Ерлік дегеніміз — адамда болатын ынта, батылдық, қайтпас қайсарлық деген қасиеттердің арқасынан туындайтын ерекше нәрсе. Әрине, әр адам «Ерлік» сөзін басқаша қабылдайды. Кейбірі мектепте тақтаға шығып, қиын есепті шешкеннің өзін ерлік деп санайды. Ерлік тек соғыс уақытында ғана болады дейтіндерде қаншама. Негізі бұл ой қате. Ерлік тек соғыста ғана болмайды ! Кез- келген жерде ерлік жасауға болады. Кішкентай баладан қартқа дейін ерлік жасай алады. Мысалы қазір жаңалықтардан естіп жатырмыз ғой, қаншама отбасының үйі өртеніп кетті. Сол өрт кезінде кезде үйде балалар болып, жанындағы көршісі, анасы, не мүлде танымайтын адамдар сол періштелердің өмір құттарып қалған. Міне мен осыны нағыз ерлік дей аламын. Мысал келтіре келе ерлік тек соғыста ғана болмайтынын дәлелдедім деген ойдамын. Ерлік тек соғыс уақытында ғана болмайды !
Ерлік тек соғыс уақытында ғана бола ма?
Ерлік - адам бойыңдағы батылдықты, қайсарлықты білдіретін ұғым болып саналады.Бірақ барлық адам ерлікті әт түрлі түсінуі мүмкін.Мысалы, өз кінасын мойындағанды, ұй жұмыс орындағанды кейбір адамдар ерлік деп түсінеді.Бірақ өз ойымды айта кетсем, бұл нағыз ерлік болып саналмайды.Ерлік тек соғыс уақытында болады дейтін пікірге келісетін көп адамдар бар.Бірақ бұл ойға келісудің қажеті жоқ.Өйткені, бұл ой қате болып саналады.Ерлік тек соғыста ғана болмайды.Кез-келген уақытта кез-келген жерде ерлік жасауға болады.Мысалға мына жағдаят сөзіме дәлел бола алады.Бірде бір үй өртеніп жатыр еді.Бірақ ол үйдің ішінде адамдар бар еді.Бірақ бір батыл,қайсар адам келіп, оларды оттан құтқарып қалады.Бұл жағдаятты нағыз ерлік деп атауға болады.Себебі, ол батылдығын,қайсарлығын жинап өртеніп жатқан үйге кіріп, басқа адамдардың өмірін құтқарды ғой.Сол себепті, бұл жағдаят ерлік болып саналады.Бірақ тек өрт емес басқа жағдаяттар да болуы мүмкін. Мысалы, көзі көрмейтін әжені машина соғайын деп жатыр. Бірақ, батыл адам келіп әжені машина жоқ жерге сүйреп, оны машина соғу апатынан алып қалады. Бұл да ерлік болып саналады. Ерліктің әр түрлі түрі бар. Оның бәрін айта берсе көп. Ерлік жасауға әр адам ұмтылуы керек. Ерлік жасап, елдің мәңгілік есінде қалуға болады.Шынымен, ерлік жасап елдің мәңгілік есінде қалғандар да жоқ емес, баршылық қой.Қорытындылай келе айтарым, ерлікті тек соғыс уақытында ғана емес, басқа уақыттарда да жасауға болады.
ТЕАТР ЖАЙЛЫ ҚЫЗЫҚТЫ МӘЛІМЕТТЕР
2011 жылы шілде айында Лондон театрында кешкісін «Бесік жыры» деп аталатын өзгелерден ерекше қойылым болған. "Қойылым несімен ерекше" дейсіз ғой? Онда кресло орындықтарын бір адамдық, екі, тіпті үш адамдық кереует қылып жасап, үстіне көрермендерді жатқызған екен. Олардың басты мақсаты - көрерменді жайлы жайғастырып алып, тыныш ұйқыға батыру.
Константин Анисимов - Ленин комсомолы атындағы Ленинград театры труппасының актеры, әрі «Зенит» футбол клубының ішкі ойындарының дикторы. Кейде ойын мен қойылым бір-бірімен тұспа-тұс келіп қалған кездерде ол түрлі қулықтарды қолданатын болды. Мысалы «Гамлет» спектаклінде Лаэрта ролін сомдамақ болғанда, ол тек бірінші және үшінші акт кезінде ғана сахнаға шығады екен. Осы уақыт аралығында ол футбол алаңына барып, тіпті ойынды жүргізіп келіп үлгерген.
Ежелгі римдік тұрғындар қанды оқиғаларға толы дүниені көргенді ұнатқан. Олар мұндай көріністерді тек гладиаторлар жекпе-жегінен ғана емес, кәдімгі тетарлық қойылымдардан да тамашалайтын болған. Егер актер сценарий желісі бойынша, сахнада өлуге тиіс болса, онда оған сол жерде өлтіруге үкім шығарылып, сахнада, көрермендердің көзінше өлтірген.
Бізге белгілі, бұрынғы кезде театрдағы барлық ролдерді тек ер адамдар ғана ойнаған, заң соны талап еткен. Шекспирдің заманында қойылым тоқтап қалса, «Королева Елизавета қырынып үлгере алмай жатыр» - дейді екен.
Иония жерінде бір ерекше театр болған. Ол несімен ерекше? Ол театрда бір қолдың сарбаздарын бөлек бір арнайы қатарға отырғызатын көрінеді. Ал олардың алдындағы қатарда тақыр басты құлдар отырады. Қойылым кезіне шапалақ ретінде артта отырған сарбаздар құлдардың тақыр бастарынын ұрып, құрмет көрсетеді екен.
Атақты әртіс Татьяна Пельтцер өмірінің соңғы жылдарында жаттаған сөзін үнемі ұмытып қала берген көрінеді. Ол Ленкомның «Қызыл шалғындағы көк аттар» спектаклінде Клара Цеткинның ролін ойнап жатып айтуға тиіс сөздерін ұмытып қалады да : «О, Құдайым-ай, ештеңе есімде емес» - дейді. Сол кезде Ленинннің ролін сомдап жатқан Олег Янковский тосылмастан: «Клара, сіз мүмкін пролетариат қосылуы керек деп айтқыңыз келген болар» - дейді. «Иә, соны айтқым келген» - дейді Пельтцер. Содан кейін, Татьянаның есіне енді қалғандары да түсе қоймас деген оймен Олег барлық диологты өзі айтып шығады.
Римдік драматург Ливий Андроник үнемі өзі жазған тргедияларында өзі басты ролді иемденеді. Бір күні ол өз даусын жоғалтып алып, кезекті қойылымында сырттан айтып тұратын бір адамды тағайындап қояды екен де, өзі аузын жыбырлатып қана тұрады. Бұл жағдай тарихта фонограмманы ең алғаш қолдану болып қалды.
А теплые саналады деген ойдам