліричної мови створює неповторну атмосферу ліризму в епічному творі. Так, поєднання ліричного і епічного в межах одного тексту — дуже типове для сентименталізму явище, бо почуття героїв стають настільки важливими, що часто затьмарюють розвиток події або ж просто конкурують із ним. Почуття головних героїв-часто дещо гіпертрофовані: навряд чи ми можемо уявити, що в наш час чоловік стільки плакатиме і буде настільки емоційним, але зважмо як на епоху створення твору, на особливий б мислення людей в добу сентименталізму, так і на "закони жанру" сентиментальної повісті.

Мені дуже сподобалось, що Г. Квітка-Основ'яненко обирає за героїв своєї повісті звичайних селян. Я думаю, цим письменник підкреслює, що звичайна людина здатна на не менш глибокі почуття, ніж освічені та забезпечені люди. Крім того, саме єднання з природою, із рідною землею, опоетизована народною творчістю щоденна праця заради добробуту власної родини — усе це робить людину здатною відчувати настільки сильно і настільки чисто.

Повість "Маруся" Г. Квітки-Основ'яненка привнесла в нашу літературу зрілий сентименталізм (ознаки його ми бачимо в "Наталці Полтавці"), зробивши нашу літературу багатшою та емоційнішою, додавши до скарбниці рідного слова ще один неоціненний перл...

4,5(45 оценок)
Открыть все ответы
Ответ:
marfmelov
marfmelov
24.03.2020
Это произведение учит нас о том, что самое главное в жизни - это любовь и забота о близком человеке. Что пройденные испытания учат ценить теплоту человеческих отношений. Кроме этого, повесть доказывает, что человек и природа едины. Антипыч, хозяин Травки, говорил, что надо жить по правде. А правда заключалась в том, что собака и ее хозяин жили друг для друга. Собака любила своего хозяина, когда он умер. ей приходилось учиться жить для себя. Часто охотясь, она забывала даже поесть, так как привыкла загонять зверя не для себя , а для Антипыча. И всех людей после его смерти она делила на две категории: АНтипычи и враги Антипыча. Митрашу она вытащив из болота, потому что ей показалось, что мальчик- это маленький Антипыч, ее прежний хозяин. Жить в дружбе, заботясь о других- это есть правда Антипыча и собаки Травки. О единстве человека и природы. Это «думающая» и «говорящая» природа: ель, сосна, волк, лось, тетерев, собака Травка. Все они сыграли важную роль и в повествовании, и в судьбе Насти и Митраши. У камня болотная тропа расходилась вилкой: одна, плотная тропа, шла направо, другая, слабенькая, — прямо. Митраша выбрал трудный путь — решил идти по слабенькой тропе, а Настенька — по плотной. Ребята поссорились, и вдруг рванул ветер, сосна и ель, нажимая друг на друга, по очереди застонали, как будто сама природа предостерегала детей. Но Митраша не послушал благоразумной Насти, «…оставил выбитую тропу человеческую и прямо полез в Слепую елань». А Настя так увлеклась сбором клюквы на палестинке, что нескоро вспомнила о брате. И быть бы беде, но, как это часто бывает в сказках, на снова пришла природа.
4,7(98 оценок)
Ответ:
feeedf
feeedf
24.03.2020
приём художественный- термин, использующийся в современном литературоведении каксиноним словосочетания "изобразительное (выразительное, художественное) средство" (см.изобразительные средства): композиционное, ритмическое стилистическое или звуковое средство, служащеедля конкретизации, подчеркивания того или иного элемента повествования (состояния персонажа, описания,авторской речи и т. п.). Под П. понимают также принципы организации художественной структурыпроизведения в целом: жанровые, сюжетные и др. Теорией П. ("искусство как прием") занимались членысозданного в Петрограде в середине 10-х гг. ХХ в. Общества изучения поэтического языка (ОПОЯЗа), они же,вероятно, и ввели этот термин в употребление.
4,5(68 оценок)
Новые ответы от MOGZ: Литература
logo
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси Mozg
Открыть лучший ответ