ответ:
лирический натурализм.
я иду долиной, на затылке кепи,
в лайковой перчатке смуглая рука.
далеко сияют розовое степи,
широко синеет тихая река.
блаженна дева. ничего не надо.
только б слушать песни — сердцем подпевать,
только бы струилась легкая прохлада,
только б не молодая стать.
выйду за дорогу, выйду под откосы , —
сколько там нарядные мужиков и баб !
что-то шепчут грабли, что-то свищут
косы.
«эй, поэт, послушай, слаб ты иль не слаб?
на земле милее. полно плавать в небо.
как ты любишь долл, так бы труд
любил.
ты ли деревенским, ты ль дерзким
не был?
размахнись косою, покажи свой пыл ».
ах, перо не грабли, ах, коса не ручка —
но косой выводят строчки хоть куда.
под весенним солнцем, под осенней
тучкой
их читают люди всякие года.
к черту я снимаю свой костюм
.
что же, дайте мне косу, я вам покажу —
я ли вам не свойский, я ли вам не близкий,
памятью роднее — я ль не дорожу?
нипочем мне ямы, нипочем мне кочки
хорошо косою в утренний туман
выводить по долгам травяные строчки,
чтобы их читали лошадь и баран.
в этих строчках — песня, в этих
строках — слово.
потому и рада я в думах ни о ком,
что читать их может каждая корова,
отдавая плату теплым молоком.
Шторм.
Бриз усилился, мощь ветра нарастала, и судно побежало быстрей. Казалось, что оно спешит скорее в порт, как конь тянется к дому, когда почувствует опасность. Теперь рулевой весь напрягся и чутко прислушался. Вдруг ухо уловило необъяснимый, отдаленный шум. Шум приближался, усиливался и скоро обратился в яростный рёв.
Резкий порыв ветра налетел на судно, выстрелом рванул по парусам, и корабль стремительно повалился на левый борт. На палубе что-то грохотало, звенело, трещало и стонало, казалось, что судно разъединится надвое.
Глаголы:
Совершённый вид: усилился, нарастала, напрягся, прислушался, уловило, обратился, налетел, рванул, повалился, почувствует, разъединится.
Несовершённый вид: нарастала, казалось, спешит, тянется, приближался, усиливался, грохотало, звенело, трещало, стонало.
Құрманғазы Сағырбайұлы туып-өскен жері Бөкей хандығы, қазіргі Орал облысының Жаңақала ауданына қарасты Жиделі деген жер. Топырақ бұйырған орыны – Астрахань (Ресей) облысының бұрынғы «Шайтани батага», қазіргі «Құрманғазы төбе» деп аталатын жер.
Шыққан тегі – Кіші жүз, он екі ата Байұлынан өрбіген Сұлтансиықтың Қызылқұрт бұтағы. Құрманғазының жетінші атасы Ерші деген кісі от тілді, орақ ауызды, сөз дарыған адам болыпты. Ал, нағашы жұрты – Беріш руы. Қалмақ шапқыншылығы кезінде асқан ерлігімен көзге түскен Ағатай батырдың есімі исі Берішке ұран болған. Одан берідегі Өтеміс би, Махамбет ақын, Исатай батыр бір ғана Беріш руының емес, исі қазақтың ардақты ұлдары.
Құрманғазы сахараның даңғыл көкірек дәулескер күйшісі Соқыр Есжанның алдын көріп, Дәулеткерей сияқты жайсаң күйшімен сырлас болып, Шеркеш, Байжұма, Баламайсаң сияқты күйшілердің өнерінен өнеге алған.
Құрманғазының ғұмыр кешкен уақыты, әсіресе оң солын танып, өмір-тіршілікке белсене араласа бастаған кезі мейлінше күрделі еді. Бұл кезең патшалық Ресей жүргізген отаршыл саясаттың ең бір қарқын алған, әбден құныққан, шектен шыға басынған кезі болатын. Қашанда ел басына келген нәубеттің ауырлық тауқыметі ең алдымен еңсесі биік ерлердің иығына түсетін әдеті. Замана зобалаңы Құрманғазыны да от-жалынымен шарпып бағады. Оның «Түрмеден қашқан», «Кісен ашқан», «Ертең кетем», «Бозқаңғыр», «Пәбескі», «Терезеден-есіктен», «Бозшолақ», «Бұқтым-бұқтым», «Не кричи, не шуми», «Арба соққан», «Аман бол, шешем, аман бол», «Қайран шешем» сияқты күйлері замана басқа салған зобалаңның бір-бір бекеті сияқты. Ол қатал тағдырдың кез келген талқысына өнерімен жауап беріп, өнерімен белгі қалдырып отырған.
Құрманғазы өмірге ғашық күйші. Тіршіліктің нұрлы сәттеріне ол балаша қуанып, қалтқысыз сезімге бөлене алады. Оның «Қызыл қайың», «Ақжелең», «Адай», «Сарыарқа», «Балбырауын», «Серпер», «Назым», «Балқаймақ», «Бұлбұлдың құрғыры», «Ақсақ киік», «Төремұрат», «Қуаныш» сияқты күйлері өмірге іңкәр жанның жүрек лүпілі сияқты.
Құрманғазыны суреткер ретінде айрықша даралап көрсететін қасиет – ол концептуалды күйші. Бір ұрпақ емес, екі ұрпақ емес, бірнеше ұрпақтың тағдырына ықпал ететін заманалық құбылыстарға бойлай үңіліп, ой толғау Құрманғазының рухани болмысына тән. Оның «Жігер», «Көбік шашқан», «Кішкентай», «Ақбай» сияқты күйлері өзі ғұмыр кешкен заманның тарихи-әлеуметтік болмысына берілген күйші философтың бағасы.
Құрманғазының асқақ рухы бір ғана музыка саласына сиятын құбылыс емес. Мұндай тегеурінді дарынның болмысы біртұтас ұлттың рухани болмысына айғақ бола алады. Ұлт тағдырындағы тарихи ұлы өзгерістердің барша қуаныш-қайғысы қашанда біртуар перзенттерінің тағдыр-талайымен шендесіп жатады. Бұл, орайда, Құрманғазы өзінің қайталанбас өнерімен ғана емес, өмірімен де туған халқының бүкіл қасиетіне, сол бір алмағайып аласапыран кезеңнің хал күйіне ең жарқын айғақ бола білді. Ол өзінің қанатты күйлерімен поэзиядағы Махамбет сияқты ғылымдағы Шоқан сияқты, майдан даласындағы Кенесары сияқты, өршіл рухына қылау түсірмей, замана тауқыметін қайыспай арқалап ғұмыр кешті.
Объяснение: