1. Укажіть другу датовану рукописну пам’ятку церковнослов’янської мови Київської держави: а) Ізборник Святослава; б) Остромирове Євангеліє; в) Ізборник; г)Біблія.
2. До Старого Заповіту належать усі названі твори, крім:
а)Книга приповістей Соломонових; б) Псалтир; в) Євангелія від Луки; г) П'ятикнижжя Мойсея.
3. Герой якого твору «був мертвий – й ожив, був пропав – і знайшовся»?
а) Молодший син ( «Притча про блудного сина»); б) Мойсей (біблійна легенда «Про Мойсея»);
в) Аарон (біблійна легенда «Про Мойсея»; г) Фараон (біблійна легенда «Про Мойсея»).
4. Герой якого твору з лободи робив хліб, а з попелу сіль?
а)Нестор Літописець ( «Повість минулих літ»); б) Мойсей (біблійна легенда про Мойсея»);
в)Прохор-чорноризець (оповідання про Прохора-чорноризця); г) Святополк (оповідання про Прохора-чорноризця).
5. Хто із зазначених осіб не брав участі в перекладі Біблії?
А П. Куліш. Б І. Франко. В І. Нечуй-Левицький. Г І. Пулюй.
6. В оповіді з Київського літопису та в поемі «Слово о полку Ігоревім» зображено події:
А. 1113 р.; Б. 1036 р.; В. 988 р.; Г. 1185 р.
7. ... «свиснув на коня за річкою: подає вістку князеві».
а) Всеволод; б) Овлур; в) Володимир; г) Кончак
8. Головну ідею твору «Слово о полку Ігоревім» висловлено устами:
А. Ігоря Новгород-Сіверського; Б. Святослава Київського у «золотому слові»;
В. Половецького хана Кончака; Г. Ярослава Осмомисла Галицького.
9. Який письменник відомий в історії української літератури як поет, теоретик і практик фігурного віршування: А) Л. Баранович; Б) С. Климовський; В) І. Величковський; Г) І. Котляревський.
10. Який із літописів не належить до козацьких?
а) «Літопис Самовидця»; б) «Початковий літопис»; в) «Літопис Самійла Величка»; г) «Літопис Грабянки» .
11. Установіть відповідність між цитатою із «Слова о полку Ігоревім» і персонажем, якому вона належить: А. Ігор; Б. Святослав; В. Боян; Г. Ярославна; Д. Всеволод.
1. .«Хочу, — каже, — з вами, русичі, Чи списа зломити При полі Половецькому, Чи шоломом пити воду з Дону». 2. «А мої куряни — вправні воїни, Під сурмами сповиті, Під шоломом викохані, З кінця списа годовані». 3. «Серця ваші хоробрі З булата міцного викуті, Буйною відвагою гартовані. Що ж бо зробили ви З сивиною моєю срібною?
4. «Полечу, — каже, — зозулею по Дунаю, Умочу бобровий рукав У Каялі-ріці, Обмию князеві криваві рани На тілі його дужому!»
12. Вкажіть художні засоби а) епітет; б) метафора; в) порівняння; г) гіпербола; д)антитеза
1. «Випускає він десять соколів на зграю лебединую…»
2. «Сивий туман покриває поле, Примовкає солов’їний щебет…»
3. «Чорна земля під копитами, Кістьми засіяна…» 4. «Полечу, — каже, — зозулею по Дунаю…»
Відповідь:
1)б
2)а
3)г
4)Петро — «орел не козак». Він до того гарний, що красуня Леся не спускала з нього очей, а в тих очах «сіяла й ласка, й жаль, і щось іще таке, що не вимовиш ніякими словами». Мужність, хоробрість Шраменка вражають навіть старих козаків: «не кожен здатен під кулями велику ріку перепливати»… У ту пам’ятну ніч, коли Кирило Тур викрав Лесю, Петро подався навздогін і, відстоюючи дівчину, бився із зловмисником не на життя, а на смерть.
5)Брюховецький — це політичний авантюрист і безчесна людина, яка давно втратила елементарну гідність і ловить у свої сіт в, удаючись до лукавства й демагогії: «Усі будемо рівні!»; «Хліб та вода — козацька їда» тощо…
6)Компроміс є завжди.Частіше ми брешимо найріднішим та найкоханішим нам людям,не думаючи до яких наслідків вона може привиести.Зараз,в сучасному світі брехня переважає більше ,ніж правда,тому деякі із нас не думають про наслідки.Діємо за принципом:"Бачу ціль, йду до неї",отже ми готові любою ціною йти до своєї мети.Хочу розглянути цікаву цитату:"Справжні слова не бувають приємні,приємні слова не бувають павдиві(Лао Цзи)".Люди ,які говорять вам лише те що ви хотіли б чути ,заздалегіть брешуть.
Добро та зло,напевне ми вже знаємо ,що добро перемагае зло,але "Чи завжди це так ?",в повчальних казках,дійсно перемагає добро,а в житті частіше зло.Звісно справедливість є і вона повсюду,але не завжди така яку б хотілося нам мати та в деяких ситуаціях можно поступитися злу,а потім добру,можна звісно і навпаки.Чим більше робиш добра,тим щасливіше жити будеш.
З написаного можна зробити деякий висновок,будь тим ким ти є не йди за злом,адже його в сучасності більше.Будь правдивим та добрим і твої добрі справи повернуться тобі!