Чому мені подобаються детективи детектив один з розповсюджених жанрів, що охоплює широке коло читачів. люблять як класичні детективи эдгара по, артура конан дойла, агати кристи й ін., так і сучасні детективні романи дар’ї донцовой, олександри марининой, тетяни устинової… я зустрічалася з різними думками із приводу детективів класичних і сучасних. одні вважають надто заумні й важкими класичні детективи, інші категорично й різко засуджують сучасні за відсутність серйозного змісту й захоплюючого сюжету. хтось цінує класичні за незвичайність і барвистість, а хтось любить сучасні за те, що з ними можна прекрасно відпочити. кожному своє. я більше ві перевагу класичним детективам. мені здається, що вони насыщеннее, динамичнее, «гостріше» по змісту, і кожне оповідання, незважаючи на те, що має таку ж будову, як і інші, індивідуальний і незвичайний. можна перечитувати такі оповідання знову й знову. класичні детективи, або ійські детективи. це так звані «детективи закритої кімнати». коли є десять чоловік у замкнутому просторі, у замку, ну або на острові. є труп або навіть кілька трупів. є всякі напівнатяки які детективщик розставляє по своєму оповіданню, є тупа, але влучно стріляюча поліція-міліція, є мудрий слідчий-аматор, як правило дідок або бабуся… отож, у класичному детективі все впізнається майже на останній сторінці. і завжди виявляється, що вбивця із самого початку перебуває серед діючих осіб». отже, ми довідалися, що таке класичнийдетектив. як уже було сказано вище, крім класичного (самого головного виду детектива) існує трохи поджанров детектива. вони дуже широко поширені в сучасної детективній літературі. я вирішила розглянути деяких сучасних детективів, провести порівняльний аналіз із класичними детективами, виявити загальні риси й розходження й зрозуміти, як ставляться до них сучасні читачі. от що говорить уже згаданий вище герой дитячого детектива фелікс куропяткин про сучасний детективі в цілому: «є детектив сучасний. не дуже цікавий. охарактеризується тим, що автор наштовхує в такого детектива целую купу помилкових підозрюваних. і об’єкт підозр постійно міняється по ходу оповідання. ситуація швидко розвертається, стрілянини багато всякої. а наприкінці виявляється, що вбивця той, на кого ніхто б і не подумав». я зупинилася на розгляді найпоширеніших детективів: жіночих і дитячих. насамперед, я звернула увагу на побудову сюжету в цих добутках: виявилося, що композиція багатьох сучасних детективів не схожа на композицію класичних. у цьому полягає одне з головних розходжень між ними. якщо в класичному всі елементи строго розташовані на своїх місцях, упорядковані, то в сучасному всі навпаки. важко розподілити по елементах сюжету й правильно розташувати всю інформацію в сучасному детективі. наприклад, може бути так, що уплетено дві або кілька детективної історії в одне оповідання («злодюга в клітинку»). отже, виділяється кілька зав’язок, основних частин (развитий дії) і кульмінаційних моментів. або в романі «запасний інстинкт» є ціла «пропасти» між виявленням злочину й розвитком дії. у цьому проміжку автор на час залишає головного героя й перемикається на інших персонажів. також головний герой не відразу вирішує почати розслідування. експозиція в сучасному детективі невелика, автор повідомляє тільки найважливіше, щоб підготувати читача, і відразу переходить до справи, тобто до злочину. кульмінація завжди ється стріляниною або іншими оперативними діями й присутністю міліції (щоб відразу заарештувати злочинця). це найбільш яскраві розходження між композицією сучасного й композицією класичного детективі
Сучасній людині просто необхідно мати розвинену уяву і фантазію, бути злегка романтичною. Адже з кожним днем все більше роботи, яку раніше робили люди, виконують автоматизовані роботи. Через це люди втрачають робочі місця. Роботи вміють робити майже все... Та на щастя, вони не вміють фантазувати і вигадувати щось так, як вміємо це ми, люди. А особливо, діти. Тому для всіх людей дуже важливим є наявність і постійний розвиток фантазії, уяви, креативу. Сучасні дитячі письменники - такі як Ярослав Стельмах, Леся Воронина, Всеволод Нестайко - всі вони володіють чудовою уявою. І наділяють такими ж рисами героїв своїх творів. Наприклад, Сергій та Митько з "Митькозавра..." повірили старшому за них Василю Трошу, що в озері дійсно живе страшна химера. Бо вони діти з грайливою уявою, вони вміють і люблять фантазувати. Їм обом хочеться, щоб "Митькозавр" існував насправді. Клим Джура - головний герой "Засобу №7..." - той взагалі віднайшов машину часу і познайомився з іншопланетянами. Мало того, він врятував усю планету від страшного вірусу переляку. "Тореадори з Васюківки" - Іван-Ява Рень і Павлуша Завгородній - це хлопці, які збиралися прокласти під свинарником лінію метро... У них постійно знайдеться декілька креативних ідей. В усіх трьох вищезгаданих творах головні герої постійно щось вигадують, потрапляють у незвичайні ситуації тощо. Все завдяки талановитим письменникам і письменницям - реальним дорослим людям, які всередині частково лишилися дітьми. За це їм і дякуємо.
Закінчення до оповідання "Дивак" Григір Тютюнник можна скласти таке:
Минали роки. Олесь підріс. Однокласники вже так не глузували з хлопця, як раніше, адже зрозуміли його особливість. Прийшов час обирати професію. Олесь довго думав, ким хоче стати. І вирішив Олесь вступати до вищого навчального закладу на біолога. Вивчився Олесь в університеті, здобув бажану професію. Тепер він знав про природу все. Почав парубок займатися науковою діяльністю, адже бажав зберегти зникаючі види рослин в Україні. Ось так любов до природи визначила життєвий шлях нашого дивака.