Символічний світ Сковороди можна трактувати як культуру. Культура - це сукупність символів і загальний символ, за до яких відбувається зустріч іманентного й трансцендентного. Як Біблія вимагає символічного прочитання, так і культура повинна виявити свій істинний смисл, схований за масивом символів. Мета кожного символу Біблії - вести людину до пізнання невидимого. Перед очима людини повинна впасти завіса буквального, історичного світу й відкритися вічність. Таким чином, завдяки третьому символічному світу, невидимий світ перетворюється на видимий і стає можливим для сприйняття.Підсумком філософських і життєвих пошуків Г.С. Сковороди е розроблене ним учення про щастя. Щастя він розглядав насамперед як стан незалежності від зовнішніх умов існування й стан душевного спокою. Уся його філософія органічно пов'язана з його життям і спрямована на утвердження духовності як адекватного середовища людського існування. Ідейну позицію Г.С. Сковороди вирізняло й специфічне ставлення до соціального світу, до сучасної йому цивілізації. Він проповідував духовну активність індивіда, але це зовсім не означало його соціальну активність. Український мислитель був в опозиції до сучасної йому соціальної організації й культури. Водночас він не збирався змінювати існуючий порядок у цілому, підкоряти його певній ідеологічній системі. Для нього дорожчий автономний індивід, який розуміє, що відбувається навколо. У цьому індивідові й слід розбудовувати все те, що належить до сфери духу, тобто культуру. Мета людини - опанувати духовне багатство і таким шляхом досягти істинного щастя. Заперечення Г.С. Сковородою сучасної йому цивілізації - це неприйняття того зла, що панувало в ній, але це не втеча від реальності, а спроба формування, вирощування в собі справжньої реальності - реальності духу, що і є культурою.
Повесть «за сестрой» (1907) создана на основе долгодействующего изучения материалов времен татарских нападений на украинские земли и их тщательной художественной обработки. в центре - захватывающая юного павлуши, младшего сына из казацкого рода судаков, который спас от татарского плена свою сестру анну. тема: воспроизведение страшных картин порабощения татарскими захватчиками украинского народа; изображение павлуши, который прилагает любые усилия, мужества, настойчивости, старательности, сообразительности для спасения своей сестры анны из татарского плена.
Головна героїня п'єси наталка ідеал української дівчини . " золото -ні дівка" -говорить про неї виборний.потому що так воно і є, наталка дуже працювита,про це св ідчить її пісня: "не багата я і проста,но честного роду, не стижуся прясти і носити воду" .також вона дуже талановита,адже на протягом всієї п'єси вона часто співає. з розмови наталки з іншими людьми помітно,що вона дуже розумна,її мова сповнена мудрими прислів'ями."добра дочь"- коротко,але вагомо характеризує її мати. і справді ми бачимо,що наталка дуже поважає, любить, а головне слухає свою матір. але її головна риса характеру це в ірн ість.вона вже скільки років вона чекає свого коханого петра і відмовляє ус ім женіхам.котляревський з ібрал всі найкращі риси характеру в образі наталки і я думаю, що кожна дівчина повинна ставити її в приклад ідеальної дівчини. не уверена что все знаки препинания на месте