Человек всегда оставляет следы своей жизни и деятельности на земле. Пепел от костра, горевшего тысячи лет назад, великие храмы, останки древних людей — все это вещественные источники, которые ученым судить о человечества. Вещественные источники называют также археологическими памятниками.
Несмотря на все успехи современной техники, основным орудием работы на раскопках остается простая лопата. Никакие механические копатели не допускаются, как бы грандиозны ни были раскопки.
Археологи используют новейшие достижения физики. Так оказалось возможным датировать древние деревянные вещи, измеряя количество содержащегося в них радиоактивного углерода.
Самовольные раскопки в нашей стране запрещаются законом. Любитель-археолог должен принять все.меры к тому, чтобы открытый им памятник был в неприкосновенности сохранен для науки.
Для того, чтобы мы могли знать, как можно больше, археологи делают нелегкую и кропотливую работу, но результат может стать новым величайшим открытием оставить значительную лепту в истории человечества и поставить её на новый уровень.
если слова слишком заумные для вашего класса - заменяйте. Удачи. ;)
Концепція довгого ХІХ століття є адаптацією концепції Фернана Броделя 1949 р. про довге 16 століття 1450-1640 рр.)[2] та "визнана категорія літературної історії ", хоча цей період часто широко і різнорідно визначається різними вченими[3]. Численні автори до і після публікації 1995 року Гобсбама застосували аналогічні типи книг або описів, що вказують на вибірковий термін для своїх творів, таких як: С. Кеттерінг, "Французьке суспільство: 1589-1715 - довге сімнадцяте століття"[4], Е. Ентоні Вірглі, "Британське населення протягом" довгого "вісімнадцятого століття[5], 1680-1840 рр.", Або Д. Блекборнн "Довге дев'ятнадцяте століття: історія Німеччини 1780-1918"[6]. Однак цей термін був використаний для підтримки історичних публікацій, щоб "з'єднуватися з широкою аудиторією" і регулярно цитується в дослідженнях та обговореннях навчальних дисциплін, таких як історія, лінгвістика і мистецтво
Його головною особливістю було домінування імперій у світі. Початком цього періоду є Велика французька революція, а кінцем — Перша світова війна, в результаті якої були ліквідовані Німецька, Російська, Австро-Угорська та Османська імперії. Про цей періоді Ерик Гобсбаум пише в книгах «Епоха революцій: Європа 1789-1848», «Епоха капіталу: Європа 1848-1875» і «Вік імперій: Європа 1875-1914».
Більш узагальнений варіант довгого 19-го століття, що тривало з 1750 по 1914 рік, часто використовується Пітером Н. Стернсом у контексті світової школи історії[8].
У релігійних контекстах, зокрема тих, що стосуються історії Католицької Церкви, довге 19 століття було періодом централізації папської влади над Католицькою Церквою. Ця централізація протистояла дедалі більш централізованим національним державам і сучасним революційним рухам, і використовувала багато тих самих організаційних та комунікаційних технологій, що і її конкуренти. Довге 19-те століття церкви тривало від Французької революції (1789 р.) до смерті папи Пія XII (1958 р.)