1) Як познайомилися Іван і Марічка? З чого
почалася їхня взаємна симпатія — з ворожнечі чи з доброти?
2)
За що, на вашу
думку, Іван і Марічка покохали один одного?
3)
Що єднало їх у дитинстві і в юності?
4)
Чи можна
сказати, що Іванко й Марічка були дітьми прекрасної природи, жили за її
законами і ніщо в їхніх стосунках не порушувало природної чистоти?
5)
Чи була
талановитою Марічка? Підвердіть цитатно.
6)
Чи згодні ви з
твердженням, що закохані душі чують одна одну на відстані. Обґрунтуйте
відповідь на основі тексту.
7)
Що спонукало
Івана все-таки одружитися? Підтвердіть текстом.
Літній цикл свят, як і весняний, був заповнений хліборобськими турботами, доглядом за посівами, але не мав чітко окреслених меж. За народними прикметами, його початок визначали останніми днями квітня. За іншими початок літа пов’язували з періодом, коли на дубах з’являлося листя. Якщо до дня Теодора (29 травня) дуби добре зазеленіли, то й літо мало бути врожайним.
В основі літнього обрядового циклу лежить культ рослинності та магія заклинання майбутнього врожаю, культ сонця та культ померлих. Він включає такі основні свята: Зелені свята (Трійцю), Купайла (Івана Купала), Петрів День (Петра та Павла) та призабуті нині свята Лади, Ярила, Громові свята.
З-поміж урочистостей літнього обрядового циклу найважливішими були Зелені свята, які не мають точно визначеної дати, а випадають через сім тижнів після Великодня.
Закінчувався літній цикл днем святої Мокрини, у народі ще кажуть: "Свята Мокрина осінь приносить". У рештках обрядових дійств, розпорошених по «громових святах», годі дійти первісної суті давніх святкувань наших предків, і лише в Зелених святах і купальському торжестві збережено ядро прадавньої обрядовості літнього циклу.
5 травня - Ляля, або Красна гірка
6 травня - День святого Юрія
23 травня - "Симонове зело"
22 травня - День святого Миколи Чудотворця