Мой самы дарагі чалавек.
Напэўна, тысячы твораў напісаныя пра маму. Для кожнага чалавека мама - гэта самае дарагое і святое ў жыцці. Вельмі цяжка перадаць, што для цябе значыць мама. Гэта ўсё роўна, што напісаць пра значэнне сонца для ўсяго жывога на планеце. Чалавек з самай першай хвіліны свайго жыцця непарыўна і назаўсёды звязаны з мамай. Гэта самае першае слова, якое прамаўляе дзіця, і ў самыя цяжкія хвіліны жыцця мы заўсёды звяртаемся да мамы.
Маю маму клічуць Анастасія. Яна такая ж прыгожая, як і яе імя. У маёй мамы вялікія карыя вочы, а галоўнае яны заўсёды іскрацца пяшчотай і клопатам. Я здзіўляюся, як яна паспявае зрабіць тысячы спраў. У доме заўсёды чысціня і парадак, мама вельмі смачна гатуе. З хатнімі справамі яна спраўляецца лёгка, усё спорыцца ў яе руках. Яна на ўсё знаходзіць час, як быццам у яе сутках больш гадзін, чым ва ўсіх!
Мама працуе лекарам, яе цэняць на працы. Яна з дзяцінства марыла стаць урачом, хацела дапамагаць людзям у цяжкія для іх дні, лячыць іх, падтрымліваць добрым словам у цяжкі момант. З працы, нягледзячы на стомленасць, мама заўсёды вяртаецца дадому ў добрым настроі. А яшчэ яна вельмі вясёлы і спагадны чалавек. У мамы вельмі шмат сяброў. Са сваімі сяброўкамі яна сябруе з ранняга дзяцінства. Толькі вельмі добры чалавек можа захаваць і пранесці дзіцячую сяброўства праз столькі гадоў.
Мая мама самая выдатная, самая лепшая на свеце. Калі я была маленькая, я часта хварэла. Матуля не спала начамі, перажывала, хваляваліся. Я памятаю, як яна вучыла мяне чытаць, пісаць, а яшчэ мама шмат малявалі. Яна распавядала мне казкі і адначасова малявала іх для мяне. Мама - гэта мой сябар, суразмоўца і памочнік. Я заўсёды ў любую хвіліну магу звярнуцца да мамы. Яна мяне заўсёды выслухае, дапаможа і падтрымае ў цяжкую хвіліну. Мама - такі блізкі чалавек, жыццё без якога проста немагчыма. Яна заўсёды побач, родная, кахаючая, клапатлівая. Я не магу нават у думках аддзяліць сябе ад матулі. Яна разам са мной перажывае мае няўдачы, разам са мной радуецца маім поспехам. Мама заўсёды імкнецца засцерагчы мяне ад няправільных учынкаў і крокаў, але, на жаль, я не заўсёды прытрымліваюся яе парадаў, аб чым потым вельмі шкадую.
Як я люблю залезці да мамы на калені, прыціснуцца да яе і адчуць асаблівы, родны пах. У гэты момант я адчуваю такую абароненасць і ўпэўненасць, якую, напэўна, адчуваю птушаняты ў шкарлупіне. Калі мы доўга не бачымся, вельмі не хапае дотыку добрых і далікатных мамчыных рук, яе ласкавага і далікатнага галасы. Вядома, матуля часам можа і заругать, і хмурна зрушыць бровы. Але нават у гэтыя моманты ў яе вачах прадзімае бязмежная любоў і напэўна ад гэтага адчуваеш сябе вінаватай.
Матуля - гэта яшчэ свята. Да раніцы майго дня нараджэння яна заўсёды ўпрыгожвае мой пакой шарамі і рознакаляровымі плакатамі.
Мы ўсе спяшаемся вырасці. Мы стараемся здавацца дарослымі ў школе і ў двары. Але толькі калі надыходзіць ноч і за акном цёмна я зноў маленькі і безабаронны дзіця. Дзіцяці вельмі неабходна, каб матуля паклала зручна падушку, схавала коўдрай, пацалавала і сказала: «Дабранач сонейка, прыемных сноў».
Я вельмі моцна люблю сваю маму. Сілу гэтага пачуцця немагчыма выказаць словамі. Я хачу пажадаць сваёй матулі доўгіх гадоў жыцця, каб яна ніколі не хварэла. А я буду старацца не засмучаць яе.
Софиевский собор был заложен в 1037 году князем Ярославом Мудрым. По преданию храм был возведен именно на том месте, где князь одержал победу над язычниками печенегами. Более десяти лет строили и украшали здание византийские и местные мастера. Только в 1049 году Киевский митрополит Феопемпт освятил величественное сооружение. София Киевская стала главным храмом страны - здесь Ярослав основал первую на Руси библиотеку, здесь велась летопись, переписывание и перевод книг, проводились церемонии восхождения князей на киевский престол, приемы послов, тут находились усыпальницы великих князей. В те времена Киевская Русь была одной из крупнейших цивилизованных держав в Европе - имела широкие торговые и дипломатические связи с государствами Запада и Востока, а многие короли Европы почитали за честь породниться с великим князем киевским.
Во XI-XIII веках собор неоднократно разорялся - половцами, печенегами, а особенно сокрушительному разрушению собор подвергся при захвате Киева в 1240 году татаро-монголами под предводительством хана Батыя. Храм был разрушен, но все же не уничтожен - войска Батыя "пощадили его дивную красоту".
Угроза разрушения нависла над древним храмовым комплексом в XX столетии. В начале 1930-х годов советская власть приняла решение об уничтожении Софии, лишь вмешательство Франции, которая помнила о том, что королева Анна (жена Генриха I) была дочерью основателя храма Ярослава Мудрого, не позволило уничтожить эту реликвию. Коммунисты побоялись международного скандала - так появился основанный в 1934 году Софийский музей-заповедник, здесь были начаты научно-исследовательские и реставрационные работы.
Мозаики и фрески Софийского собора были созданы в середине XI века специально приглашенными Яросалвом Мудрым из Константинополая византийскими мастерами. Христианские сюжеты развернутые на стенах собора были призваны просветить неграммотных людей из языческой, в недавнем страны, неумевших в общей массе ни читать ни писать. На стенах храма изображены сцены из жизни Христа и Богородицы, ее родителей Иоакима и Анны, апостолов Петра и Павла, Георгия Победоносца, покровителя Киева - архистратига Михаила и многих православных святых.
София неоднократно горела, перестраивалась, в XIII веке пострадала от нашествия орд хана Батыя, в XV-XVI веках стояла вобще без крыши - все это пагубным образом сказалось на фресках. До наших дней из 5000 м? фресок созданных в XI веке уцелело чуть более двух тысяч. В конце XVII века старинные фрески были забелены известью и были вновь случайно обнаружены в 1843 году когда отвалился кусок штукатурки с масляной живописью, и открылась стенопись XI века. Однако расчистка стен велась непрофесионально и рабочие кое-где удалили и фресковую роспись.
Мозаики первоночально занимали огромную площадь, однако сохранилась лишь их третья часть. Мозаичная палитра насчитывает 177 оттенков. Синий цвет состоит 21 оттенков, зеленый из 34, желтый из 23, красный из 19, золотой из 25, серебряный из 9, что свидетельствует о высоком профессиональном уровне мастеров. Кусочки смальты, выкладываемые по сырой штукатурке, ставились под разным наклоном таким образом, что лучи света, на них падающие, отражались под различными углами и создавали искрящуюся, светоносную поверхность что придает мозайкам собора особоую выразительность.
Мозаики главного алтаря, предалтарных колонн и главного купола - шедевр искусства. Центром этой прекрасной композиции вот уже много столетий является мозаичная икона Богоматери, известная под именем «Нерушимая стена». Многие века в народе существует поверье, что доколе не разрушится «Нерушимая стена», стоять и Киеву